Loveskary schreef:mag het niet zeggen maar ik had graag dat wijf afgemaakt en voor de leeuwen gegooid levend nog wel dat bedoelde ik met afmaken.
Ik denk dat je dit inderdaad beter niet kan zeggen.
Ik vind dit een moeilijk iets. Verschrikkelijk voor de eigenaren dat de kat dood is, maar ken je het complete verhaal uit eerste hand?
Soms klopt het beeld dat de media schetst gewoonweg niet. Zo staat er dat de kat verscheurt is met een foto van de desbetreffende kat. Ik zie daar wel een dode kat, maar niet verscheurd.
Heeft de eigenaar van de honden zelf gezegd dat ze bewust haar honden los heeft gelaten om de kat te doden? In het stukje dat ik las stond: ''ze zou''. Dan vraag ik me af volgens wie ze dat zou hebben gedaan.
Al met al vind ik het moeilijk oordelen als je er niet zelf bij bent geweest en af moet gaan op de feiten(?) uit de media. Misschien ligt het verhaal wel iets genuanceerder!?
Zoals hierboven al gezegd, had de eigenaar van de kat dat dier in eigen tuin moeten houden. Ik zou ook geen kat van een ander in mijn tuin willen en helemaal niet als deze zijn behoeftes in mijn tuin zou doen.