Ik heb sinds een aantal maanden nog een cavia erbij, dit ging allemaal prima tot ze twee weken geleden bijna van de tafel af sprong (heel dom, ze zat in een plantenbak en ineens springt ze eruit en rent richting de rand) ik heb haar hierbij net op kunnen vangen maar doordat ze nog vrij klein is heb ik waarschijnlijk een beetje hard moeten 'knijpen'.. binnen 2 dagen begon op een plek onder haar buik een bult te komen en een paar dagen later ook op de plek waar mijn andere vinger zat.. Hoe dan ook, het zal er wel iets mee te maken hebben..
Maar to the point, zojuist is dus bult nummer 1 open geklapt.. ik haalde haar net uit de kooi en zag dat heel haar buik nat was met wat geel spul en een beetje bloed.. (met echt een pus kratertje zegmaar..)
Ik heb vroeger een paar konijnen gehad met abcessen en hier lijkt het precies op maar ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.. Moet ik het schoon maken, moet ze in quarantaine? (ze zit met nog 2 andere dames)
Mijn moeder is niet thuis dus ik kan nu niet naar de dierenarts maar dat ga ik morgen wel sowieso doen, dat wilde ik toch al doen.. Vorige week heb ik ook al gebeld maar toen zeiden ze dat het waarschijnlijk gewoon een kneuzing/blauwe plek was van dat vangen en dat ik niet hoefde te komen (dus já ik heb wel contact gehad met een Da en wilde er ook naartoe gaan, voordat we hier over beginnen
) Ze zit nu op bij en is vrij onrustig steeds die plek schoon aan het (proberen) te maken..
Sorry voor het warrige bericht, ik zit een beetje heel erg in de stress
En morgen naar de dierenarts want het andere abces moet ook open en ze moet pijnstilling en eventueel antibiotica.
) , en er staat water te koken om de open plek schoon te maken (ik laat het uiteraard eerst afkoelen
Laat even weten hoe het bij de DA is geweest.
Ze heeft een heel goed helend vermogen zei hij dus ze gaat er hoogstwaarschijnlijk helemaal overheen komen, hij ziet er nu ook al goed uit