Nimfee schreef:Is het mogelijk om het alleen zijn opnieuw aan te leren? Je hebt deze hond nog maar net drie weken, dus dit gedrag is niet gek. Gewoon in de bench liggen als je thuis bent is niet raar, maar wel een hele andere situatie dan haar daarin opsluiten en weg gaan.
Is het vier keer per week trainen al iets wat je al drie weken doet? Het zou ook iets kunnen zijn dat ze te veel uitdaging krijgt en daardoor hyperactief wordt en zelf helemaal geen rust meer kan vinden. Eventueel in combinatie met stress als jij weggaat, heb je de ideale sloper. Ik zou eens proberen of je je hond met de anderen los kan laten of dat zij met één hond in een aparte kamer kan zitten.
Als we thuis zijn zit ze gewoon los samen met de andere honden. Niks aan de hand.
Het trainen doe ik wel al vanaf dat ze hier is, maar dan in de vorm van wandelen en leren luisteren. Dus niet trekken aan de lijn, als ik stil sta, moet ze ook stil staan, etc.
Gericht trainen doe ik nu 1 week.
Het slopen is trouwens sinds anderhalve week. Sinds ze weet dat de spijlen van de bench los gaan als ze er hard aan trekt. Daarvoor was er eigenlijk niks aan de hand.
Dus eigenlijk moet ik gewoon weer van voor af aan beginnen. Alsof de hele bench iets nieuws is