Mijn teef is vanmorgen gesteriliseerd, we hebben haar vanmiddag opgehaald en ze was goed bij. Eenmaal thuis, is ze doodmoe, maar wil niet gaan liggen. In plaats daarvan loopt ze rond te drentelen, wil de tuin in, gewoon naar buiten. Ze zoekt geen contact met ons, blijft achter in de kamer. Ze blijft wel van haar wond af en is net meegeweest aan de riem, ook geen probleem. Terug thuis staat ze weer bij de achterdeur te dringen om de tuin in gaan...
Is dit normaal gedrag voor een hond die net onder het mes geweest is?
Dat ze pijn heeft lijkt me duidelijk, ik heb een pijnstiller meegekregen die ik haar morgenvroeg mag geven, en ab die ik vanaf vanavond mag geven.
Denk dat je haar gewoon even de tijd moet geven en even lekker haar gang laten gaan, als het echt vervelend word gewoon op de plek sturen en daar lekker laten slapen.
Kan heel goed door de narcose komen. Kunnen ze heel raar van gaan doen. heeft ze geplast inmiddels? van narcose moeten ze vaker plassen en niet dat ze drang heeft en niet kan....
Sassol
Geplaatst: 02-05-14 21:09
Geen druk op de hond leggen, laat haar maar haar eigen draai vinden. Buiten in de tuin laten zou ik ivm de wond niet doen. Maar verder lekker laten kiezen.
Ze heeft geplast, het gaan liggen vindt ze moeilijk. Inmiddels ook wat gegeten en gedronken, en zojuist met de late wandeling was het weer volop sjorren aan de riem. Morgen zal ze wel spierpijn hebben, maar hopelijk is ze weer gauw de oude. We hebben de kamer even verbouwd zodat ze even niet in de vensterbank kan liggen..dat probeerde ze daarstraks danmaar even vanaf de grond..eigenwijs beest