Kat die niet verhaart

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juliette

Kat die niet verhaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:18

Hoi!
Ik ga een kat voor mijn b-day vragen (en ik hoop niet normaal veel dat het mag! :') )
Maar helaas is mijn stiefvader allergisch.
Bestaan er katten (behalve naaktkatten) die niet verharen en ook geen allergische reactie opwekken? (zoals een poedel maar dan als kat :') )

Alvast bedankt!

Groetjes!
Juliëtte (die heel erg hoopt dat ze een kat voor haar verjaardag mag)

Splash_

Re: Kat die niet verhaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:22

Een devon rex of selkirk rex. Maar ga wel eerst bij wat fokkers langs om te kijken of je stiefvader daar niet allergisch voor is. Het zijn namelijk niet de haren maar de huidschilfers waar mensen allergisch voor zijn.

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:23

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:24

verharen doen ze allemaal, maar qua allergie zou je het kunnen proberen met een Siberische Boskat.
tenminste zegt men dat deze geen allergie uitlokt en mijn stiefdochter met zwaar astma en extreme kattenallergie heeft van onze kater nergens last van . Klein minpunt : goede fokkers zijn schaars en de prijzen behoorlijk , dus vanaf 600 EUR en op...

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 12:24

Splash_ schreef:
Een devon rex of selkirk rex. Maar ga wel eerst bij wat fokkers langs om te kijken of je stiefvader daar niet allergisch voor is. Het zijn namelijk niet de haren maar de huidschilfers waar mensen allergisch voor zijn.

Wat een aparte katjes! Super leuk haha :)
Ik zal kijken of er een fokker van een van die rassen ergens in de buurt zijn :)