Onze hond is alweer ruim 14 jaar oud en heeft sinds een maand of 3 last van kale plekken in de buurt van haar rug/heupen, het lijkt of ze afwisselend aan beide kanten zitten. Het begon bij haar billen en staart, waarna ze na een bezoekje aan de dierenarts verholpen is van verstopte anaalklieren. Dit hielp een tijdje, waarna het weer terugkeerde en mijn ouders weer twee keer naar de dierenarts zijn gegaan. Het likken/bijten aan de vacht kwam volgens de dierenarts door artrose aan haar heupen. Ze krijgt nu een pilletje waardoor alles wat soepeler moet gaan, en dit pilletje werkt zeker (soms voelt ze zich weer zo goed dat ik bang ben dat ze in haar enthousiasme niet oplet) en ze oogt vitaler en soepeler, zit prettiger in haar vel (als dit niet had geholpen hadden we haar in laten slapen, we willen haar niet laten lijden). Alleen zo af en toe bijt ze weer een stukje vacht weg. Nu is het niet zo dat ze er vaak last van heeft, ze kan er zo 5 weken niet aanzitten en daarna weer een kale plek maken. Voor de rest loopt ze nog goed (hetzij wat langzamer), kan ze nog op de bank springen, speelt ze af en toe nog wat en ze eet als een bouwvakker, maar slaapt ze natuurlijk wel veel. Het is natuurlijk een oud beestje, en zodra ze aangeeft daadwerkelijk pijn/ongemak te hebben laten we haar inslapen, we willen niet dat ze lijdt. Ik vroeg mij af of bokkers die dit ook met hun hond hebben meegemaakt wellicht nog tips hebben?