kat wordt een ongelooflijke bitch??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

kat wordt een ongelooflijke bitch??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 18:36

Wij hebben haar nu 3 jaar. En sinds 2 jaar hebben we er een kater bij. Het was een week aftasten maar daarna had ze de nieuwe kat goed geaccepteerd.

We hebben alle twee de katten sinds ze kitten waren.
De oudste waar het om gaat heeft geen makkelijke start in het leven gehad, maar wel gezond.
Nu zijn wij in korte tijd (lees een half jaar) 2x verhuisd.
Van een appartement 1 hoog met balkon naar een klein huisje met tuin, naar een groot huis met grote tuin.
Op de 2de locatie hebben ze voor het eerst kennis gemaakt met de natuur. Helemaal geweldig natuurlijk.
Ook hier gaan ze sinds 2 maanden lekker de hele dag naar buiten, alleen Snachts binnen.
Nu is de oudste kat altijd wel wat brommerig geweest maar nu wordt het wel heel extreem.
Zodra de jonge kat in haar vizier komt gromt ze. Ze haalt nooit uit.
En ze is ongelooflijk mauwerig! Om het minste mauwt ze of als het er niet zint dan begint ze te grommen. Ook naar ons.
Vooral voor de jonge kat vind ik het zo oneerlijk want hij doet niks, maar krijgt wel telkens een grom naar zich toe.

Aan de ene kant denk ik dat ze aandacht te kort komt, aan de andere kant denk ik dat ze alles opeist en het de. Jongste niet gunt.

Ik snap dat verhuizen een hoop invloed op zich heeft maar dit hoef ik toch niet te accepteren.
Sorry voor het lange verhaal maar misschien kennen mensen dit en kan ik een paar tips krijgen.

P.s ze zijn alle 2 met een half jaar oud geholpen.

hummer14

Re: kat wordt een ongelooflijke bitch??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:58

Heeft ze niet wat, pijn?
Daarom kan ze ook chagrijnig zijn.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 19:21

Nee ik kan niks vinden. Wel is ze mager maar dat is ze altijd al geweest. De da zegt ook bij haar jaarlijkse controle dat dit bij haar hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:27

Hoe lang geleden ben je verhuisd? Katten kunnen zich enorm hechten aan hun huis, en houden over het algemeen niet erg van veranderingen. Het kan zijn dat ze er toch meer van streek van is dan ze laat merken, en daarom zo reageert.

Iets gunnen is niet zo van toepassing bij katten, dat lijkt me met mensengedrag. Het klinkt in mijn oren als stress.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 21:32

Vorig jaar september zijn we de eerste keer verhuisd, en eind januari van dit jaar. Bij de eerste verhuizing waren er veel veranderingen voor ze omdat ze.nog nooit buiten waren geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:28

Dat is voor een kat best dicht op elkaar wel.
Ik heb echt een aantal katten gehad, en katten zijn echt stresskippen op dat punt, zeker de dames.

Mijn Merlin werd heel bitchy na onze verhuizing, na een vier maanden was het gedaan wel. Toen was ze weer de lieve poes die ze altijd was. Wat bij ons echt heel goed hielp was Feliway:

Afbeelding

Je kan het o.a. bestellen bij zooplus. Duurt een paar dagen, maar het helpt echt goed, ze worden er weer relaxed van.
Katten op de kop geven om zo'n dingen heb ik nooit gedaan, katten zijn niet erg opvoedbaar, dus dat zou ik achterwege laten.