Katten en gek op water

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Katten en gek op water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:38

Ja echt..ik heb twee labradors in huis :+ Ik heb echt alles al geprobeerd, van grote drinkbak, tot kleine drinkbak tot kattenfontein..de fontein hebben ze de eerste nacht al gesloopt, de grote bak gaan ze volgens mij letterlijk in zitten en de kleine gaan ze mee voetballen :Y) Het is iedere dag weer 1 natte bende en het gaat ten koste van mijn laminaat :\ Handdoek eronder werkt niet want die trekken ze er onderuit zodat alsnog de hele waterbak om gaat, zucht!

Hebben jullie nog ideeen? :D

1 van de daders!

LicentioFide

Re: Katten en gek op water

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:41

Drinkbakje buiten ? Of uhmm....

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:43

Ik herken je probleem.... :+

Ik heb het hier kunnen oplossen door de waterbak (zo'n zware stenen hondenbak) in de bijkeuken in de gootsteen te zetten. Er wordt nog steeds driftig rondgedraaid met de bak (hoe krijgen ze het voor elkaar), maar nu blijft het water in de gootsteen.
Enige must: Je moet wel een gootsteen hebben waar je de waterbak in kunt zetten :o ;) .

Succes. :(:)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:43

Ik woon (nu nog) in een appartement en ze mogen niet alleen op het balkon want dan ben ik ze kwijt dus dat is helaas geen optie

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:47

Dat is inderdaad ook nog een optie, in de gootsteen! Ze hebben nu een waterbak met een flesje..maar dat is ook reuze interessant en het flesje ligt dus uiteindelijk door het hele huis :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:13

Wat voor fontein had je? Ik heb deze: http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... ats/145974
Die staat heel stabiel, die krijgen ze echt niet zomaar om.
Als ik je kat zo bezig zie op het filmpje, denk ik dat je ze een groot plezier doet met zo'n fontein. Dan drinken ze gelijk ook veel meer. :)
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 02-05-14 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:13

PercyLeen schreef:
Ja echt..ik heb twee labradors in huis :+ Ik heb echt alles al geprobeerd, van grote drinkbak, tot kleine drinkbak tot kattenfontein..de fontein hebben ze de eerste nacht al gesloopt, de grote bak gaan ze volgens mij letterlijk in zitten en de kleine gaan ze mee voetballen :Y) Het is iedere dag weer 1 natte bende en het gaat ten koste van mijn laminaat :\ Handdoek eronder werkt niet want die trekken ze er onderuit zodat alsnog de hele waterbak om gaat, zucht!

Hebben jullie nog ideeen? :D

[ Video ]
1 van de daders!

Ik ben dus niet de enige......

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 13:19

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:24

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:26

Haha gekke beesten, vrienden van mij hebben der ook 2 die dat doen die hebben ook een hond dus hebben voor de hond zo'n hoge drinkbak dieop zo'n paal staat en daar drinken de katten ook uit en gaan er niet meer mee aan de haal, ze moeten wel op der achterpootjes staan om er bij te komen maar dat geeft geen problemen verder bij deze 2!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:27

Ik hoor iemand regelmatig zeggen "niet met je pootje"
en dat is of de schaal leeg of hij staat een meter verder O:)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 13:31

Die van mij slopen zelfs kattenbakken! Maar ze slopen wel netjes hun eigen spulletjes, dat scheelt dan nog weer ;)

Ik ga eens rondsnuffelen op zooplus :D

Annemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:03

Wat wij bij onze waterminnende kat gedaan hebben is een grote waterbak kopen en die dan vullen met gladde stenen, daar het water tussen. De bak wordt dan zwaar en ze moeten wat meer moeite doen om het water tussen de stenen uit te drinken. Onze kat hengelde anders het hele bakje leeg, en zo kon ie dat niet meer. Na verloop van tijd heb ik er steeds meer stenen uit gelaten tot ie een gewoon waterbakje had.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:06

Wij hebben er ook eentje, die gaat met de voorpootjes zitten spetteren in de waterbak en probeert als een hondje, de rondvliegende druppels te vangen...
Heel leuk... Behalve voor de houten vloer...

Nu staat er in de badkamer, in de douche een heel grote waterbak waar de katten uit drinken.
En in de tuin ook een heel grote, maar daar mogen ze alleen komen als wij thuis zijn, dus overdag is de douche gewoon een poek-zwemparadeis...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:07

Onze waterkaters hebben de fontein uit de eerste link. Bevalt goed!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:16

Een waterfontein in een kattebak(zonder inhoud uiteraard :+ ) zetten?

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:18

Wat leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met een waterratje ! :D

Die van ons komt als je de deur niet goed sluit rustig bij je onder de douche staan.

Toen ze klein was en ze niet wilde luisteren werd mij aangeraden de plantenspuitmethode te gebruiken maar............dat gaat niet, ze gaat er gewoon voor zitten ! Met een bekkie van "komt u maar"!

Water drinken :
Wij hebben de fontein uit de Zooplus-link hierboven, ook zonder voerbakje.
Maar daar kun je al drinkend met 4 pootjes in staan, die kan je leeg lepelen maar het leukste spelletje is, iets in de waterloop stoppen zodat hij overloopt ! }:)
Gelukkig gooit ze deze niet om !

En als het regent buiten, playtime !

Bij mij gaat die fontein dus niet om maar en worden wel stoute spelletjes mee gespeeld ! :D

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:38

Wij hebben hier ook twee katten die gek zijn op water! Ook alles geprobeerd, niets hielp... Nu heb ik sinds twee maanden deze kattenfontein staan, en het gaat perfect!

Afbeelding
Ook van Zooplus: http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/kattendrenkplaats/145971

Hij is groot en zwaar (keramiek) waardoor ze deze absoluut niet meer kunnen verplaatsen (weegt een paar kilo), echt spelen met het water kunnen ze zo ook niet. Daarnaast zijn alle onderdelen makkelijk vervangbaar en is hij vaatwasser bestendig. Vond 'm vrij prijzig, maar het is het dubbel en dwars waard geweest.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:21

Die van ons zijn ook zo gek op water, maar laten de fontein gelukkig wel staan.

Wel zit de een altijd in de wasbak, te lurken aan de kraan in de hoop dat er spontaan water uit vloeit. :+

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:31

Denisevm schreef:
Wij hebben hier ook twee katten die gek zijn op water! Ook alles geprobeerd, niets hielp... Nu heb ik sinds twee maanden deze kattenfontein staan, en het gaat perfect!

[ Afbeelding ]
Ook van Zooplus: http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/kattendrenkplaats/145971

Hij is groot en zwaar (keramiek) waardoor ze deze absoluut niet meer kunnen verplaatsen (weegt een paar kilo), echt spelen met het water kunnen ze zo ook niet. Daarnaast zijn alle onderdelen makkelijk vervangbaar en is hij vaatwasser bestendig. Vond 'm vrij prijzig, maar het is het dubbel en dwars waard geweest.

Die hadden wij ook maar onze katten gingen erin zitten :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:37

Hier staat een grote vierkante bak met daarin een opgevouwen handdoek en daarin de waterbakjes. Dat gaat al een jaar prima, daarvoor stond constant het laminaat bol, erg jammer!

Overigens gingen ze er hier niet in zitten, wel flink in graven..

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:07

Bayazo schreef:
Water drinken :
Maar daar kun je al drinkend met 4 pootjes in staan, die kan je leeg lepelen maar het leukste spelletje is, iets in de waterloop stoppen zodat hij overloopt ! }:)

Haha erin staan hebben ze hier nog niet geprobeerd, en iets erin stoppen ook niet.. Leeg spetteren wel inderdaad haha. Maar die van jou zijn echt slim! :+

Is misschien niet zo mooi, maar zo'n deurmat heeft een rubber onderkant dus het water gaat er niet doorheen, dus de vloer blijft droog :)*
(eronder tenminste, niet de hele looproute e.d. :') )

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:24

GWR schreef:
Bayazo schreef:
Water drinken :

Haha erin staan hebben ze hier nog niet geprobeerd, en iets erin stoppen ook niet.. Leeg spetteren wel inderdaad haha. Maar die van jou zijn echt slim! :+

Is misschien niet zo mooi, maar zo'n deurmat heeft een rubber onderkant dus het water gaat er niet doorheen, dus de vloer blijft droog :)*
(eronder tenminste, niet de hele looproute e.d. :') )

Ik heb ook zo`n witte gehad die hier net boven staat ( ook een Zooplus-link ) maar daar zijn alle speelmuizen in verdronken ! ( en dan loopt hij ook over :') ) :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:36