Ik heb ook zo'n soort ren alleen dan is die open van boven. Maar mijn konijnen kunnen daar uit ontsnappen omdat het niet hoog genoeg is. Maar voor de rest lijkt het mij wel een mooie ren!
Stevige ren die hier al vele jaren mee gaat. Her en der wat beschadigd enz. maar dat ligt aan mij en niet aan de kwaliteit van de ren. Als je het ding al langere tijd heb dan ga je er gewoon minder zuinig mee om op 1 of andere manier en tja bepaalde punten gaan uiteindelijk ook wel roesten maar hij is nog steeds veilig te gebruiken voor mijn konijnen.
Idd enigste minpunt is de konijnen erin vangen. Echter als je daar handigheid in gekregen heb dan gaat dat ook lukken als je redelijk makkelijke konijnen hebt. Daarnaast als er nijnen in zitten dan is dat bij mij of op een evenement of voor langere tijd ik gebruik de ren niet om ze dagelijks een paar uur in te zetten dus hoef ze niet veel eruit te halen. Daarnaast zijn de mijne gek op de vervoersmand dus zijn ze zo gepakt.
D__S
Geplaatst: 02-05-14 19:33
Ik heb 4 rennen van zooplus (alleen zijn de mijne iets groter dan die in de link, maar ze zijn van hetzelfde merk en van hetzelfde materiaal gemaakt). Ze gaan hier ook al jaren mee en zijn nog in zeer goede staat (op een klein beetje roest na in sommige hoekjes). Ik vind ze echt top en ze zijn zeer makkelijk in elkaar te steken en te verplaatsen. Of het lastig is om de konijnen eruit te halen weet ik niet bij deze, bij de mijne zitten er namelijk tamelijk veel deurtjes in.
Faniek
Geplaatst: 03-05-14 13:39
Ik gebruik ze heel veel en de konijnen zijn er makkelijk uit te halen. Dat is een kwestie van de dakplaten naar achteren klappen en dat gaat heel eenvoudig.. Ik verkoop ze zelf ook omdat zo zo ideaal zijn echter wel alleen de grote maat die zoo plus niet meer verkoopt zie ik. Ik vind de 144 net wat krap.
Ja, ik heb hem voor mijn kipjes. Als je je konijnen erin doet, moet je waarschijnlijk nog wel gaas op het gras leggen. Omdat ze anders zichzelf er kunnen uitgraven.
Hier past zo'n klein standaar hokje in de breedte in die zet ik daar waar geen luik aan de bovenkant zit en de poten hebben we iets ingekort. Dan de voorkant van het hok af en hebben ze een leuk schuilhok. Als nijnen hier langere tijd in zitten dan overdek ik die kant ook met een balk die ik overdwars leg en daarop een golfplaat die ik met stenen op zijn plaats houd en de zijkanten heb ik dan houten schutten tegen. Werkt prefect ook de ren houd dat uitstekend. Soms geen golfplaat dan span ik een afdekzeil over die helft van de ren en de zijkanten. Nadeel daarvan is wel dat sommige konijnen het zeil graag kapot knagen.
Faniek
Geplaatst: 05-05-14 17:52
WinSel schreef:
Welke maat heb jij en wat kosten die
Iedereen bedankt voor de reacties
Maat 2.16 x 1.16 En die kosten 69,90 dezelfde prijs als Zoo Plus altijd had bij deze rennen, jammer dat ze uit het assortiment zijn daar. De rennen van dierenverblijf.com heb ik ook, maar het grote nadeel van die vind ik dat het dan idd lastig is konijnen eruit te halen. Die kan je namelijk het dak niet opklappen, althans laat ik zo zeggen dit was voorheen in ieder geval altijd zo, mogelijk hebben ze het wel nu veranderd. Ik moest daar in die in ieder geval altijd op mijn knieën inkruipen om ze te pakken als het nodig is en dat vind ik heel vervelend.