BlackDancer schreef:Haha dat idee heb ik ook een beetje ja

Ze gaan altijd lekker bij me liggen als ik ze op schoot neem, maar volgens mij zouden ze net zo lief met hun soortgenootjes aan het knorren zijn in de kooi

En wat betreft het dieren uit het asiel halen, daar ben ik het helemaal mee eens als je alleen een grappig huisdier zoekt

Alleen als er niemand meer ging fokken met cavia's dan is over een paar jaar de rassenstandaard ver te zoeken en lopen er alleen nog maar cavia's rond met een standaard kleurtje en een te spits hoofd en rechtopstaande oren etc. Dat zou toch zonde zijn denk ik

Liever dat dan dat al die diertjes in de opvangen blijven zitten toch?

Wat vind jij belangrijker: dierenwelzijn of leuke kleurtjes? Het zal cavia's een worst wezen hoe ze eruit zien, als ze maar gezond zijn. Maar je snapt mijn punt toch wel, dat het op dit moment erg zonde is om te fokken omdat nu opvangen overvol zitten? Ik zou pas nadenken over fokken als de behoefte weer komt. En dan niet alleen de behoefte aan bepaalde rassenstandaarden/bouw voor shows, want dat is iets wat wij mensen graag willen, niet de dieren.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook super leuk vinden en ik geloof dat je onzettend goed voor ze zou zorgen en dat je ze ook heus wel kwijt raakt. Maar ik zou echt even nadenken of je het gewoon graag wil omdat jij het graag wil, of dat algemeen gezien fokken misschien eigenlijk niet zo verantwoord is voor het dierenwelzijn, gezien jouw gefokte dieren zorgen voor minder klanten bij de opvang

Edit: misschien idee om zelf een opvang te beginnen?

Dan ben je wel omringt met cavia's, krijg je genoeg zwangere cavia's binnen en doe je echt iets in het belang voor dieren