Glucosamine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Glucosamine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 11:46

Dik een jaar geleden heeft mijn kater, van toen 8 maanden, zijn achterpoot gebroken.
Pootje kon gerede worden en maar hij heeft wel artrose in dat gewricht.

Hij staat sinds die tijd op Hills Feline j/d Mobility. Hier zit onder andere glucosamine in die zorgt voor goed kraakbeen e.d.

Nu is mijn jonge kater ondertussen een beetje te dik geworden, ondanks dat hij voer afgewogen krijgt e.d. Maar omdat het de grootste kluns op aarde is mag hij niet naar buiten zonder begeleiding :+
Het is een hele blije kat, speelt heel veel en ik op mijn beurt zorg voor veel afleiding in huis en elke avond gaat hij een poosje onder begeleiding naar buiten :j

Ik wil dus wel overstappen op ander voer, daar hoef ik verder geen tips over. Maar ik zou wel graag ervaringen willen weten van mensen met huisdieren die ook glucosamine bijkrijgen. Op welke manier krijgt je huisdier dit? Waar koop je dit? Merk je verschil?

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen. Ik ga dat daarna even overleggen met mijn DA, het is niet zo dat ik zomaar iets ga doen. En de DA spreek ik komende dagen toch nog wel omdat betreffende kater zich gisteren flink bezeerd heeft aan zijn voorpoot :roll: :+
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 15-05-14 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: Glucosamine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:54

Mijn hond heeft ocd en artrose in beide sprongewrichten en krijgt nu een kleine 2 jaar soulmate bijgevoerd. Dit is een poeder dat de gewrichten soepel houdt. Het werkt als een malle en houdt haar heel stabiel.
Ik vermoed dat ze het ook voor katten hebben, of wellicht kun je gewoon deze versie voerne.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:06

ik koop bij glucosamine.com de artho 5 ,dat zijn kapsules,die gooi ik allemaal leeg in het potje zodat het poeder wordt en dat geef ik dan weer over/door het vlees van de honden...

en het werkt zeker wel,geef het vooral de oudere honden,daarvan zie je echt dat ze soepeler gaan bewegen :j

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:12

Er zijn heel veel verschillende verhalen over glucosamine. Tijdens mijn tijd op de universiteit werd er vooral benadrukt dat het effect van glucosamine niet bewezen is, maar dat er ook niet is aangetoond dat het niet werkt. Voor zover bekend is het sowieso niet schadelijk en in mijn omgeving hoor ik er ook genoeg positieve verhalen over. Hond van een kennis kon amper nog lopen en tegenwoordig lopen ze gewoon weer mooie rondes met hem. Wondermiddel? Misschien zit het ook wel tussen de oren van de mens, wie weet.

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Moet je het wel even de kans geven om te gaan werken, het is niet perse zo dat je na één dag al verschil ziet. En google is altijd fantastisch.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:25

Hij krijgt nu natuurlijk al glucosamine via het voer wat hij nu krijgt. Ik begreep gister van de DA, toen ik dus met de brokkenpiloot daar was, dat er ook een light versie van is.
Het heeft zich voor mij al bewezen dat het werkt, ik heb het een tijdje geprobeerd zonder en dan zie ik hem verslechteren.

Ik heb idd al gegoogled en kom dan veel producten tegen. Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar de ervaringsdeskundigen. Zo heb ik ook op google gelezen dat er ook gewoon glucosamine van bijvoorbeeld de Kruidvat gegeven worden. Nu zou ik dit zelf niet zo snel doen, maar ik sta natuurlijk open voor de ervaringen :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:29

je kan gewoon glucosamine voormensen geven hoor,glucosamine is glucosamine,alleen zit er vaak in goedkopere glucopillen minder hoge dosis glucosamine en meer vulmiddel...

vandaar dat ik pure gluco bestel bij glucosamine.com... :)