iemand bekend met homeless dogs?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

iemand bekend met homeless dogs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 09:52

Ik zag op marktplaats een super leuk hondje, alleen ze zijn pas 4 dagen actief op MP.

Het hondje zit niet bepaald in onze buurt, ze vragen er 250 euro voor, en daar komen nog sterilisatie kosten bij op. Het hondje zou rond de 2 jaar oud zijn.

Kent iemand deze stichting en wat vinden jullie van de prijs voor een nog niet geholpen ras hondje van 2 jaar oud?

Mizora

Re: iemand bekend met homeless dogs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:15

Dat is heel veel. Normaal zit sterilisatie bij dit type organisaties al bij de 200-250 euro. Deze organisatie ken ik zelf niet overigens.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:33

bridgetF schreef:
Kent iemand deze stichting en wat vinden jullie van de prijs voor een nog niet geholpen ras hondje van 2 jaar oud?

Vind ik persoonlijk (veel) te veel. Maar ik woon dan ook in een land waar (jammer genoeg) dergelijke honden legio gratis worden aangeboden.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:39

Ik vind het behoorlijk aan de prijs.
Zelf heb ik een hond bij MyMartin.eu vandaan, dan komen de honden uit Rusland.
Zij zijn altijd al geholpen en geënt - je betaald vooral voor de kosten van het overvliegen zelf en dat zit altijd zo rond de 250 euro. (Kosten voor het retour ticket van de mensen die de hond naar Nederland brengt).

Snap de prijs dus wel, vindt het wel apart dat de hond niet al geholpen is.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 16:29

de hond zou volgens de advertentie al geholpen zijn, maar ze vertellen er bij dat naast de adoptie prijs van € 250,- ook dat de sterilisatie kosten er nog bij komen, beetje misleidende prijs.

Een beetje sterilisatie kost toch al gauw € 200 of meer.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:30

Ik vind net best veel.

Wij hebben ons hondje ook via een stichting geadopteerd en hier betaalde wij zo'n 150 euro minder voor ;)

EDIT; Onze hond koest nog gecastreerd worden, wij kregen hiervoor korting omdat het van de stichting moest.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 16:46

Het is inderdaad vrij duur. Ik zou overigens blij zijn als ik de keuze had gehad mijn hond ongecastreerd te krijgen, maar dat terzijde. Verder zou mijn voorkeur niet uitgaan naar een relatief onbekende stichting waarbij je nog moet afwachten of hun informatie over de hond betrouwbaar is en hoe alles met nazorg geregeld is. Ik zou in elk geval de hond niet rechtstreeks van het vliegveld halen, maar eerst eens kennis maken als hij bij een opvanggezin zit. Zou toch sneu zijn als dat lieve hondje op de foto een agressief kreng blijkt en de stichting niet thuis geeft.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 17:39

We hebben al een hondje via een andere stichting, een super lief en dankbaar hondje, een lot uit de loterij, helaas wel één met verlatingsangst, wat we er niet hebben kunnen oplossen. Helaas de stichting waar we haar hebben gekocht, informeert wel naar haar, maar heeft weinig tot geen ondersteuning / nazorg gegeven tot het verlating angst probleem. Desondanks doen we haar niet weg, want super lief naar de kinderen, uitstekend met de katten, prima naar en met andere honden.

We willen er graag een hondje bij, die wel alleen kan zijn, zodat ze daar ondersteuning aan kan hebben. Bij het gastgezin zat ze ook met een andere hond, en dat ging wel goed. Echter dit is wel een jaar geleden.

Het hondje dat we op het oog hebben bij genoemde stichting zou alleen thuis kunnen blijven, met katten en andere honden kunnen en ook nog eens lief met kinderen. Dus klinkt gewoon super. Het hondje zit overigens al in Nederland bij een gastgezin.

Ik kan zelf niet echt ervaringen vinden van de stichting, dus dat is iets wat ik wel zou willen weten, zoals ook Dani noemt, hoe zit het met nazorg en als er problemen zijn geven ze dan thuis of kijken ze de andere kant op. Op afstand kopen zou ik nooit doen, ik wil hem eerst in levende lijve ontmoeten, alvorens te kopen en te betalen. Anders zit ik vast aan een hond die niet bij ons past, je hebt hem immers niet voor even, maar voor zijn leven

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:59

Ik vind het belachelijk veel voor een herplaatser! Ondanks dat deze volgens die stichting probleemloos is en vlekkeloos overal mee om kan gaan. Heb je wel een proeftijd?
Ik zou er echter niet voor gaan. Zat honden die op zoek zijn naar een nieuw adres en die met kinderen kunnen, met andere honden en alleen kunnen zijn. Welk soort ras/kruising/grootte zoek je?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 19:54

We zoeken iets kleins tussen de 25-30 cm. Kortharig of krulvacht. We hebben nu een kruising boerenfox en dat lijkt ons wel wat. Of een pincher of kruising daarmee. Moet met andere honden kunnen, met katten en kleine kinderen.

Onze dochter heeft wel een lichte allergie, maar volgens de kno arts kan ze daar prima over heen groeien.
Ze is zelfs nu een anderhalve maand zonder medicijnen en geen snot neus meer gehad! De kno arts zei ook dat we ons huidig hondje er ook zeker niet voor weg moesten doen, de waardes waren wel aanwezig, maar niet heel hoog. Als we juist de hond weg zouden doen, heb je alleen maar kans dat op het moment dat ze er wel mee in contact komt, ze het alleen maar door ontwikkeld of last krijgt.

We willen dus geen malthezer / boomer of iets met zo'n pluis vacht, wat alle kanten op dwarrelt. Moet ook eerlijk zeggen dat dat ook totaal niet het soort hond is wat mij aantrekt.

Maar je hebt gelijk dierenfan dat het veel te veel geld is, en dat ben ik ook zeker niet van plan dat te gaan betalen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:52

Dat je geen maltezer o.i.d. wilt is jammer, want die verharen niet en heb je dus juist geen losse haren van. Heb je wel eens over een poedel gedacht? In dat maatje zou ik voor een toypoedel of een dwergpoedel gaan. Maar 25cm is echt heel klein (zo groot als een chihuahua ongeveer). Ik weet niet hoe jong je dochter is, en hoe voorzichtig, maar dat soort hondjes zijn vaak wel vrij breekbaar, zeker als pup (breken gemakkelijk een pootje of staart). Ik zou eerder 30-35 gaan en dus voor een dwergpoedel.

Dwergpinchers ken ik als venijnig, vaak tot het valse af. Dat raad ik niet aan bij kleine kinderen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 06:13

ons huidig hondje is 32 cm, dus we dachten iets te zoeken dat gelijk is tot ietsje kleiner, ik dacht iets groter dan een jack russel voormaat. We hebben drie kinderen, waarbij de jongste 2 is en de oudste 8, maar allen uitstekend opgevoed om goed met dieren om te gaan. Uiteraard geef ik daar nog steeds begeleiding bij, zeker bij de jongste. Aan een poedel hadden we ook gedacht, dat leek ons ook wel wat, maar helaas worden die zelden volwassen aangeboden. We willen liever geen pup, maar een hond van een jaar tot 7 jaar.