Eén van mijn kippen (Wyandotte kriel genaamd Olga) legt geen eieren. Ze is van april vorig jaar en met 5 maanden samen met een ander Dotje (Shadow) bij ons gekomen. Hier werd ze slachtoffer van mijn Barnevelder kriel (gekregen van schoonzussie, volgens haar een groter secreet dan haar schoonmoeder
). Het heeft een aantal weken geduurd voordat ze samen over het erf konden. Kip in de stress dus geen eieren. Tegen de tijd dat kippie uit de stress was werd het wat kouder. Inmiddels was Shadow, die wel keurig eitjes legde, vanwege de aankomende winter en rui gestopt met leggen. Geen punt, komt allemaal van het voorjaar wel. Zucht
Inmiddels is het bijna mei en heeft Olga nog geen ei gelegd. Heb een tijd lang het hele erf, de weilanden, echt overal waar ze komen gecontroleerd maar geen eieren. Ren gemaakt want dat is makkelijker te controleren: geen eieren. Nepeieren aangeschaft en neergelegd. Ook op de plank waar ze slaapt. Gevolg: een broedse Shadow die nu dus ook even niet meer legt maar nog steeds geen eieren van Olga. Kip is niet te dik (borstbeen licht voelbaar), een ontzettend vrolijke bezige bij maar ik heb geen idee hoe ik dat maffe beest aan het leggen krijg.
Iemand????