Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Setteli schreef:hmm, afgelopen zaterdag nog door het bos gewandeld en m'n hond los laten lopen. Hij luistert heel goed en blijft ook op het pad. Als ik andere mensen of honden tegen kom doe ik hem altijd wel aan de lijn. En als ik reeën zou zien gaat ie uiteraard ook aan de lijn. Hij is er de hond niet naar dat ie zomaar ergens achteraan gaat. Daar is ie een beetje een schijterd voor...
Brainless schreef:Setteli schreef:hmm, afgelopen zaterdag nog door het bos gewandeld en m'n hond los laten lopen. Hij luistert heel goed en blijft ook op het pad. Als ik andere mensen of honden tegen kom doe ik hem altijd wel aan de lijn. En als ik reeën zou zien gaat ie uiteraard ook aan de lijn. Hij is er de hond niet naar dat ie zomaar ergens achteraan gaat. Daar is ie een beetje een schijterd voor...
Reekalfjes liggen verstopt waardoor je deze niet ziet, maar een hond ruikt ze wel en kan ze dan laten schrikken/opjagen.
Mona81 schreef:Brainless schreef:Reekalfjes liggen verstopt waardoor je deze niet ziet, maar een hond ruikt ze wel en kan ze dan laten schrikken/opjagen.
Juist! Aanlijnen dus! Best asociaal om het niet te doen.
(het is haar afgeleerd om naar levende beesten te springen)kitlover schreef:en verder, de kalfjes ruiken de honden ook dus ze zullen meestal al wegzijn.
en het probleem dat ze schikken van honden, dat kan wel zijn, maar ze zijn ook bang voor vossen en die houd je niet tegen.
(tevens vind ik dat honden met jachtinstinct of honden die al eens achter reeën zijn aangegaan wél aan de lijn moeten)
(het is haar afgeleerd om naar levende beesten te springen)Brainless schreef:Reekalfjes liggen verstopt waardoor je deze niet ziet, maar een hond ruikt ze wel en kan ze dan laten schrikken/opjagen.
kitlover schreef:ik kan mijn rottie nog zo leuk aanlijnen maar als ik niet oplet en ik kan haar niet corrigeren voordat ze naar een blaadje- takje- schaduw- plastic zakje of wat dan ook springt, lig ik op mijn rug(het is haar afgeleerd om naar levende beesten te springen)
anneliesdj schreef:kitlover schreef:ik kan mijn rottie nog zo leuk aanlijnen maar als ik niet oplet en ik kan haar niet corrigeren voordat ze naar een blaadje- takje- schaduw- plastic zakje of wat dan ook springt, lig ik op mijn rug(het is haar afgeleerd om naar levende beesten te springen)
Maar niet afgeleerd niet te trekken aan de riem...
Lijkt me niet echt een goede basis om los te mogen lopen.