nog mensen die zelf een dier hebben opgevoed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janahxginger

nog mensen die zelf een dier hebben opgevoed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 16:28

(de modjes mogen het altijd verplaatsen!)

de titel zegt het al :)
zijn er hier nog mensen die al een jong van een dier hebben opgevoed?
ik wel! stiekem ben ik er wel trots op, anders was mijn poes er niet meer.

we hebben haar zo op straat gevonden als ze 3a4 weken oud was.
Afbeelding

en daarna ook te weten gekomen dat ze mishandeld is geweest als kitten.
ik was 10 of 11 jaar toen we haar vonden, en ik heb haar dan alleen groot gebracht in de vakantie. ze heeft ook een longontsteking gehad waar ze (gelukkig) is doorgekomen.

nu zie je niet meer dat ze een zwaar verleden had *\o/*
Afbeelding

en ondertussen is ze ook al een fiere mama geworden (niet gepland) van deze schattigaard. de foto is een jaar oud :)
Afbeelding

jullie mogen zelf jullie ervaringen hier onder zetten als jullie dat willen :)

Laptopmuis

Re: nog mensen die zelf een dier hebben opgevoed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:31

Oh haha al vanalles.
Jonge cavia's met spuitje grootgebracht, jonge konijntjes.
Kanaries, zebravinkjes, duiven...
Flessengeitje, Flessenlammetje (schaap).

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 16:31

Laptopmuis schreef:
Oh haha al vanalles.
Jonge cavia's met spuitje grootgebracht, jonge konijntjes.
Kanaries, zebravinkjes, duiven...
Flessengeitje, Flessenlammetje (schaap).

wow dat zijn er veel. kruipt wel veel tijd in.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:34

Tot nu toe een paar vogels :)
Verder kom ik niet echt iets zoals katten etc tegen. Dit is niet zo'n buurt ( naar mijn weten ) waar iets op straat word gegooit. Zowel, zou ik het wel doen. Maar of mijn ouders er zo blij mee waren..

Je poes ziet er goed uit! Respect.
Hoe is het gebeurd dat ze ongepland gedekt is?

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 16:39

xBerber schreef:
Tot nu toe een paar vogels :)
Verder kom ik niet echt iets zoals katten etc tegen. Dit is niet zo'n buurt ( naar mijn weten ) waar iets op straat word gegooit. Zowel, zou ik het wel doen. Maar of mijn ouders er zo blij mee waren..

Je poes ziet er goed uit! Respect.
Hoe is het gebeurd dat ze ongepland gedekt is?

in de lente zat ze weer buiten omdat ze al de winter binnen zat omdat we niet wisten of ze wel al sterk genoeg was haar eerste winter buiten. bij ons in de buurt zit het vol met straatkatten die in iedereen hun tuin lopen. er zal waarschijnlijk een straatkat in onze tuin hebben gezeten. :)

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:42

Wij hebben een aanloop kat die dus niet meer weg gaat :D
Ze zit hier nu al een jaar of 7.
Ook heb ik een dwerg papegaaitje gehad die was aan komen vliegen, die ging ineens op mijn schouder zitten en ik gillen maar hij vloog niet weg. Mijn vader heeft hem toen gevangen en hebben we er nog eentje bijgehaald en die zijn tot hun dood bij ons gebleven.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:42

Ik heb 2 babyratjes gekregen, waren eigenlijk bedoeld als voederdieren maar slang van de buren at ze niet. Zijn beide groot geworden en waren super leuke tamme ratten, 3 en 4 jaar geworden.
Afbeelding
Afbeelding
Heb ook nog 3 valkparkieten gekregen, de eersten waren 3 weken oud en de laatste 4 weken.
1 is de weide wereld ingegaan en de andere 2 zitten in de voliere, 1 ( van de eersten ) is nog onwijs tam en nu bijna 5 jaar.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:44

Nu ik erover nadenken eigenlijk best wel wat..

Konijnen, cavia's, kittens, veulen, schaapjes, kalfjes en een hertje.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:47

Wij hebben in de loop der jaren verschillende malen jonge katjes 'opgevoed', altijd diertjes die ergens waren gevonden of als ze iets ouder waren totaal verwaarloosd voor dood lagen. Mij is opgevallen (niet alleen bij mij, ook bij anderen) dat katten die zo'n slechte start hebben gehad eigenlijk altijd wel darmproblemen hebben. Ze zijn gauw misselijk, of eten weinig en zijn toch relatief dik, of vaak aan de diarree of juist verstopt.
Nou ben ik nieuwsgierig of jullie kat dat probleem ook heeft.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:48

Geitjes en een katertje van nu een jaar

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 16:51

Hevonen schreef:
Wij hebben in de loop der jaren verschillende malen jonge katjes 'opgevoed', altijd diertjes die ergens waren gevonden of als ze iets ouder waren totaal verwaarloosd voor dood lagen. Mij is opgevallen (niet alleen bij mij, ook bij anderen) dat katten die zo'n slechte start hebben gehad eigenlijk altijd wel darmproblemen hebben. Ze zijn gauw misselijk, of eten weinig en zijn toch relatief dik, of vaak aan de diarree of juist verstopt.

ze eet goed. alleen heb ik nog 2 katers lopen. en die willen altijd eerst eten ook al heb ik 1 bak per kat staan met eten. ze eet altijd alleen en/of als laatste voorlopig nog geen darmproblemen e.d. eet goed, mooi rond,...

hoe heb jij gemerkt dat ze darmproblemen hadden?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:03

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:08

Ja onze eerste kat Faith!
Met de hand opgevoed vanaf z'n 3 weken oud, moeder dood gereden :( <3
En nu hebben we er weer een bij :)
Weer een 3 weken oude kitten met de naam poes, moeder in een machine op de fabriek beland :(

Edit: in reactie op een post hierboven, tot dus ver hebben onze katten nog nooit een darm probleem gehad :) maat wat niet is kan nog komen natuurlijk :)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:21

Ja, ik heb mijn kittens opgevoed.

Mijn eigen kat kreeg een nestje maar ze waren te vroeg geboren en had ze verstoten.
Nu liet ik ze niet doodgaan en moest ik er elk uur per nacht uit om ze met de hand te voeden, en overdag ook. Ze hebben meerdere keren op het randje van de dood gestaan, maar ze leven alle 3 gelukkig nog! Ze zijn alle 3 erg klein gebleven omdat ze te vroeg waren, maar het zijn stuk voor stuk 3 schatten die super gehecht zijn aan mensen. Natuurlijk omdat ze door mensen opgevoed zijn haha. 2 kittens zijn weggegaan. 1tje heb ik gehouden en dat is echt mijn vriendinnetje, we doen alles thuis samen en zodra ze mijn wekker 's ochtends hoort rent ze naar mijn kamer en maakt me wakker, zulke kleine dingetjes zijn zo leuk.

Het enige minpunt aan de hand opvoeden is dat ze amper weten wat andere katten zijn. Hun moeder heeft ze niets geleerd qua wat alles is etc. Dus ze kan niet met andere katten omgaan, nouja ze weet gewoon niet wat ze moet doen. Dus gaat er maar bij zitten met een blik 'wat doe je? ' terwijl die andere kat naar haar aan het blazen is :')

Maar goed, dit was ze als kitten:

Afbeelding

En nu:

Afbeelding

Ik krijg nog regelmatig te horen: Oah een kitten! Nee sorry ze is al 2 jaar haha. :')

En dit is haar broertje: http://fc04.deviantart.net/fs70/f/2012/ ... 4w0v36.png

2822

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:27

Wij hebben een nestje van 6 kittens opgevoed,
Moederpoes was helaas met de 2 weken voor ons huis overreden :(

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:14

janahxginger schreef:
Hevonen schreef:

ze eet goed. alleen heb ik nog 2 katers lopen. en die willen altijd eerst eten ook al heb ik 1 bak per kat staan met eten. ze eet altijd alleen en/of als laatste voorlopig nog geen darmproblemen e.d. eet goed, mooi rond,...

hoe heb jij gemerkt dat ze darmproblemen hadden?

Eigenlijk door het contrast met onze twee in het asiel geboren katten of vroeger met katten die bij ons thuis werden geboren. Die hebben nooit was, eten alles, zijn niet te dik of te dun, braken niet als ze te snel eten, laten geen stinkende winden etc. Het is niet zo dat 1 kat al die dingen doet, het zijn verschillende katten, maar allemaal met iets vreemds rondom eten en ontlasting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:18

Ik heb een babyratje opgevoed, ze had echt NET haartjes en de oogjes nog dicht. Ze is 2,8 jaar geworden :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:20

Hier meerdere ben jaren opvangadres geweest heb dus kittens, pups, kuikens etc met de hand groot gebracht

Heb nu 2 tamme eenden en heb vorig jaar nog 2 kittens met de hand groot gebracht

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:22

Wat leuk, zo een topic! We zijn nu bezig met een konijntje opvoeden. We hebben haar 1 week geleden gevonden en toen was ze rond de 2 weken. Nu druk bezig met de fles geven, en sinds een paar daagjes zijn we haar aan het laten wennen om bij de andere konijnen te staan. Vandaag heeft ze voor de eerste keer een hele dag in onze ren gestaan incl. groot binnenhok. Ze is heel tevreden en dat is super om te zien!! Hopelijk gaat ze het overleven :D. Verder hebben we een duifje opgevoed ,die komt nu nog steeds bij ons, een lammetje en een ander jong vogeltje :).

Edit: foto:Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kyraties op 15-05-14 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:26

Mijn eerste kat heb ik toen hij enkele weken oud was meegenomen van de stal waar ik stond. Er zaten wat zwerf katten die van de boer weleena eten kregen en zo was er ook een nestje jongen(2 stuks). Een hadden we zo tam en die zat altijd te mauwen als ik kwam en wegging. Tot zijn zusje er ineens dood lag..hij was zelf ook mager en dus mijn moeder meegenomen met voer en drinken. Hij is in mijn moeder dr armen in slaap gevallen en die vond ook dat we hem mee moesten nemen.

Hij heeft 3 antibiotica kuren gehad voor hij beter was maar hij is er nog steeds! Hij is nu alweer 10 jaar geloof ik? Jeetje wat gaat de tijd snel :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:46

Ik heb twee flessencavias en twee flessenchinchillas :D

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:53

Heel veel kittens, vanaf 1,5 weken oud .. Duiven, een kauw, cavia's, konijntjes, hazen, ratten.. Ga zo maar door ;)

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:47

Al vanaf ik jong was kwam ik met van alles thuis: baby eendjes, kuikens, konijntjes, geitje, baby duiven, muisjes.. Alles wat zielig was / pijn had / moederloos was ging met mij mee, mijn ouders werden er gek van!

Nu ik ouder ben vang ik zeer regelmatig kittens op.
Heel bijzonder is mijn poes Beer, haar heb ik gekregen toen ze 1 dag oud was en op sterven na dood, maar ze heeft het gered!
In mijn onderschrift is het meest recente nest te zien dat k heb opgevangen, geflest vanaf 10 dagen oud en allemaal gezond en groot geworden :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 03:35

Ik heb mijn konijntje gekocht toen ze 2 maand was, opgevoed en overleden toen ze 5 was geworden.
Vorige nijn ook helemaal zelf opgevoed. Was 6 geworden.

2 konijnen 'her'opgevoed alsook mijn hamster :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 06:20

Vanalles! Chinchillas, paarden, honden, katten, vogels etc. allemaal met de fles grootgebracht :j