_Blacky_ schreef:Even uit mijn hoofd is het hok 1m bij 50cm en dan 2 verdiepingen. Leek een enorm hok tot het ook enorme konijnen werden haha. nu dus een ren er aan vast van 1.20 bij 1.20, helaas is mijn tuin niet groot genoeg om nog verder uit te breiden, misschien nog een verdieping erbij op.
Ze zien er super uit, doen het goed, eten drinken goed, dus eigenlijk nooit echt na laten kijken door de da, wel regelmatig zelf controleren. Ik zal het volgende week als mijn hond voor de prikken moet eens aan haar vragen hoe zij er over denkt, altijd fijn om dingen te hebben die je kan noemen als mogelijke oorzaak
Hm, de ruimte die ze hebben lijken (hok inclusief ren) groot genoeg. In elk geval minimum maat voor twee konijnen. Maar goed, ik heb nu ook een voedster die absoluut niet voldoende heeft aan de ren waar ze nu in zit, die móet regelmatig loslopen op een groot stuk. Verschilt weer per konijn ook.
Als je naar je dierenarts gaat voor advies, raad ik je aan om even te checken of ze kundig genoeg zijn mbt konijnen. Veel dierenartsen zijn dit niet en de kans dat ze jou verkeerd advies geven is dan best wel groot. Konijnen vragen om hele andere benadering en verzorging dan honden en katten. Via bunnybunch forum is er een lijst te vinden met konijnkundige dierenartsen, misschien staat die van jou daar ook tussen. En anders kan je hun kennis even 'testen', heb ik ook wel eens gedaan (ik moest kiezen tussen twee dierenartspraktijken en eentje had duidelijk meer verstand van konijnen en knaagdieren).
Edit: even een toevoeging. Heb je de buiken wel eens gevoeld van je konijnen? Ik voelde namelijk op den duur bobbeltjes in de buik van mijn vorige voedster en dat waren dus die tumoren. Je zou daar al eens naar kunnen kijken. Ik heb alleen geen flauw idee of die zich al zo vroeg ontwikkelen trouwens. Mijn konijn was drie jaar toen ik daar achter kwam dat zij deze had.