Kat doogebeten door hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loveskary

Kat doogebeten door hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:58

Ik heb dit artikel zelf net gelezen.
Wil jij het ook lezen goolgle even op kattenmoord Zaandam.
Gelijk de eerste regel van het nieuws bericht ik heb de petitie al getekend.
Nieuws met video een klein kindje is nu heel verdrietig dit gaat me echt aan het hart.
Als jullie iets willen doen dan graag tekenen en delen op social media.
Het zou je kindje maar zijn die zo verdrietig is mag het niet zeggen maar ik had graag dat wijf afgemaakt en voor de leeuwen gegooid levend nog wel dat bedoelde ik met afmaken.
Voor de rest veel sterkte en steun voor de baasje van hun prachtige kat die aan zon lot moest sterven.
Lees je het even dan weet je wat voor een moordenaar het is.
En wees een beetje lief.

eilleen333

Re: Kat doogebeten door hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:02

Wees een beetje lief, en jij zegt zelf dat je de eigenaresse van de honden had willen afmaken? Haha!!!

Er zitten twee kanten aan het verhaal. Ik vind het ook echt niet kunnen, maar aan de andere kant moeten mensen met katten zich ook realiseren dat er risico's zitten aan het laten loslopen van je kat. Hij kan ook aangereden worden oid.
Neemt niet weg dat de actie van de hondeneigenaresse ronduit vreemd en onjuist is... Maar de eigenaren van de kat hadden de kat ook uit haar tuin kunnen houden. dat is een eindeloze discussie, dat weet ik, maar als de kat niet in de tuin was gekomen, was het nooit misgegaan...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:16

Loveskary schreef:
mag het niet zeggen maar ik had graag dat wijf afgemaakt en voor de leeuwen gegooid levend nog wel dat bedoelde ik met afmaken.

Ik denk dat je dit inderdaad beter niet kan zeggen.

Ik vind dit een moeilijk iets. Verschrikkelijk voor de eigenaren dat de kat dood is, maar ken je het complete verhaal uit eerste hand?
Soms klopt het beeld dat de media schetst gewoonweg niet. Zo staat er dat de kat verscheurt is met een foto van de desbetreffende kat. Ik zie daar wel een dode kat, maar niet verscheurd.
Heeft de eigenaar van de honden zelf gezegd dat ze bewust haar honden los heeft gelaten om de kat te doden? In het stukje dat ik las stond: ''ze zou''. Dan vraag ik me af volgens wie ze dat zou hebben gedaan.
Al met al vind ik het moeilijk oordelen als je er niet zelf bij bent geweest en af moet gaan op de feiten(?) uit de media. Misschien ligt het verhaal wel iets genuanceerder!?

Zoals hierboven al gezegd, had de eigenaar van de kat dat dier in eigen tuin moeten houden. Ik zou ook geen kat van een ander in mijn tuin willen en helemaal niet als deze zijn behoeftes in mijn tuin zou doen.

Princesj

Re: Kat doogebeten door hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:19

Ik ga mee met de twee voorgaande berichten, als je zeker wilt weten dat je kat veilig is moet je hem bij je houden, binnen of in een afgesloten tuin. Dat gejank altijd. Mijn katten zitten ook gewoon binnen, zitten buiten als ik buiten zit, zien de tuin als een verlengde van het huis. Niks aan de hand. Geen onveilige situaties voor hun!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:25

Het lijkt me een verschrikkelijke manier om je kat te verliezen!!
Maar om nu de eigenaar van de hond te beschuldigen. Als de hond nu in de tuin van de kat was geweest vind ik het nog wat anders. Maar de kat was op het terrein van de hond.
Bij ons in de wijk zijn honden die súper lief zijn, maar werkelijk een bloedhekel aan katten hebben. Als daar een kat in de tuin zou komen, zou absoluut hetzelfde gebeuren. Zijn dan de eigenaren fout?!? Met uitlaten lopen de honden uiteraard aan de lijn.
Naar hoor!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:27

Heel bot gezegd, het zou hier ook kunnen gebeuren. Een kat die in onze tuin komt is zijn leven ook niet zeker. Als een van onze honden hem te pakken krijgt is het helaas einde kat. Daar kan ik weinig aan doen. Als een kat in de tuin zit en niet direct zichtbaar is dan laat je idd je honden naar buiten als ze dat willen. Lijkt me logisch.

Onze oude russel heeft heel wat keren een kat te pakken gehad in onze eigen tuin. Het beest bleef terugkomen en is meerdere keren flink gewond geweest. Helaas hebben we nooit geweten van wie de kat was, moest een eigenaar hebben gezien het halsbandje maar het dier glipte steeds de schutting over voor we hem konden pakken. Hadden we dan onze russel permanent tuinverbod moeten geven of alleen aangelijnd in de tuin vanwege de kat van een ander? Beetje vreemde redenatie eigenlijk.

De eigenaar van de kat kan ook zorgen dat het dier de eigen tuin niet uitkomt, of binnen houden of niet piepen als het dier overreden, vergiftigd of verscheurd wordt hoe verdrietig ook.

De reden dat de honden een hekel hebben aan katten is dat ze meerdere keren zijn aangevallen aan de lijn door gestoorde katten die ze aanvlogen. Ook op eigen terrein en een keer zelfs in ons eigen huis door een kat van iemand die opeens naar binnenliep.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:29

ik vind het vervelend voor de kat, maar kan de eigenaar van het huis ook voorstellen, de kat hoort daar niet. ik vind dat een kat net zoals een hond niet alleen los hoort te lopen. er zijn mensen die een hekel aan katten hebben, en die moeten het maar pikken dat de kat in hun tuin loopt? nou ik vind van niet. zelf hebben we voor mijn neefjes en nichtjes een zandbak, en de katten van de buren gebruiken het als toilet, nou ik ben dat ook spuug zat ik vind gewoon dat katten aangelijnd horen en niet los laat. iedereen zijn/haar kat binnenhouden en uitlaten aan een lijn! en honden eigenaren krijgen hier een boete als ze deze niet aangelijnd hebben, ik vind katten een groter probleem laten ze die eigenaren maar een boete doen!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:30

Ook wel zo handig om even de link naar het nieuwsbericht in de openingspost te zetten.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:30

Omdat de OP niet aan de regels voldoet, blijft hier een permanent slotje op staan.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 18-05-14 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tijdelijk slotje omgezet in permanent