Kat langs de snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Kat langs de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 07:13

Ik reed net naar mijn werk en zag tot mijn grote schrik een kat langs de weg liggen.... Ik kan daar zo slecht tegen en vind dat zo erg, mogelijk zit er iemand thuis op zijn of haar kat te wachten, en ligt dat beestje daar gewoon dood te zijn.... Kan je hiervoor een instantie bellen? Ik wil hem ook met alle liefde straks terug naar huis ophalen (hij lag op de andere baan van tegenovergestelde verkeer) maar stilstaan voor zoiets op de vluchtstrook in de spits is natuurlijk best gevaarlijk en mogelijk ook strafbaar? Kan ik hiervoor een instantie bellen of worden ze sowieso al opgeruimd en wat gebeurd er dan mee? Worden katten dan nog 'geregistreerd' om ooit een baasje terug te vinden, wordt er gekeken naar chips, of heb je als baasje gewoon stomme pech en zie je je kat nooit meer terug en zal je nooit weten waar hij is gebleven?

saskiamax

Re: Kat langs de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 07:16

Je kan hiervoor de dierenambulance bellen. Die halen de kat op en kijken of hij een chip heeft of niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 07:17

Je mag daar inderdaad niet voor stoppen op de vluchtstrook. Je zou Amivedi kunnen bellen, ik denk dat zij dan Rijkswaterstaat benaderen. Noteer even bij welk hectometerpaaltje het dier ligt, dat maakt het makkelijker 'm te laten ophalen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 07:18

saskiamax schreef:
Je kan hiervoor de dierenambulance bellen. Die halen de kat op en kijken of hij een chip heeft of niet.

:j
Super dat je er achter aan wilt gaan!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 07:24

Ik heb wel eens gehoord dat rijkswaterstaat ze direct opruimen. Geen idee of hun in contact staan met een dierenambulance. Ik denk dat je dan ook beter de dierenambulance kan bellen of in iedergeval aan rijkswaterstaat kan vragen of ze de kat wilen bewaren. Desnoods haal je de kat bij hun op en laat je de chip uitlezen bij een DAP.

Ik werk zelf op de dierenambulance en wij halen ze altijd op. We lezen de chip uit en als ze die niet hebben gaan ze bij ons 3 a 4 weken in de bewaarkoeling. Verder maken we een goede beschrijving van de kat en dit komt op www.amivedi.nl .
Katten die erg beschadigd zijn worden door een hele handige collega weer toonbaar gemaakt.