Een vervelend probleem: mijn hond (13) eet nogal slecht sinds een paar dagen. Hij krijgt 2x per dag voer: iets van Royal Canin met glucosamine (hij heeft artrose). Hij krijgt 's morgens en 's avonds eten en ook een stukje kaas hier, een stukje koek daar. Het probleem is, dat hij zijn ontbijt laat staan. Soms eet hij het pas laat in de middag of helemaal 's avonds. Hij krijgt dus nog wel wat binnen. We zijn vandaag weer met pijnstillers begonnen omdat hij sowieso nogal down is deze week, dus we kijken of hij meer last/pijn heeft van de artrose. Er is niets in het dagelijks ritme veranderd. Vorige week zijn we een midweekje weg geweest met hem, toen at hij nog wel goed. Aan zijn gebit kan het niet liggen, 3 weken geleden heeft hij een gebitsreiniging gehad bij de dierenarts.
Gisteren wilde hij ook geen 'lekkers' eten, als een stukje appel waar hij verzot op is, of een hondensnoepje. Uiteindelijk, toen hij zijn dagelijkse bakje vla mocht uitlikken, is hij zijn brokken gaan eten.
We laten zijn voer gewoon staan en halen het niet weg, dus als hij honger heeft kan hij wel eten.
Hier krijgen wij soms ook wel eens een oudje over de vloer. Op de gegeven moment wilde ze ook even niet meer eten. Het kan zijn dat hij zich gewoon even niet zo lekker voelt en dat het helemaal niks ergs hoeft te zijn. Zeker omdat hij zo te horen nog wel iets binnen krijgt. Drinkt hij nog wel goed?
Misschien iets met de tandjes? Mijn oudje eet af en toe ook niet meer maar na een paar dagen is het dan weer gewoon goed. Waarschijnlijk voelt die zich dan gewoon even niet lekker.
De hond van m'n oma logeert bij ons, ik heb wat van zijn vlees met Bobbies voer gemengt, et voila: Hij eet met smaak zijn bakje leeg. Misschien vind het voer minder lekker? We weken het sinds kort kort in warm water zodat het wat zachter wordt (hij mist wat kiezen), kan dat het zijn?
Sassol
Geplaatst: 01-05-14 22:07
Bij oude honden kan verslechterde eetlust ook duiden op bijv. nierproblemen. Een bloedtestje afnemen kan nooit kwaad.