Heidewachtel topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJolijn

Heidewachtel topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 10:21

... voor alle baasjes en liefhebbers :D
Op deze manier kunnen we gezellig wat verhalen (en foto's) delen!

Ik zal onze hond even voorstellen!
Jasper
Heidewachtel
Reu (gecastreerd)
05-12-2011
(hij is wel een beetje groot uitgevallen)

Een echte knuffelhond, zit het liefst op schoot. Waaks, maar is vrij eenkennig en gereserveerd tegenover vreemden die in huis komen.
Gewoon een erg lieve, makkelijke, vriendelijke, enigszins sukkelige, GEWELDIGE hond! <3 :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:06

Leuk Jolijn :D

Ik zal onze hond ook voorstellen:
Heidewachtel
Teefje
Rosa
19-9-2013

Ze is heel erg lief super sociaal en enthousiast. We lopen vaak lekkere stuken met haar, ze mag nu wat verder lopen. Ze is niet snel moe. We hebben nu de puppycursus voltooid en de eerste gehoorzaamheidscursus hebben we nog een les volgende week.
We houden heel erg veel van haar <3 :D

Kleine Rosa puppy:

Afbeelding

Ook een tulpenfoto ;)

Afbeelding

En een gekke ren foto, ze is graag los en dan kan ze heel snel rennen.

Afbeelding

Na de zomervakantie willen we de volgende gehoorzaamheidstraining gaan doen. Wanneer ze 1 1/2 is wil ik behendigheid met haar gaan doen heeft iemand hier al ervaring mee met de heidewachtel?

Aniekepiek

Re: Heidewachtel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 07:31

sinds zaterdag ochtend hebben we ons kleine mannetje opgehaald! Moeders was blij dat de 11 kids die zij stuk voor stuk allemaal groot gebracht heeft weg gingen. Complimenten voor de fokkers, moeders was zelfs wat te dik en alle 11 pups waren tussen de 4,5 en 5 kilo!! Gijs is de grootste en zwaarste van het nest en is als 2e pup geboren.Vandaag is hij precies 8 weken!
Gijs komt bij ons op de weide wonen, samen met onze duitse herdershond Marco, mijn bordeauxdog Boaz is er rond de 4 dagen in de week samen met mij :)

Meet kleine Gijs!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:44

Geweldig! Blijf er een zwak voor hebben.
Aniekepiek, wat een dotje!

Wij hadden een;
Pap was Heidewachtel met stamboom x moeder Duitse Staande/Drentse patrijs.
Behalve eventueel jagen zat er echt totaal niets verkeerds in, geweldige hond.

Afbeelding

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 09:32

Ostra, leuk he, als je wat meer kan gaan doen :D
Ik weet het nog zo goed dat Jasper pup was, en ik na een tijd voor het eerst met hem over de weg naar de brievenbus was gelopen (200 meter heen en terug). Helemaal vol van de indrukken haha. Nu kan het hem niet ver genoeg!

En Gijs is zo schattig <3 wat een lekker ding zeg!

Jasper is dan wel een jachthond, jagen doet hij niet. Ja, op vliegen :+
Hij is één keer een stuk achter een haas aan gegaan, hij toont wel interesse maar verder niet. Een konijn van dichtbij vindt hij eng, vooral als het gaat snuffen en springen :+
Gister had ik hem mee naar de expositie van de eindwerkstukken (tekeningen, schilderijen etc) haha.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:57

Rosa gaat wel graag achter dingen aan, vogels en konijnen vindt ze super leuk }>

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 06:17

Ik meld mij ook even, wij hebben er 3 :)
Max een bruinschimmel reu, geboren in 2002 dus al aardig op leeftijd.
Djoeka een bonte teef, geboren in 2004
Djoeka en Max hebben in 2006 een nest gehad van 10 en Kwispel een bonte reu is ook bij ons gebleven.

Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:38

Wat leuk !

Bij deze mijn grote vriend Fred, nu 2 jaar oud en altijd erg aanwezig. *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:46

Aniekepiek, Blijft Gijs op stal/weide? Net zoals een stalkat? Ben je niet bang dat hij dan zal gaan jagen etc. en van het terrein af zal gaan.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 05:17

Jep! Maar daar is de gehele dag iemand aanwezig en ik neem m met slecht weer mee naar huis. Bij ons hebben we loslopende kippen, duiven, konijntjes geiten en paarden. Hij leert dus vanaf het begin dat hij daar vanaf moet blijven :) ratten en muizen mag hij wel vangen natuurlijk ;) onze duitse herder reu van 6 woont er ook dus alleen is hij nooit!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 16:56

Wat leuk al die hondjes!! :D

Gelukkig maar dat Gijs er aan gewend raakt. Wij merken dat Jasper echt een "zuignappie" is (zoals zijn fokster ook omschreef). Het liefst is hij de hele dag bij je/gaat mee!! Wij wonen op een boerderij en hebben een groot erf. Hij kan prima (even) alleen buiten, maar het liefst komt hij toch weer kroelen. Ook als je zelf buiten bent met hem gaat hij altijd in een straal van vijf meter om je heen liggen. Het liefst aan je voeten...
Als je naar de wc gaat wil hij mee, als je gaat douchen wil hij in de badkamer, noem het maar op! Niet dat hij het niet kan hoor, hij kan ook prima alleen in de huiskamer maar als het aan hem ligt... tsja, een echt zuignappie!