bij overlijden eigenaar hond laten inslapen. wat vindt bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

bij overlijden eigenaar hond laten inslapen. wat vindt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 18:17

Ik zit zojuist man bijt hond te kijken. Waar een jonge vrouw op de bank zit met haar hondje. De vrouw lijdt aan een ziekte en ik vermoed ALS. Vervolgens verteld ze op tv dat ze met haar hondje is gaan zwemmen en dat ze het fijn vond dat dat kon met haar hondje. En dat als ze euthanasie laat plegen haar hondje "met haar mee gaat" kortom, het dier krijgt een spuitje terwijl het gezond is omdat zijn baasje overlijdt en deze wens heeft.. ik schrok er zelf nogal van.. ik zou mijn dier zijn leven niet willen beëindigen omdat ik het zelf niet meer zie zitten..

Wat vindt jij?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:19

Ik vind het niet kunnen, dat je dus beschikt over het lot van een gezond dier.

anneeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:20

dat had ik ook gezien
ik zou het niet doen je hondje kan nog gewoon super lang een goed leven hebben

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:21

Oef...ik snap waarom mensen het zouden willen maar ik zou het persoonlijk niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een gezond dier het leven af te nemen omdat ik die zo graag bij mij heb. Dan heb ik liever dat die bij familie nog een fijn leven krijgt zonder mij.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:22

Het ligt er aan. Als ik een goed baasje zou vinden, zou ik mijn dier daar heen brengen. Mocht dat niet lukken, dan lijkt inslapen me niet eens zo'n verkeerde optie.
Ik vind het wel lastig oordelen. Het lijkt me vreselijk als je weet dat je snel dood gaat en eigenlijk is het onmogelijk te zeggen wat je zou doen in een dergelijke situatie.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:23

Ik vraag me af of een dierenarts hieraan meewerkt?
Gezonde dieren krijgen niet zo een spuitje.
Daarbij snap ik de redenatie ook totaal niet. Ze kan, in mijn ogen, beter zorgen voor een goed huis.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:23

en een goede DA die zal het niet eens doen om een gezonde hond in te laten slapen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:26

Als ik nu kreeg te horen dat ik maar nog 2 weken te leven heb (denk bijvoorbeeld aan Euthanasie, even onrealistisch, maar om het idee) zou ik zorgen dat ik in die twee weken nog kon genieten van mijn paard en erna zou die een prik krijgen, nog voor ik mijn prik krijg.

1000% zeker weten, ik zou zó onwijs bang zijn dat andere mensen slecht voor mijn dier(en) gaan zorgen of hun gedrag niet begrijpen en zij er de dupe van worden. Zelfs als ik in échte geldnood zou zitten of iets, gelijk naar de slacht/inslapen, ik zou het niet over mijn hart verkrijgen om het dier in andermans handen te zien.

De dood is niks, de dood besef je (zo ver ik geloof) niet, je krijgt een 'tik' en bent weg, verdwenen. Je hebt geen pijn, je mist niks, je bent er gewoon niet meer. Heb dan liever 'iedereen' dood dan dat ze het slecht hebben, vooral dieren.

De enige die dood beseft zijn de nabestaande.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:27

ik begrijp het wel...hoe kun je er van uitgaan dat iemand echt serieus goed voor je hondje gaat zorgen?
Ik zou geen mens vertrouwen,dan maar inslapen,het beest merkt er zelf niets van,en er word waarschijnlijk veel leed bespaart.

Helemaal mee eens xslvna@! :j

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:28

xSlvna schreef:
Als ik nu kreeg te horen dat ik maar nog 2 weken te leven heb (denk bijvoorbeeld aan Euthanasie, even onrealistisch, maar om het idee) zou ik zorgen dat ik in die twee weken nog kon genieten van mijn paard en erna zou die een prik krijgen, nog voor ik mijn prik krijg.

1000% zeker weten, ik zou zó onwijs bang zijn dat andere mensen slecht voor mijn dier(en) gaan zorgen of hun gedrag niet begrijpen en zij er de dupe van worden. Zelfs als ik in échte geldnood zou zitten of iets, gelijk naar de slacht/inslapen, ik zou het niet over mijn hart verkrijgen om het dier in andermans handen te zien.

De dood is niks, de dood besef je (zo ver ik geloof) niet, je krijgt een 'tik' en bent weg, verdwenen. Je hebt geen pijn, je mist niks, je bent er gewoon niet meer. Heb dan liever 'iedereen' dood dan dat ze het slecht hebben, vooral dieren.

De enige die dood beseft zijn de nabestaande.

Preices hoe ik erover denk.

Ik zou dus ook nooit mijn paard kunnen verkopen want ik ben bang dat ze door haar gedrag tientallen eigenaren gaat krijgen of de handel in gaat.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 09-05-14 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:28

Oei.. Ik las de topictitel eigenlijk als 'Bij overlijden, de eigenaar van de hond laten inslapen' :')
Maar ik vind het ook niet helemaal eerlijk.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:29

Ik vind het eigenlijk schrikwekkend egoïstisch dat je een gezond dierenleven ten einde brengt alleen omdat je met de gedachte rondloopt dat niemand anders voor dat dier kan zorgen zoals jij.
Arrogant zelfs, ik kan er dus zeer moeilijk tot geen begrip voor opbrengen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:30

als ik ziek ben en dus van te voren weet dat ik kom te overlijden van zou ik zelf op tijd gaan zoeken naar een nieuw adres waar mijn hond(en) en mijn andere dieren of gedeeltelijk samen of apart naar toe kunnen gaan zodra ik er niet meer voor kan zorgen. Echter ik heb momenteel 1 hond die ik echt niet wil herplaatsen als naar een zeer klein groepje bekende mensen. Als niemand van hun deze hond op kan nemen dan graag idd deze inslapen als ik overleden ben. Puur omdat hij behoorlijk medische zorg nodig heeft en dit moet hem zeker te weten gegeven worden!!!

Een gezonde hond die niets mankeerd zou ik nooit in laten slapen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:30

Het is zeker een optie die elke eigenaar serieus moet overwegen ongeacht de leeftijd/gezondheid van het dier.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:33

Gini schreef:
Ik vind het eigenlijk schrikwekkend egoïstisch dat je een gezond dierenleven ten einde brengt alleen omdat je met de gedachte rondloopt dat niemand anders voor dat dier kan zorgen zoals jij.

hier ook zo dus ik ben wel zo iemand dat ik niet een onbekende vertrouw dat deze een hond met grote gezondheidsproblemen netjes en goed kan verzorgen. Ze kennen de hond niet, zijn gedrag niet, zijn normale en afwijkende dingen waaraan je kan zien dat je actie moet ondernemen en daarnaast mijn hond waar het over gaat is al redelijk op leeftijd dus heeft ook geen lang en gezond leven meer voor zich helaas.

Echter mijn andere hond (ED maar is geopereerd en totaal geen last meer ervan) kan in vele andere situaties dan bij mij een pracht leven hebben. Ik denk zelfs dat hij het op een boerderij waar hij in huis mag liggen als hij wil en verder lekker mee mag kuieren over het erf en door de stallen het nog veel meer naar zijn zin zal hebben dat dat hij het bij mij heeft (hij heeft zeker niet te klagen hoor :P maar hij vind het heerlijk heel de dag mee op stap te gaan en blijft los makkelijk in de buurt en om daarna 's avonds binnen warm in slaap te vallen. Tenslotte zijn de ellebogen niet 100% dus buiten slapen wordt hem echt niet)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:33

Heb het heel recent mee gemaakt. Mijn zus is overleden een paar weken geleden.
Zij heeft altijd honden gehad en door haar manier van er mee omgaan en ze op een bepaalde manier op te voeden (eigenlijk een gebrek er aan) had ze altijd vreselijk nare honden, die er niet voor terug deinsden om te grijpen als ze hun zin niet kregen om maar een voorbeeld te noemen.
Nu liepen we er allemaal tegen aan dat niemand in de familie de hond wilde hebben, vele vrienden ook niet totdat er zich 1 iemand melde die vaag een afspraak met mijn zus had gemaakt dat zij de hond zou nemen. Wij waren allemaal erg opgelucht kan ik je zeggen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:34

Gini schreef:

ik zou een kijkje nemen op MP of in asiels...en dan eens kijken met wat voor reden er afstand van de dieren is gedaan.Dan ga je schrikken.
Dat wil je geen hond aandoen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:36

meggiemeg schreef:
Zij heeft altijd honden gehad en door haar manier van er mee omgaan en ze op een bepaalde manier op te voeden (eigenlijk een gebrek er aan) had ze altijd vreselijk nare honden, die er niet voor terug deinsden om te grijpen als ze hun zin niet kregen om maar een voorbeeld te noemen.
Nu liepen we er allemaal tegen aan dat niemand in de familie de hond wilde hebben, vele vrienden ook niet totdat er zich 1 iemand melde die vaag een afspraak met mijn zus had gemaakt dat zij de hond zou nemen. Wij waren allemaal erg opgelucht kan ik je zeggen.

sterkte... |( had je zus niet de ''tijd'' om iets te regelen voor haar hond?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:38

geerke schreef:
meggiemeg schreef:

sterkte... |( had je zus niet de ''tijd'' om iets te regelen voor haar hond?

Dank je wel! Heeft ze wel geprobeerd, ze had veel "vrienden" die altijd ja tegen haar zeiden maar als eenmaal puntje bij paaltje kwam hadden ze wel genoeg smoezen om er onderuit te komen, uiteindelijk heeft dus 1 persoon woord gehouden, die kende we helemaal niet. Ze heeft haar handen vol aan de hond en soms ook wel spijt...
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 09-05-14 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:38

Waarom niet, geerke? Mijn hond heeft een paar maanden in het asiel gezeten, maar leeft ondertussen nu al 9 jaar een prachtig en gezond luxeleven bij ons.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:40

Gini schreef:
Waarom niet, geerke? Mijn hond heeft een paar maanden in het asiel gezeten, maar leeft ondertussen nu al 9 jaar een prachtig en gezond luxeleven bij ons.

dan heeft jouw hond veel geluk gehad met jullie.Ik zie hier in Frankrijk vaak dat honden al jaren in het asiel zitten.Vier/vijf jaar is geen uitzondering.Dat is geen leven...dan maar dood.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:41

Ik heb het wel eens in de praktijk gezien en heb daar nog steeds gemixte gevoelens over.
Aan de andere kant, zou ook ik mijn dieren maar bij/via een beperkt aantal mensen ondergebracht willen zien. Wil ik die mensen met die zorg/kosten opzadelen?
Een dier merkt er weinig van als het geëuthanaseerd wordt, zoals opgemerkt. Ik denk dat (mogelijk) menigmaal verhuizen/verhandelt worden ook wel wat met zich meebrengt voor een dier.

Verder merkt men op dat het oneerlijk is voor een gezond dier. Een dier kent geen eerlijk/oneerlijk (antropomorfisme). Maar als je anderen met zorg en kosten opzadelt (en dan niet eens met de gedachten dat niemand er net zo goed voor kan zorgen als de eigenaar zelf), en met het huidige dierenoverschot zou ik er echt nog wel eens serieus over nadenken...
Laatst bijgewerkt door Creatas op 09-05-14 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:41

Gini schreef:

Wat is daar arrogant aan?

Voor het zelfde geld zou het dier toch overlijden vlak na jou overlijden.

Nee serieus mensen, wat is mis met de dood? Ik vind het een goede oplossing voor veel zaken, zou ook veel, heel erg veel leed besparen.

Wat merkt dat dier ervan dat die dood is, niks toch? Die zit echt niet boven op een wolk "Hey, ik had nog onder kunnen lopen, op die prachtige wereld. Wat jammer dat ik daar niet meer ben, ik had nog zeker 5 jaar kunnen leven". :')

eenitraM

Re: bij overlijden eigenaar hond laten inslapen. wat vindt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:44

Ik weet niet of het raar is. Is die mevrouw alleen? Wat gebeurt er met de hond na t overlijden anders?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:45

Dat ze niet kunnen rouwen om hun dood, maakt het nog niet ok voor mij. Want op die manier zou je zelfs moord kunnen goed praten 'ze beseffen het toch niet meer, dus waarom niet'. Even in het extreme trekken om te beseffen hoe gek dat argument eigenlijk is.

Ik vind het gewoon arrogant om de dood van een gezond dier sowieso te verkiezen, want o wee als die in een ander zijn handen terechtkomt. Want wie weet zorgt die ander juist veel beter voor dat dier en is die veel gelukkiger bij die ander dan bij jou. Maar daar willen we dan weer niet aan denken, want ons dier moet zich toch echt wel het beste voelen bij ons. Anders zijn onze zieltjes gekrenkt.
Laatst bijgewerkt door Gini op 09-05-14 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt