Hond die in schuurtje woont?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Hond die in schuurtje woont?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 20:13

Sinds een maand hebben we bij ons in het rijtje nieuwe buren wonen die ook een hond hebben. Je ziet ze nooit met de hond lopen en ook in de tuin zie je hem nooit lopen, wel horen wij hem regelmatig blaffen vanuit het schuurtje (zonder buiten gedeelte gewoon een normaal tuinschuurtje).

Kan je hier uberhaupt iets mee behalve klagen bij de woningbouwvereniging?

Saskia9

Re: Hond die in schuurtje woont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:53

Zolang een hond onderdak,water en voer heeft doen ze bar weinig...
Triest wel zeg...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 06:09

Idd gewoon gaan klagen en de dierenpolitie (144) bellen en de situatie uitleggen. We kunnen wel zeggen als hij voer, water en onderdak heeft... Echter wie weet maken ze het daar maar 1x per week schoon ofzo. Daarnaast weet ik niet hoe goed je zicht is op die mensen maar er is natuurlijk wel een kans dat hij vanuit schuurtje de auto in gaat en elders uitgelaten wordt... (hoop ik dan altijd maar)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 06:14

Mijn buren doen precies het zelfde, de hond woont in de garage als ze weg zijn.
Hij heeft daar in princiepe alles. Een mand een bak met brokken en een bak water.
De hond zit in de schuur omdat het een ontzettende sloper is en het hele huis kapot maakt als ze weg zijn.
Ze vinden het zielig om hem op te sluiten in een kooi in huis.
Dus laten ze hem maar in de garage waar hij niets kan slopen muv zijn eigen speelgoed. Als ze thuis komen wordt hij gelijk uitgelaten en mag daarna gewoon het huis in.
De hond vind het waarschijnlijk leuker in de garage als in een kooi... Dus ik vind het prima.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 06:14

Vraag of je hond mag meenemen voor een wandeling, dan kom je al horende te weten waarom dit dier in een schuurtje zit or.. be brave en stap gewoon op deze mensen af ipv de dierenpolitie te waarschuwen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 06:29

Dat de hond in het schuurtje zit is het probleem nog niet. Sommige honden zijn echt buiten-honden en zullen doodongelukkig zijn in huis.
Het uitlaten is een ander verhaal....

Maar zolang de hond eten en drinken heeft en er goed uit ziet zal niemand er wat aan doen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 06:36

Bij ons vroeger ook iemand die haar hond in de schuur hield. -O-
Ik was toen veel jonger en ging dagelijks even met hem uit wandelen.
Tot het zomer was.....in de schuur was het stikbenauwd......het leek wel een oven daar -O-
Wij hebben er toen wat van gezegd, de reactie terug was......
Het is een hedershond en ik vind dat eng met mijn kinderen -O-
Neem er dan verdorie geen of breng hem onder in het asiel!!!
Voor het asiel had ze geen geld en de hond was vroeger van haar ex......zij bleef er mee achter.

In triest zo iets.......en je kan er niks mee als buitenstaander.......niets anders dan het voor de hond zo goed als kan het toch een beetje beter maken.
Soms denk ik dat het niet verkeerd zou zijn als mensen eerst een soort van examen zouden moeten doen voor ze aan een dier beginnen. Dan zijn de impulsieve aanschaffen al snel minder impulsief en voorkom je best het een en ander aan dierenleed.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 06:41

quartel schreef:
Soms denk ik dat het niet verkeerd zou zijn als mensen eerst een soort van examen zouden moeten doen voor ze aan een dier beginnen. Dan zijn de impulsieve aanschaffen al snel minder impulsief en voorkom je best het een en ander aan dierenleed.

Daar ben ik ook voor. Een soort diploma halen zodat de mensen weten waar ze aan beginnen.
Je ziet er hier ook genoeg die een hond hebben voor hun eigen plezier. Gezelligheid als ze thuis komen, maar dat arme dier zit wel de hele dag alleen thuis. Komt niet verder dan 2 keer per dag op het veldje voor het huis en heeft nooit wat geleerd.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:04

Er wordt gelijk uit gegaan van slechte eigenaren.

Heb je wel eens met de eigenaar gesproken over de hond?
Buurtbewoners zullen mij ook niet veel zien lopen met mijn hond omdat ik hem in laad en weg rijd om vervolgens 2 uur lang rond te lopen. Daarna gaat hij ook de tuin in en slaapt hij ook wel eens in de schuur. Hij vindt het buiten slapen veel fijner, ik heb dan ook een poolhond.

Sommige mensen vinden een woonwijk te druk of te saai wandelen en gaan liever ergens anders heen. Dan kan het zijn dat je hen nooit ziet lopen. Gewoon eens vragen en dan niet "laat jij je hond wel uit?" Nee, ik ben eens aangesproken met "Goh ik zie jullie nooit in de buurt lopen". Dan val je ze niet aan maar zul je ongetwijfeld een reactie krijgen. Als dan blijkt dat ze inderdaad niet wandelen kun je altijd nog proberen stappen te ondernemen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:16

Boederij honden slapen meestal ook in de schuur. Dat lijkt mij niet zo probleem. Je zou kunnen vragen hoe het zit. Maar niet meteen op aanvallende toon.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:22

wemkelover schreef:
Boederij honden slapen meestal ook in de schuur. Dat lijkt mij niet zo probleem. Je zou kunnen vragen hoe het zit. Maar niet meteen op aanvallende toon.

Hond van mijn ouders zit ook overdag wel in de schuur,maar die hebben een boerderij,en de hond loopt dan op de deel,waar vroeger de koeien in stonden,ruimte zat, en overdag staat dat open en dan kan ze zo 't land in lopen :D
Een tuinschuurtje of een schuur van een boerderij is wel een verschil :D

Zou 't wel sneu vinden als een hond opgesloten zou zitten in een tuinschuurtje ofzo....