Ik heb me aangemeld op het forum voor buitenlandse honden, maar moet eerst bevestiging krijgen van een beheerder voordat ik daar iets mag posten.
De dierenarts heeft me net gebeld en hij heeft inderdaad leismania. Het zit in zijn beenmerg, bloed, nieren en lymfeklieren.
In 2 weken tijd is hij 7 kg afgevallen, is lusteloos, en eet niks. Hij is pas 1,5 jaar en ligt er echt als een zielig hoopje bij.
Van de dierenarts moet ik voor het weekend beslissen of ik hem laat inslapen, of hem aan de medicijnen ga zetten. De parasiet zal nooit helemaal weggaan. De eerste kuur duurt 10 maanden, die ziet er als volgt uit:
Maand 1: 2x per dag een tablet, en 3ml vloeistof
Maand 9-10: Iedere dag 3 ml vloeistof
Zover ik het goed heb begrepen, de kosten voor 1 kuur zijn € 550,-. Het geld heb ik er wel voor over, maar het moet wel reeel blijven tegen over het dier. Hij gaat echt niet blij worden van iedere dag 10 maanden lang vloeistof in zijn bek spuiten. Ook vertelde de dierenarts dat ik er rekening mee moet houden dat hij nooit oud zal worden, al lees ik op internet wel andere verhalen.
Ik weet echt niet wat ik ermee moet doen. Tuurlijk wil ik hem niet in laten slapen, maar wel als hij alleen maar pijn heeft. Heeft een hond met leishmania eigenlijk pijn? Zal zijn eetlust weer terug komen?