zwarte roodstaart

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

zwarte roodstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 22:29

We hebben onder onze veranda allemaal oude spullen opgehangen waar een koppeltje vogels wel blij mee was en een nestjeheeft gemaakt op een oude mand. 't is een koppeltje zwarte roodstaart..inmiddels zijn de eitjes uitgekomen en ik tel 3 baby vogeltjes..pa en ma hebben het maar druk! moeders is een bruin/grijzig vogeltje..pa is zwart met een bruin/rode staart.... erg leuk om zo van dichtbij te zien... als ik op de tafel ga staan kan ik haast in het nest kijken.... ze hebben het nest gemaakt toen het slechter weer was en wij niet veel onder de veranda te vinden waren, maar nu het al een paar week mooi weer is, is dit onze 2e huiskamer dus ik was bang dat ze zouden vertrekken omdat het te druk zou zijn, maar ze hebben onze aanwezigheid aanvaard en blijven :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ydnew op 10-05-14 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Re: zwarte roodstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:33

Leuke vogels zijn t. Wij hadden op vakantie helaas eentje tegen t windscherm vh terras. Maar we konden m toen wel echt even van dichtbij bewonderen.

Schattig die kleintjes :)

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:35

Leuk om ze zo te kunnen volgen terwijl je op de veranda zit. Heb je ook foto's van pa en ma?

ydnew

Re: zwarte roodstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 22:44

pa en ma zijn erg snel en tot dus ver nog geen foto kunnen maken.... ze vliegen met voedsel aan, droppen het en zijn binnen no time weer "gevlogen"