Ik heb al een tijdje gerbils, en een jaar terug heb ik mijn oudere gekoppeld aan een jonkie wegens het overlijden van het oude zusje van de eerste.
Dat is een halfjaar zonder problemen gegaan. In december zijn ze echter voor het eerst begonnen te vechten. Het jonkie dat de macht over probeert te nemen, dat idee. Dus opnieuw gekoppeld, verliep allemaal voorspoedig, niks aan de hand.
Het mocht niet lang duren helaas, want in maart kon ik ze weer uit elkaar halen. Toen hebben mijn vriend en ik om 1 uur 's nachts (
) een split gemaakt van wat gaas dat ik nog had liggen en zo hebben ze een week of twee gezeten. Deels omdat m'n oude onder de wonden zat, deels om gewoon allebei even tot rust te komen. Ik had lang geen tijd om een dag lang toezicht te houden bij het opnieuw koppelen, maar ik merkte dat ze er echt weer aan toe waren: ze zaten steeds naast elkaar tegen de split aan. Ik heb ze weer bij elkaar gezet en héél rustig aan het hok uitgebreid (vanaf een klein reishokje dus). Want volgens het gerbilforum deed ik het allemaal verkeerd 
In de tussentijd heb ik al gemaild naar gerbil.nl en twee andere gerbilopvangen, maar van geen van hen heb ik een reactie terug gehad. Ook op het gerbilforum kreeg ik weinig reacties waar ik wat mee kon (het laatste topic dat ik opende zelfs helemaal niets).
Nu zijn we zo'n vijf weken verder sinds de nieuwe koppelpoging... Helemaal braaf volgens de regeltjes van gerbil.nl , waarvan o zo vaak bewezen is dat het werkt. En ik zweer je dat ik echt zo traag ben gegaan als het maar kon met het vergroten van het hok, het geven van meer vulling om gangen te graven en er stonden tot gisteren maar twee speeltjes in het hok (een molentje en een stuk hout dat vooral als tunnel diende onder het zaagsel). En toch werd ik vannacht wakker van herrie in het hok... Jahoor, daar rolden ze weer over de grond. Wederom puberale mini die problemen zocht.
Op het moment zelf heb ik gezworen dat ik ze op MP zou zetten als levend slangenvoer, maar inmiddels ben ik wat bedaard
Punt is wel dat ik het gewoon helemaal zat ben, ik wil ze gewoon goed gekoppeld hebben. Ik weet dat gerbil.nl ook koppelingen doet maar ik heb niet de middelen om even naar Friesland te rijden met mijn beestjes. Bovendien is mijn oudje al echt behoorlijk oud (minstens 3) en ik wil haar dat gewoon niet aandoen. Pfft... Wie weet er wat ik kan doen? Voorlopig laat ik ze lekker in de split, mijn arme omaatje is een taaie (al drie keer serieus ziek geweest en ze kwam er altijd weer bovenop
) maar ik vind het gewoon zielig op deze manier. Alvast bedankt!

En als alle opvangen niet reageren... Zucht. (Maar misschien heb ik er ook wel gemist of zijn er opvangen zonder website.)
jammer...
ik ben ook veel op mijn gevoel af gegaan, al zou ik het na een kwartier niet al doen! Dan zijn ze amper tot rust gekomen van de verandering van hok lijkt me. Ze kunnen beter iets te lang klein zitten dan te snel groot gaan.
was echt een sprong van 40 cm denk ik. Toen was het wel duidelijk op zich

Of makkelijker, haha.