Het klinkt misschien een beetje vreemd maar mijn konijn houd niet van andere konijnen.. nu zit ze dus alleen in een hok & ze mag er ook elke dag uit maar hoe kan ik het gezelliger maken in haar hok?
Iemand ideeien??
Laatst bijgewerkt door XstormX op 15-05-14 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Zie onder wel ruimte voor een houten bruggetje, maar voor de rest. Wat een ontzettend gaaf hok is het overigens. Misschien kan je er een hok naast hebben dat ze elkaar wel kunnen zien.
XstormX
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-14 14:55
ik heb maar 1 konijntje nu & dankjeweel !
Burtzle
Geplaatst: 15-05-14 14:58
Mijn konijn heeft een tent van de Intratuin, ze zit er heel vaak in.
Waren dat ook voedsters? Want überhaupt als je 2 voedsters samen zet heb je maar 50% tot slagen, daarnaast zijn er gewoon kieskeurige konijnen. Heb je ook op de juiste manier geprobeerd te koppelen, eerst neutraal terrein etc? Er komt nog best wat bij kijken het is niet zoals bij honden dat ze zo ff met een ander kunnen spelen.
ik had 2 voedsters gekocht 1 daarvan ging dood ( te vroeg uit het nest ) daarna nog 1 voedster zei overleed ook aan een hard stilstand ( mijn aller eerste voedster heb ik nog ) toen een amdere voedster gehaald maar dat was vechten toen een gecastreerde ram en dat ging prima totdat ze opeens gingen vechten
Neem je konijn mee naar een opvang en probeer eens verschillende exrammen. Heb ik ook gedaan met mijn vorige voedster. Die kon namelijk heel verschillend reageren op rammen, ik heb zelfs eens vijf rammen moeten proberen voordat we een goede match hadden. Bij de een was ze bang, bij de ander werd ze agressief, dan werd er weer een ram agressief en noem maar op. En ik heb ook wel eens gehad dat bij een eerste kennismaking van het eerste konijn meteen goed was. Het is bij konijnen vaak proberen welke het beste klikt, daar is een opvang echt ideaal voor: ze hebben daar meer dan genoeg konijnen.
Het hok zelf is wel te klein, is er een mogelijkheid om er een ren omheen te plaatsen waar je konijn 24/7 in kan? Daarnaast kan je veel dingen geven, speeltjes, wc rollen, dozen, zandbak, etc.