Loslopende hond krijgt een schop.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Loslopende hond krijgt een schop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 21:45

Vandaag gaan wandelen met man en dochter en hond in het bos.
Vooraan in het bos staat netjes een bordje met de melding dat honden aan de lijn moeten.

Lopen voor ons uit 2 mensen met 2 hondjes aan de lijn.
Onze hond uiteraard ook aan de lijn, horen we in het bos net om het bochtje iemand roepen "Hij doet niks!! Hey mongool!!" en nog een hoop gescheld.

Blijkt dat er ons dus mensen tegenmoet kwamen met een loslopende hond en die was natuurlijk op de hondjes die aan de lijn zaten aangesprongen om te spelen.
Maar ja, daar was de man van de vastgebonden hondjes blijkbaar niet van gediend, want hij had de loslopende hond (een ruwharige tekkel-kruising leek het) een schop gegeven (wij hebben dat overigens niet gezien). Eigenaar van die hond ging helemaal over de rooie.

Wilde perse identiteitsgegevens van die mensen hebben, voor het geval er iets met de hond zou zijn. Mensen liepen gewoon door en weigerden dat natuurlijk te doen.

Was echt een heel dreigende situatie, die man ging helemaal over de rooie. Zal ik jouw eens een schop geven, mongool hier en daar.
Hond doet helemaal niks, wil alleen maar spelen.
Dus mijn man zegt: Je moet hem ook aan de lijn houden.
Andere, oudere man die erbij liep (ik denk zijn vader): "Ja maar, dan hoeft hij hem nog niet zo'n schop te geven".
Dus mijn man: "Ik begrijp het heel goed. Jullie komen voor jullie hond op, maar deze man voor zijn honden. Wie weet heeft hij wel een nare ervaring gehad in het verleden met bijtende honden. Heeft hij ze netjes aan de riem en een ander laat ze gewoon op zijn honden afkomen. Mij lijkt de hond ook niets te mankeren, dus ik stel voor dat ieder zijn eigen weg vervolgd en een prettige zondag nog".
Zegt man nr. 3 die erbij liep: "Hond heeft niks! Heb je rontgen ogen of zo! Wat zou jij doen als ik jouw hond een schop geef."
Dus ik: "Mijn hond zit aangelijnd, dus die krijgt van niemand een schop. Bordje dat honden aangelijnt moeten, staan duidelijk aan begin van bospaden."
Op een gegeven ogenblik splitste de weg zich op, en aangezien er nog meer mensen wandelden en fietsen heb ik gezegd: Gaan wij hier omhoog?, want ik had geen zin om me ertussen te mengen. Maar ik denk dat die 2 mensen (die mevrouw in elk geval) het in haar broek deed, want die was maar bezig: Doe nou eens rustig, doe nou eens rustig. Maar de enige reactie wat daarop kwam was: RUSTIG?!! Ik maak die man van je helemaal kapot! ...vandaar dat wij er in beginsel maar achteraan zijn blijven wandelen, totdat er wat meer volk was.

Tja, ik vond het een beetje een lastig verhaal.
Van de ene kant was die man fout om zijn hond los te laten. Vooral omdat het dus duidelijk geen loslaatgebied was. Als er eentje een schup had moeten krijgen, was hij het en niet zijn hond.
Van de andere kant: ik vind dat je je eigen dieren mag beschermen tegen dieren die eropaf gevlogen komen.
Nou zou ik niet meteen een schop geven, maar ja een ander dus wel.
Ik heb ook geen idee hoe hard die schop was.
Feit is wel, dat de baas zich er heel erg over opwond. De hond, die inmiddels aangelijnt was geworden door (vermoedelijk) de vader wilde heel graag achter zijn baas aan en trok dan ook behoorlijk aan de riem en maakte zich blijkbaar zo gek, dat hij opeens moest overgeven.
Wij wijten dat aan het feit dat hij gestrest werd door het gedrag van zijn baas en niet door die schop, daar leek hij geen last van te hebben.
Als hij echt pijn zou hebben dan zou niet meer zo vrolijk hebben meegelopen.
Net zoals onze hond laatst een smak tegen de steiger maakte met zijn ribben. Die is toen ook even beduusd gaan zitten en nee...wij hebben geen watje van een hond, maar een "stoere" Bull Terrier die normaal nergens voor wijkt en overal doorheen stormt.

Ik vond het heel vervelend dat de hond een schop had gekregen, maar ik vind zelf dat de baas niet moet miepen als het beestje wat eraan over heeft gehouden. Hij had het dier aan de lijn had moeten houden, dan was er niets gebeurd.

Ik vraag me af hoe het is afgelopen, want de man dreigde om met de mensen mee naar huis te lopen. Dan wist hij tenminste waar ze woonden.
Ik was in elk geval blij toen we de ander kant op liepen.
Ik hoop dat het met een sisser is afgelopen.

Tabaluga12

Re: Loslopende hond krijgt een schop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:48

Viel de hond aan dan? Zo niet dan vind ik absurd en hoogst belachelijk. Meneer had van mij een flinke schop terug gekregen.

Hond kan er niets aan doen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 21:51

Wij hebben het net niet gezien, de mensen voor ons waren de bocht al om en toen gebeurde het.
De loslopende hond was blijkbaar op hun 2 hondjes afgesprongen. Volgens de eigenaar om te spelen. Wij hoorden hem in elk geval van veraf in 1e instantie roepen: HIJ doet niks!!

En meteen daar achteraan kwam gescheld, dus toen had zijn hond al een schop gekregen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:52

ik had mooi de politie gebeld, lijkt mij een heer met een agressie probleem.

kwaad worden en dan weer kalmeren is wat normale, maar dat dreigen.. ik had me adres ook niet gegeven aan zon kerel. eerder een mobiele nummer ofzo.

tja hond los lopen is fout, hond trappen ligt er aan hoe.. je been er tussen steken is wat anders dan vol schoppen met een hond die door de lucht vliegt. (of alles wat er tussen in zit).

het is wel een reactie die ik niet zou hebben of goedkeuren tenzij de hond echt de andere hond hardhandig bijt.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:54

sorry maar zo heb ik ook een x een russel reu bij mijn hond(dominante reu) weg geschopt... (niet door de lucht getrapt maar wel hard genoeg dat duidelijk was dat ie weg moest gaan)
liever een schop van mij als mogelijk een beet van mijn hond...
en ik had de eigenaar van de russel ook nog gewaarschuwd dat ie m bij zich moest houden

heel vervelend als je denkt "veilig" te kunnen wandelen met je aangelijnde hond dat iemand de regels niet opvolgt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 21:56

Meestal kun je wel zien of een hond op een agressieve wijze op je hond(en) afkomt of op een speelse wijze. Het leek me geen agressieve hond, halfhoog ruwharig langer type hond. Was in elk geval een kruising volgens de oudere man (want dat heb ik nog gevraagd) nadat ik de hond een aai had gegeven, maar het dier wilde alleen maar achter zijn baas aan die achter die mensen aan stormde.
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 04-05-14 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:57

Lastige situatie. Indien de hond van die kwade kerel geen agressief gedrag vertoonde vind ik het ook hooguit overdreven dat die man de hond heeft geschopt, maar de andere kerel blijft hoe dan ook in fout door de regels niet op te volgen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 22:00

Snollygoster schreef:
Lastige situatie. Indien de hond van die kwade kerel geen agressief gedrag vertoonde vind ik het ook hooguit overdreven dat die man de hond heeft geschopt, maar de andere kerel blijft hoe dan ook in fout door de regels niet op te volgen.

Tja goed, zo dacht ik er dus ook over.

Mendy1984 schreef:
sorry maar zo heb ik ook een x een russel reu bij mijn hond(dominante reu) weg geschopt... (niet door de lucht getrapt maar wel hard genoeg dat duidelijk was dat ie weg moest gaan)
liever een schop van mij als mogelijk een beet van mijn hond...
en ik had de eigenaar van de russel ook nog gewaarschuwd dat ie m bij zich moest houden

heel vervelend als je denkt "veilig" te kunnen wandelen met je aangelijnde hond dat iemand de regels niet opvolgt

Dat is dus ook wat mijn man zei. Kan ook zijn dat zijn hondjes het niet op ander honden hebben, en dan heeft hij ze aangelijnt en een ander niet, maar bijt een van zijn honden, dan hebben zij het wel gedaan.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:02

Ik heb een soortgelijke ervaring gehad. Mijn hond aan de lijn er was een losloopverbod ,en om de hoek vandaan kwamen 2 gezette dames met 2 kleine kefhondjes die op mijn hond grommend en met veel poeha af kwamen stormen. Ze vlogen haar echt aan ik gaf de hondjes een zet met mijn voet wat hun opvatten als een schop. Vervolgens een hoop geschreeuw dat ik hun hondjes niet moet "schoppen" ik bleef kalm en zei ik schopte niet en uw honden moeten hier aan de lijn. Ze werden woest en begonnen met hun hondenriem op me in te slaan!! Gelukkig kwam een man mij "redden" en sprak ze aan van doe eens normaal jullie hond moet vast. Ik ben toen snel met de bibbers doorgelopen.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:02

ja maar wie zegt dat de aangelijnde honden lief zijn voor een andere hond??? (in mijn geval)

wie ziet dat de aangelijnde hondjes iets mankeren?? of evt medische ingrepen hebben gehad waardoor ze rustig moeten blijven om maar een voorbeeld te noemen...

hou je honden gewoon bij je en ga naar een losloopgebied als je je hond perse los wil hebben (dit bedoel ik niet naar TS maar naar mensen die zich niet aan de regels houden en commentaar leveren als er iets gebeurt)
Laatst bijgewerkt door Mendy1984 op 04-05-14 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:05

Tja lastig verhaal, ik begrijp dat je er mee zit. De persoon die mijn hond schopt krijgt van mij een schop terug. Er is er maar eentje die lelijk mag doen tegen Joopie en dat ben ik ( en dan voel ik me altijd schuldig ). Ik liet net mijn hond aangelijnd uit en er kwam een andere hond op af gestuiterd en mijn hond blafte daar lelijk naar. Zegt de eigenaar van die andere hond: nou die hond is net zo lief! Dan ben ik hoogst beledigd hahaha en dit was niet eens een hele nare opmerking. Maar om terug te komen op je verhaal; de man die schopte zal zijn eigen hond hebben willen 'beschermen' en dat herken ik wel. Joop werd eens geterroriseerd door een hondje dat maar bleef blaffen en tegen hem aan springen en Joop begon echt te snauwen. Toen heb ik hem opgepakt ( ja dat hoort niet, I know ) en toen bleef die andere hond maar door gaan. Ik heb toen heel onaardig tegen die eigenaar gedaan want die zei ' hij wil alleen maar spelen '. Mijn hond stond op het punt om uit te vallen door ergernis en dat werd uitgelokt door die andere hond, maar als puntje bij paaltje komt zou mijn hond een stempel GEVAARLIJK kunnen krijgen door de onkunde van een ander. Dus als iedereen zn hond bij zich houdt kunnen we rustig de hond uitlaten ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:08

Aangezien jij niet hebt gezien wat er daadwerkelijk gebeurde, kun je niet weten of het terecht was of niet.
Daarbij heeft die man natuurlijk in een ogenblik moeten reageren op die afstormende hond, dus al was het niet terecht, daar kom je dan ook pas achteraf achter.

Heb je die man niet gevraagd waarom hij geschopt heeft? Daar zou ik wel benieuwd naar zijn.
Ik vind het ook vreemd om zomaar een hond te schoppen, maar ik heb ook een klerehekel aan honden die zomaar op je af geraced komen terwijl de eigenaar x meter verderop staat te roepen 'hij doet niks!'

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:09

tja...ik raad niet iemand aan mijn hond een schop te geven. :7

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:11

Hier laatst iets soortgelijks mee gemaakt, alleen had ik een andere hond ook bijna onder zn kont gelift. Ik liep met grote bull die prima luistert, mar eebn hekel heeft aan honden die op hem en zijn vriend afrennen.
Heb de hond aan de riem, plat op de grond gelegd. Komt de man aan:
Mijn hond doet niks hoor, en fietst op zn gemak door, terwijl zijn hond op mijn hond afgerend komt . Ik riep nog: die van mij wel! En ben er inderdaad opgesprongen. Kreeg nog een grote mond wat ik dan deed in het Bos! Hallo, deze zit aan de riem, ligt plat en JIJ laat je hond erop af rennen. Wie snapt t dan niet? Uiteindelijk niks gebeurd, maar mensen die de hond los laten lopen moeten eens leren dat er altijd risicos aan zitten als jouw hond op een aangelijnde hond afrent. Meestal zitten die niet voor niks vast

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:11

geerke schreef:
tja...ik raad niet iemand aan mijn hond een schop te geven. :7

haha idd
zo ook bij mijn hondje :P maja die loopt ook nooit los haha

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:12

Ts ik ben het niet met je eens. Alleen omdat de hond losliep en wou spelen is geen reden om hem te schoppen, los van de regels. Vind het ook ongepast dat jullie je er tegen aan hebben bemoeit.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:13

danamuts schreef:
Hier laatst iets soortgelijks mee gemaakt, alleen had ik een andere hond ook bijna onder zn kont gelift. Ik liep met grote bull die prima luistert, mar eebn hekel heeft aan honden die op hem en zijn vriend afrennen.
Heb de hond aan de riem, plat op de grond gelegd. Komt de man aan:
Mijn hond doet niks hoor, en fietst op zn gemak door, terwijl zijn hond op mijn hond afgerend komt . Ik riep nog: die van mij wel! En ben er inderdaad opgesprongen. Kreeg nog een grote mond wat ik dan deed in het Bos! Hallo, deze zit aan de riem, ligt plat en JIJ laat je hond erop af rennen. Wie snapt t dan niet? Uiteindelijk niks gebeurd, maar mensen die de hond los laten lopen moeten eens leren dat er altijd risicos aan zitten als jouw hond op een aangelijnde hond afrent. Meestal zitten die niet voor niks vast

als mensen dat nou eens zouden snappen... zijn een hoop problemen betreft "de hond uitlaten" opgelost :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:14

In een dergelijke situatie gewoon je mond houden. Helft niet gezien en dan ook nog eens de belangrijkste helft dus kun je er eigenlijk niet over oordelen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 22:16

Christiene schreef:
ik had mooi de politie gebeld, lijkt mij een heer met een agressie probleem.

kwaad worden en dan weer kalmeren is wat normale, maar dat dreigen.. ik had me adres ook niet gegeven aan zon kerel. eerder een mobiele nummer ofzo.

tja hond los lopen is fout, hond trappen ligt er aan hoe.. je been er tussen steken is wat anders dan vol schoppen met een hond die door de lucht vliegt. (of alles wat er tussen in zit).

het is wel een reactie die ik niet zou hebben of goedkeuren tenzij de hond echt de andere hond hardhandig bijt.

Ja die man had echt een agressieprobleem. Die bleef dreigen, ook tegen die vrouw dat hij haar man kapot zou schoppen en dat hij wel even mee naar huis wandelde, want hij moest en zou weten waar ze vandaan kwamen.

Geen idee of iemand de politie heeft gebeld, ik had in elk geval geen tel. bij me en zou ook bij god niet weten hoe ik de politie naar het bospad moest loodsen waar we ons bevonden :o, vrouwen en de weg he :D .

Wij weten ook niet hoe hard die man getrapt heeft. Of hij vol heeft uitgehaald of hem wat grover aan de kant heeft geduwd om hem weg te houden bij zijn honden. Ik ga toch ervan uit dat het eruit heeft gezien dat hij een redelijke schop heeft gegeven, gezien de 3 mannen die met de hond liepen er allemaal erg van ondersteboven waren.

Ikzelf zou ook niet direct een schop geven, wel als mijn hond agressief belaagd wordt. Maar dan kan het ook wel eens al te laat zijn.
Dat ondervond een keer de vader van mijn vriendin. Die ging wandelen met zijn pup Schnautser (aan de lijn), toen er een loslopende rottweiler naar hem toe kwam. Die deed in 1e instantie niets en vervolgens beet hij uit het niets de pup in zijn nekvel.
Mijn vriendin's vader heeft zijn paraplu tussen de halsband moeten steken en is de paraplu gaan aandraaien zodat de rottweiler geen lucht meer kreeg en uiteindelijk moest loslaten, maar dat duurde nog een hele poos. Hoe hard hij die paraplu ook aandraaide, dat beest liet niet los. En de eigenaresse kreeg hem ook niet los.

Ik kan me dus ook wel voorstellen dat er mensen zijn die dit als eens hebben meegemaakt en dus bij voorbaat een loslopende hond, die niet voldoende onder appel staat bij zijn baas en dus op je eigen hond komt aangevlogen, een schop verkopen om erger te voorkomen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:18

Ik heb ook wel eens een hond een schop gegeven. Was voor zijn eigen bestwil. Die dook tot 3x toe achterop de Golden Retriever van mijn zwager met zeer zwakke achterhand. Die hond was niet uit op vechten, maar het deed de Golden wel mega pijn. En mijn Staff wilde zich hierin gaan mengen. Ik heb die hond weg geschopt en daar mag die blij mee zijn. Ik heb hem heus niet kreupel geschopt, maar wel duidelijk genoeg om hem te laten wieberen. Eigenaar boos, maar dan moet je je hond maar bij je houden. Kan het wel een vriendelijke hond zijn, maar een ander kan niet voor mij oordelen of het verantwoord is om een hond los op mijn hond(en) in te laten lopen. En ik kan me in deze situatie ook niet voorstellen dat die man een hond schopt omdat hij het zo leuk vind om honden te bezeren. Hij zal het vast met een reden hebben gedaan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:18

Ik vind het vrij schokkend dat het wordt goedgepraat dat een hond wordt geschopt, ook al deed die niets :oo

Maar o wee, moest je dat doen met een paard dat bv is losgebroken, dan ben je een dierenmishandelaar. Want misschien is die hond wel uitgebroken? Dat weet je niet altijd direct.

En dan nog, de hond kan er niet aan doen dat zijn eigenaar hem los laat lopen, waarom moet hij er dan door lijden en pijn hebben?

Ik heb het al meegemaakt dat mijn hond geschopt werd, voor geen reden. Het gebied is een braakliggend gebied waar men op gaat bouwen door een projectmakelaar. Dus geen openbare weg, dus daar gelden die regels niet.
Mijn hond liep los, deed geen vlieg kwaad en een voorbij wandelende man (zonder hond) geeft die gewoon een stamp. Ik was om te ontploffen. Mijn hond deed niets verkeerd. Heb het hem ook zo duidelijk gemaakt.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 22:19

Maartje1990 schreef:
Ts ik ben het niet met je eens. Alleen omdat de hond losliep en wou spelen is geen reden om hem te schoppen, los van de regels. Vind het ook ongepast dat jullie je er tegen aan hebben bemoeit.

Wat is er ongepast aan om de boel proberen te sussen.
Er viel echter niets te sussen, die man was helemaal over de rooie en wij zijn toen een ander paadje ingelopen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:20

Wat is een schop? Je kunt een schopje geven of een rottrap.

Zelf ook pas geleden zo'n voorval gehad.

In het kort mijn hond is NIET sociaal. En daarom altijd aangelijnd. En als ik met hem een rondje loop en er komt iemand anders aan met een hond ga ik altijd uit de weg, dus steek over ofzo, dit om conflicten te vermijden!
Nu liep ik ook met mijn hond, gewoon in mijn buurt en ik sla rechtsaf staan 3 jongens met skelters en 2 jongens met fietsen, ik moest daar tussendoor manoeuvreren. Komen er van achter mij opeens tussen die jongens 4 honden aan gerent! 3 grote en 1 kleine hond. Met z'n alle op mijn hond af. Die zich al verheugd op een robbertje worstelen. Dus ik hou mijn hond weg, , achter mij en probeer de honden weg te houden dus ook met mijn voet en schreeuw "opschieten wegwezen" 1 hond blijft door gaan. Dus die geef ik een schop ( een waarschuwings schop) dus geen pijnlijke trap of zo. Inmiddels nog steeds geen baasje te zien.
Hoorde ze wel roepen. Maar ja honden luisteren niet.
Ik loop door maar kook van woede -:(-

Hoor ik die jochies zeggen: die heeft de hond geschopt.
Begint dat mens te bleren. Dus ik stop en echt zeer boos. Woest dat ze gewoon 4 honden los heeft lopen, die niet luisteren. Die ik nog bescherm tegen mijn hond.
Maar nee zo zien ze het niet.
Ze vond dat ze zelf wel bepaalde of ze de honden los liet of niet.
Nou sorry hoor maar dan ben je echt dom en respectloos.
Dus een hond los laten lopen waar honden aangelijnd moeten zijn, is op zich niet erg zolang hij niet naar andere honden toe gaat.
De hond kan er niks aan doen. Dus die schop hoort het baasje te krijgen!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:21

Heeft er vorig jaar niet zo'n verhaal het nieuws gehaald, iets met een bulldog die Diesel heette of zo?
Liep ook los, deed volgens de eigenaars niets en ging gewoon snuffelen aan een aangelijnde hond, de mensen hebben de hond zodanig getrapt dat het beest dood is.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:22

Wil je feedback op de situatie met de hond of op het gedrag van de agressieve man? Iemand die teksten als "Ik maak die man van je helemaal kapot!" mag daar best op aangesproken worden wat mij betreft. Ik snap de emotie in deze situatie maar je dat geeft je niet het recht anderen te bedreigen...

Fijn idee dat er mensen zijn die zich daar om bekommeren en de moeite nemen om in de buurt te blijven tot er een veiligere situatie is ontstaan (meer volk in de buurt).