Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mioux schreef:@marinke om het door 1 persoon te laten doen is ook niet goed,beste is allemaal als team werken zodat de hond weet,de regels gelden bij allen,en niet nu even bij deze en dan even bij die... Beste is dus om die dag met de trainer allemaal te werken

[***] schreef:Regels: Dat is een goede, alleen ik denk dat het dan wel een discussie wordt wie 'de beste regel' heeft , en dat er uiteindelijk niet meer naar geluisterd wordt omdat iedereen het dan weer beter denkt te wetten
[***] schreef:Wow wat veel reacties, even kijken hoor.
De blafband: dat wil mijn zus voor de hond kopen, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens, dus dat wil ik uit haar hoofd praten.
Gedragstherapeut en cursus : We hebben nu geen gedragstherapeut meer, maar mijn moeder gaat elke zaterdag met haar naar cursus. Die cursus is ook met andere honden, maar mijn moeder is eigenlijk de enigste die met haar naar cursus gaat. Eerst ben ik ook wel een paar keer mee gegaan, maar toen het op zaterdag kwam niet meer. Ik moet namelijk op zaterdag werken en heb huiswerk, dus meestal heb ik daar geen tijd voor. De rest heeft ook altijd wel wat of heeft geen zin, dus we zijn eigenlijk nooit met zijn alle naar cursus gegaan. We wonen overigens in Barneveld.
Regels: Dat is een goede, alleen ik denk dat het dan wel een discussie wordt wie 'de beste regel' heeft , en dat er uiteindelijk niet meer naar geluisterd wordt omdat iedereen het dan weer beter denkt te wetten![]()
Kalm en rustig: ik merk wel dat dat heel belangrijk is. Altijd als ik een hond zie waar ik weet dat ze naar gaat blaffen laat ik haar naast me lopen en dan gewoon stevig doorlopen en geen aandacht aan de andere hond besteden. Ik merk wel dat dat helpt, maar ik denk dat mijn zussen dit niet doen, want volgens hun haalt ze vaak uit naar fietsers en honden enz. terwijl ze bij mij en mijn moeder dit veel minder doet dan eerst.Waarschijnlijk dus ook omdat we allemaal weer wat anders doen.
Met eten in de bench is trouwens ook een goede! Denk wel dat de rest het 'zielig' vind, maar aan tafel zitten en schooien is ook niet goed.
[***] schreef:We hebben sinds drie jaar een Maltezer. We hebben haar als pup, het is onze eerste hond. Met 'onze' bedoel ik dan mijn ouders, mijn twee zussen en ik.
Onze hond is namelijk agressief naar andere mensen en soms honden.
Echter hebben we in ons gezin verschillende manieren om dit te corrigeren.
Niet ideaal dus, want iedereen doet iets anders..
Hoe kunnen we dit als gezin oplossen zonder dat iedereen zijn eigen regels voor de hond heeft?