Stevige oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Stevige oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 12:33

Ik zoek een stevige oplossing voor een sloop-hond.

1 Van de honden wil ik niet bij de rest los hebben als we weg zijn i.v.m. meerdere teven. Daarom gaat zij dan in de bench.
Echter sloopt ze ze bij het leven.

We hoeven maar een kwartier weg te zijn. Als we terug komen, ligt de bench in 1000 stukjes. Alle spijlen liggen eraf. Tot aan de sluitingen aan toe.
In huis sloopt ze verder niks. Het gaat haar er alleen maar om dat ze niet in de bench zit.

Iemand misschien een stevig idee? :+ :D
Zijn er misschien een soort kennels voor binnen?

Prrrr

Re: Stevige oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:34

Kun je haar niet gewoon in een andere kamer leggen?

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:36

Waar zit de hond in de bench? Zit ze afgezonderd, of kan ze de andere honden zien? Neus/neus contact?
Of idd zoals Prrrr zegt, in een andere kamer?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 12:36

Dat is helaas niet mogelijk. Of ik zou haar op het toilet op moeten sluiten. Maar dat lijkt me geen goed idee. Daar kan ze haar kont niet keren.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 12:37

MareVeer schreef:
Waar zit de hond in de bench? Zit ze afgezonderd, of kan ze de andere honden zien? Neus/neus contact?
Of idd zoals Prrrr zegt, in een andere kamer?

De bench staat in de huiskamer waar de andere honden ook zijn. Ze kunnen aan elkaar snuffelen als ze willen.

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:40

Zou ze dan misschien gefrustreerd raken? Dat de rest rond kan lopen, en zij niet?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:41

Kan je er niet een laten maken met dikke spijlen.Metaalbedrijf of zo.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:44

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 12:44

MareVeer schreef:
Zou ze dan misschien gefrustreerd raken? Dat de rest rond kan lopen, en zij niet?

Dat denk ik wel.
De bench is rijkelijk gevuld met zachte kussens, dus ze ligt er prima in.

Britta31 schreef:
Kan je er niet een laten maken met dikke spijlen.Metaalbedrijf of zo.

Ik zat zelf te denken aan een kennel, maar mijn zoektoch naar kennels is op niks uitgelopen, omdat ze allemaal enorm groot zijn. (voor buiten)
Het idee om er 1 te laten maken, was ik nog niet op gekomen. Ik ga eens informeren. Thx :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 12:44

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:46

Wat voor uitdaging bied je je hond? Hoe is het alleen zijn aangeleerd? Hoe is de bench aangeleerd?

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:48

Persoonlijk denk ik niet dat ze veel geeft om de kussens.. Wel lekker natuurlijk, maar als de rest van de roedel toch kan rondlopen, en zij ziet dit, zal denk ik daar het probleem zitten.
Doe je dit al lang op deze manier? Of is dit echt iets van de laatste dagen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 12:49

Nimfee schreef:
Wat voor uitdaging bied je je hond?

4 Keer per week trainen, 2 keer per dag een half uur wandelen en 5 keer per dag even snel uit op het veldje naast het huis.

Nimfee schreef:
Hoe is het alleen zijn aangeleerd?

Dat weet ik niet. Het is een herplaatser die ik nu 3 weken heb.

Nimfee schreef:
Hoe is de bench aangeleerd?

Ook geen idee. Hier krijgt ze altijd in de bench eten en gaat ze er ook weleens in liggen als we gewoon thuis zijn.
Het is wel haar veilige plekje. Dat weet ik zeker.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 12:49

MareVeer schreef:
Persoonlijk denk ik niet dat ze veel geeft om de kussens.. Wel lekker natuurlijk, maar als de rest van de roedel toch kan rondlopen, en zij ziet dit, zal denk ik daar het probleem zitten.
Doe je dit al lang op deze manier? Of is dit echt iets van de laatste dagen?

Ik heb haar nog maar 3 weken. Ze is 1,5 jaar oud.
Ze is een herplaatser dus ik weet niks van haar verleden.

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:52

Ooh het is Angie! :) Ik ken haar natuurlijk alleen van jouw topic, maar zou het niet zo kunnen zijn dat ze een plekje in de roedel wil krijgen, en ze het gevoel heeft dat ze word buiten gesloten op deze manier?
Ik denk ff mee..

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:53

HorseTopShop schreef:
Nimfee schreef:
Wat voor uitdaging bied je je hond?

4 Keer per week trainen, 2 keer per dag een half uur wandelen en 5 keer per dag even snel uit op het veldje naast het huis.

Nimfee schreef:
Hoe is het alleen zijn aangeleerd?

Dat weet ik niet. Het is een herplaatser die ik nu 3 weken heb.

Nimfee schreef:
Hoe is de bench aangeleerd?

Ook geen idee. Hier krijgt ze altijd in de bench eten en gaat ze er ook weleens in liggen als we gewoon thuis zijn.
Het is wel haar veilige plekje. Dat weet ik zeker.

Is het mogelijk om het alleen zijn opnieuw aan te leren? Je hebt deze hond nog maar net drie weken, dus dit gedrag is niet gek. Gewoon in de bench liggen als je thuis bent is niet raar, maar wel een hele andere situatie dan haar daarin opsluiten en weg gaan.

Is het vier keer per week trainen al iets wat je al drie weken doet? Het zou ook iets kunnen zijn dat ze te veel uitdaging krijgt en daardoor hyperactief wordt en zelf helemaal geen rust meer kan vinden. Eventueel in combinatie met stress als jij weggaat, heb je de ideale sloper. Ik zou eens proberen of je je hond met de anderen los kan laten of dat zij met één hond in een aparte kamer kan zitten.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 12:54

Het is inderdaad Angie :D

Ik ben als de dood dat het een keer fout gaat als ze los tussen de rest loopt als we er niet zijn.
Als we thuis zijn gaat het prima. Maar wat nou als we er niet zijn en ze gaat met 1 van de andere teven fixeren? Dan zijn we er niet om in te grijpen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 12:58

Nimfee schreef:
Is het mogelijk om het alleen zijn opnieuw aan te leren? Je hebt deze hond nog maar net drie weken, dus dit gedrag is niet gek. Gewoon in de bench liggen als je thuis bent is niet raar, maar wel een hele andere situatie dan haar daarin opsluiten en weg gaan.

Is het vier keer per week trainen al iets wat je al drie weken doet? Het zou ook iets kunnen zijn dat ze te veel uitdaging krijgt en daardoor hyperactief wordt en zelf helemaal geen rust meer kan vinden. Eventueel in combinatie met stress als jij weggaat, heb je de ideale sloper. Ik zou eens proberen of je je hond met de anderen los kan laten of dat zij met één hond in een aparte kamer kan zitten.

Als we thuis zijn zit ze gewoon los samen met de andere honden. Niks aan de hand.
Het trainen doe ik wel al vanaf dat ze hier is, maar dan in de vorm van wandelen en leren luisteren. Dus niet trekken aan de lijn, als ik stil sta, moet ze ook stil staan, etc.
Gericht trainen doe ik nu 1 week.

Het slopen is trouwens sinds anderhalve week. Sinds ze weet dat de spijlen van de bench los gaan als ze er hard aan trekt. Daarvoor was er eigenlijk niks aan de hand.

Dus eigenlijk moet ik gewoon weer van voor af aan beginnen. Alsof de hele bench iets nieuws is :)

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:20

Neenee, ik zou haar ook zeker niet loslaten zonder toezicht, tot je er zeker van bent dat het wel kan.. Dat wil je inderdaad niet meemaken, en al helemaal niet met 5 canes haha..

Ik zou de oplossing zoeken in een andere ruimte, waar ze zich niet van bewust is dat zij de enige is die vast zit. Maar dat kan jij als ervaren met dit ras en de honden, beter inschatten dan ik. Hou je ons op de hoogte?