Spieropbouw/ondersteuning oude hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Spieropbouw/ondersteuning oude hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:03

Wij hebben een oude hond geadopteerd, die jaren in een spaans asiel geleefd heeft.
Hoe oud ze precies is, weet niemand, ze is daar binnengebracht als ernstig verwaarloosde, magere hond.
Heeft zeker pups gehad en aan de ketting gezeten want die was ingegroeid toen ze bij asiel gebracht werd (gevonden hond).

Nu is ze al ruim 6 maanden in Nederland.
Ze is een vriendelijke,rustige oude lobbes.
Lief voor mens en dier.
Qua uiterlijk heeft ze veel weg van een witte herder,qua bouw ook wel.

Nu verwachten wij niets van haar, wij willen haar gewoon een goede oude dag geven zoals zij aankan en prettig vindt.
We wandelen elke dag 4 keer, varierend van 15 minuutjes tot uur (niet per wandeling, hoogstens 1x een uur per dag en dan de rest korter).
Net hoe zij aangeeft die dag aan te kunnen.

Omdat ze ouder is én zo lang in asiel gewoond heeft, heeft ze vrijwel geen spier op haar achterhand.
Soms met opstaan kost het haar moeite, ze lijkt er overigens geen pijn aan te hebben.
Kreunt niet, je mag er gewoon aankomen en wandelen gaat goed (wel langzaam).
Ik geef al glucosamine,chrondoitine en msm bij.

Kunnen wij haar iets extra aanbieden,zodat ze wat ondersteunt wordt?
Ik wil geen heel medisch traject in (tenzij nodig uiteraard).

Ben op de hoogte van inspuiten van spierversterkers, iemand ervaring?

Ze krijgt smuldier en farmfood brok, verder soms wat kwark, of groente, en natuurlijk wat te kauwen zoals bot en pens.

Ceetje_bokt

Re: Spieropbouw/ondersteuning oude hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:10

Tsja, glucosamine geef je al en dat was mijn tip. Misschien een ander merk glucosamine? Ik heb heel goede ervaring met Puur compleet en de speciale van Groene Os. Sommige oude honden hebben er baat bij om eerst gekookt water over de KVV te doen voor een makkelijker spijsvertering, maar dat is alleen een extra tip. Veel plezier met je oude dibbes!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:15

Wij hebben onze vorige hond een keer laten inspuiten met anabolen. Was een golden retriever van toen ruim 12 jaar. Hij was op en de anabolen hebben hem zijn leven met een half jaar gerekt. Wij hebben er voor gekozen om het niet nogmaals te doen want hij was gewoon op, zijn lijf wilde niet meer en nogmaals een spuit zou niet eerlijk zijn en ook te weinig helpen. Hij kreeg daarvoor al glucosamine maar daar merkte wij geen effect bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:31

Als wij merken dat ze verder niet meer wil,of op is gaan we ook niet verder rekken overigens.
Dat is nu niet,ze wil wel maar het kost soms wat moeite..

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:53

Glucosamine schijnt bij de een heel goed te werken en bij de ander niet. Onze hond reageert er gelukkig fantastisch op (HD met artrose). Ik heb nog nooit gehoord van inspuiten met anabole. Interessant en weer wat geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:29

Ik ben naar de dierenarts geweest met onze dame en ze kwam in aanmerking voor een spuit.
Die heeft ze gehad,inmiddels 1,5 week terug en het doet zijn werk.
Ze is iets soepeler en komt wat makkelijker in de benen, uiteraard moet er wel bij bewogen worden want spier bouwt zichzelf niet zomaar op.

Wel een aanrader voor iemand die het ook overweegt en duur is het niet.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:43

Kan het niet zijn dat de hond spondylose heeft of HD? Om de achterhand te ontlasten gooien ze vaak hun gewicht op de voorhand, waardoor idd de bespiering op de achterhand erg slecht is.

Een opbouw spuit is geen slechte optie +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:36

Zeker kan dat, ze is oud en niemand kent haar hele verleden.
Alleen dat ze jaren in een spaans asiel gezeten heeft, waar ze behalve liggen weinig heeft gedaan.

De dierenarts vond haar verder 'goed', heeft haar nagekeken en zag, voor nu in elk geval, geen reden tot aanvullende behandeling of onderzoek.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:00

Goede berichten dus darkchrystal.