Wat heeft Woezel in en met zijn vacht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Erin_89

Wat heeft Woezel in en met zijn vacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 15:02

Hallo,

Al een tijdje heeft onze kat Woezel witte stipjes in zijn vacht, en ook staat zijn vacht wat open en voelt het iets vettig aan.
Woezel is een ex kater van 1 1/2 jaar en heeft een hartruis die binnenkort beter word bekeken met een echo. Woezel heeft geen jeuk en word elke keer netjes ontwormd en ontvlooid.
Op vlooien en luizen heb ik hem al gecontroleerd dus dit is het niet.
Ook heeft onze andere kat nergens last van.
Verder is hij actief en eet en drinkt hij zoals hij moet doen, en ze krijgen het voer Porta 21 Feline Finest Sensible - Graanvrij.

Ik vroeg mij af of jullie weten wat dit is en wat ik er eventueel tegen kan doen.
Natuurlijk komt dit ook naar voren als hij binnenkort voor zijn hartecho naar de dierenarts gaat.

Hieronder wat foto's.

http://i138.photobucket.com/albums/q271 ... 33c061.jpg
http://i138.photobucket.com/albums/q271 ... 372b08.jpg
http://i138.photobucket.com/albums/q271 ... 1316d3.jpg

Alvast bedankt!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:47

Het zou een schimmel kunnen zijn.

Sowieso bij dit soort dingen zou ik wat probiotica en/of omega 3 bij gaan geven. Dan geef je het immuunsysteem van de kat in ieder geval een oppepper, wat het ook moge zijn.

Erin_89

Re: Wat heeft Woezel in en met zijn vacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 17:31

Een schimmel is besmettelijk toch?
Denk dat dit niet zo is want de andere kat heeft nergens last van en hij heeft verder geen kale en/of rode plekjes.
Ik zal eens kijken voor omega 3, kreeg ook al de tip in een ander forum om zo'n lucht bevochtiger aan de verwarming te hangen...zij dacht aan roos of een droge huid.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:54

Schimmel lijkt het me niet daarbij krijgt een kat kale schilferige plekken vooral rond de kop en pootjes.
Zo op de foto's lijkt het gewoon roos inderdaad.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:56

ik zou toch zeggen luizen. Plakt de vacht niet? zo ja dan frontline spray kopen en de kat er in wassen (zeiknat spuiten en goed inwrijven) dit dan 4 weken lang 1x per week doen. Vorig jaar diverse kittens op straat gevonden die luizen hadden en die hebben het gelukkig allemaal overleefd het is alleen heel naar en plakkerig.

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 19:41

Wij denken ook steeds meer aan roos.

Op mijn stage in het asiel een paar jaar terug ook een kat met luis gehad, maar denk niet dat Woezeltje ze heeft omdat onze andere boef Kenzo niks heeft en wij ook niet....
Zijn vacht is niet plakkerig maar wel staat het open en is het wat vettig, als hier een shampoo voor is hoor ik het ook graag. Woezel laat gelukkig het wassen vrij goed toe.