Grasparkiet 'opvoeden'? Help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Grasparkiet 'opvoeden'? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 13:12

Onze vorige parkiet Kees is overleden en nu hebben we er een nieuw parkietje bijgenomen. Echter hebben we Kees gekregen toen die ouder was en wist dus hoe die moest eten en drinken.

Nu hebben we Funny, een blauw grasparkietje van 5weken oud. Hij is nu 2 dagen bij ons maar weet de drinkbak niet te vinden -O- Hij is al veel uit de kooi geweest en komt al redelijk goed op je hand zitten en zo heeft hij al leren eten. Echter wil die alleen maar drinken uit het spuitje, hij doet dan goed zijn snavel open.

Ik heb al geprobeerd de drinkbak voor hem te houden en hem zelf voor de drinkbak te zetten. Het helpt allebei niet, hij doet zijn kopje niet omlaag om te drinken -O-
Voor nu gebruik ik dus een spuitje om hem drinken te geven maar de bedoeling is natuurlijk dat hij zelf gat leren drinken. Hoe doe ik dit?

Hij is overigens het eerste parkietje dat ik zo jong krijg :)

Geryon

Re: Grasparkiet 'opvoeden'? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:14

Ik mis de pap in je verhaal?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 13:18

Pap? Vertel? Ik ben dus een redelijke leek op dit gebied.
Parkietje heeft bij de fokker leren eten, zal zo mama eens vragen wat die verteld heeft wat die moet krijgen.
Moet ik hem pap gaan geven? Gewoon Brinta?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:24

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:25

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:25

Ha! Zelfde link. Das toevallig. :D

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 13:32

Beest is 21 maart geboren en is dus nu 6 weken, excuus.

Mijn moeder heeft contact gehad met de fokker en hem daar opgehaald, ik ben nu inderdaad degene die informatie gaat zoeken omdat die niet drinkt. Ik woon nog thuis.

Heb net een fijne pb gehad van iemand. Net mijn moeder even gevraagd die zei dit:
Vogel is uit het blok gevallen en de fokker heeft hem een week lang gevoerd. Pas als die zelf kon eten mocht die weg en dat was vorige week al het geval.

Moet ik nu alsnog pap halen? Zo ja kan dt bij de Welkoop?

Edit: hij eet dus al wel zaadjes en van de gierst, hij wil alleen niet uit het bakje drinken.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:35

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:43

Kana schreef:
Ha! Zelfde link. Das toevallig. :D

Haha :D

Rubber_Duck schreef:
Beest is 21 maart geboren en is dus nu 6 weken, excuus.

Mijn moeder heeft contact gehad met de fokker en hem daar opgehaald, ik ben nu inderdaad degene die informatie gaat zoeken omdat die niet drinkt. Ik woon nog thuis.

Heb net een fijne pb gehad van iemand. Net mijn moeder even gevraagd die zei dit:
Vogel is uit het blok gevallen en de fokker heeft hem een week lang gevoerd. Pas als die zelf kon eten mocht die weg en dat was vorige week al het geval.

Moet ik nu alsnog pap halen? Zo ja kan dt bij de Welkoop?

Edit: hij eet dus al wel zaadjes en van de gierst, hij wil alleen niet uit het bakje drinken.

Het is niet per se nodig dan nog. Je zou wel zelf een papje kunnen maken. In mijn ervaring is het ook goed voor de band om te voeren. Een papje van bijvoorbeeld eivoer en een lepel fruithapje (zelf gemaakt of gebruik die voor baby's).

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 13:50

En dan moet ik m gewoon vasthouden en voeren? Nu met het water zat die namelijk gewoon op z'n stokje :)

Ik ga zelf een papje maken en m dat geven zodat die in ieder geval genoeg binnen krijgt!