Pitbull-kat..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Pitbull-kat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 10:57

Niets negatiefs over het ras laat dat even duidelijk zijn haha. Vind het erg leuke honden.

Puk en figaro waren flessenkittens, hun moeder was doodgereden toen ze enkele weken oud waren. In het begin gingen die twee prima samen maar naarmate ze ouder werden werd Puk steeds asocialer richting figaro en figaro zag dat weer als een leuke uitdaging om te pesten :+ echte broer zus relatie dus...

Puk is inmiddels 12 en sinds enkele weken samen met mij verhuisd naar een nieuwe woning in de binnenstad. Het gaat allemaal super, ze voelt zich echt thuis.

Nu komt het probleem :Y) in mijn straat alleen al zijn heel veel katten die gewoon buiten komen in andermans tuinen en ze proberen zelfs in de huizen te komen. Ik heb nu nog geen schuttingdeur dus dat maakt het uiteraard nog verleidelijker dan het al is. Het plan is om de tuin puk-prof te maken en dat ze gewoon in de tuin kan chillen... Maar puk is uitermate agressief naar alle katten. Gisteren kwamen er 2 in de tuin en puk had ik vast aan een tuigje en als dat tuigje er niet aan had gezeten dan had puk die arme sullige kat gewoon aangevallen. De katten die op bezoek komen hebben geen slechte instelling ze komen ook heel voorzichtig en niet agressief in de tuin.

Het probleem is dat als ik puk straks los in de tuin komt dat ik niets tegen de buurtkatten kan doen... Die klimmen op de schuttingen via buren en noem maar op :+

Wat is wijsheid? Puk alleen maar aan tuigje loslaten en erbij blijven , niet meer naar buiten laten of is er een andere optie?

Poosje81

Re: Pitbull-kat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:59

Hoe bedoel je dat je niets tegen de buurkatten kan doen? Als Puk deze kundig verjaagt is er toch niets aan de hand?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 11:02

Puk is een kreupele poes dus ze zal wellicht wel aanvallen maar vrees dat de schade bij haar groter zal zijn...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:03

hoe wil jij je tuin kat proof maken?
bij ons komt er in het volgende huis een stroomdraadje boven de schutting. Dan blijven onze katten binnen de muren, en andere katten buiten de muren.
Ik heb namelijk een hekel aan vreemde katten in mijn tuin.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:04

Ik heb een manke poes (loopt echt op 3 poten) maar ze is hier echt de baas en zelfs de katers gaan haar uit de weg.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:04

Misschien kan je van je tuin een soort kattenren maken? Kan er geen kat in en Puk er niet uit. En ze kan niet gestoord worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 11:08

Puk heeft nog 1 van haar kruisbanden, andere zijn gescheurd en ze geeft een zenuwbeschadeging aan haar rug.

Ik heb aan de rechterkant gewoon een schutting die vervangen word voor een betere kwaliteit en links een lage schutting met heg van de buurman. Ik ben van plan daar gaas te doen. Het zijn huurhuizen dus ik mag niet doen wat ik wil zeg maar :D katenren wil ik liever niet. Neemt behoorlijk wat ruimte in beslag en vind dat zonde van de tuin. Zo gigantisch is die namelijk niet en moet wel functioneel blijven

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:14

Katten regelen dat onderling wel hoor, ik zou me er niet druk om maken.
Als je kat echt zo agressief is komen je buurkatten daar snel genoeg achter.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:21

Mijn tuin is afgescheiden.( Vertikale schuttingdelen 1.80 cm hoog.) Ik had 3 katten die in de tuin kwamen, toen ik in dit huis kwam wonen. (Nu nog maar 1 ) Mijn katten hebben nooit een poging gewaagd buiten de tuin te komen. Wel hebben vreemde katten geprobeerd in mijn tuin te komen. Ik heb mijn katten deze strijd aan laten gaan en de keren dat er nu een kat in mijn tuin komt zijn met 1 hand te tellen.(misschien geven ze het door, dat er een territorium gerichte kat in mijn tuin kan zitten?)
Daarom denk ik dat met het dichtmaken van je tuin, je probleem mogelijk is opgelost. Is er toch een kat die dan nog in je tuin komt, is er misschien 1 gevecht voor nodig van je kat, om aan de kat duidelijk te maken, dat de tuin van JOUW katten is.(Alhoewel hun aanwezigheid ook de andere katten kan afschrikken) Dat een tuin perse afgescheiden moet worden met een stroomdraadje is heus niet altijd nodig en het is het proberen waard, of het dichtmaken afdoende is.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:30

Katten regelen veel onderling, maar dit is geen gewone kat en met dit verhaal zou ik dat zeker niet gaan testen. Poes is dus fysiek sterk beperkt, waardoor gevechten snel mis kunnen gaan. Dat ze gaat vechten is bijna een feit, agressie richting andere katten komt veel voor bij flessenkittens. Ik zou er dus voor zorgen dat zij de tuin niet uit kan (relatief makkelijk) maar ook dat andere de tuin niet in kunnen komen.
Ben je met een tuigje niet bang voor die rug trouwens?

Er zijn vele manieren om je tuin catproof te krijgen, google maar eens op voorbeelden. Je kan bijv een rond, rollend stuk hout bovenaan bevestigen, of een stuk gaas schuin bevestigen met een stroomdraadje erbij(of bij jou misschien juist richting de buren?). Vele opties, allemaal afhankelijk van je schuttingen, budget en handigheid.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:36

Als de katten maar efficiënt genoeg weggejaagd worden, weten ze vanzelf dat ze er niet meer moeten komen hoor :+

Mijn hond vond het in het begin altijd leuk om ze heel hard blaffend de tuin uit te jagen (terwijl ie gek is op onze kat :+ ). Na een week hebben we geen kat meer gezien :evaw:

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:04

lifaya schreef:
Puk heeft nog 1 van haar kruisbanden, andere zijn gescheurd en ze geeft een zenuwbeschadeging aan haar rug.

Ik heb aan de rechterkant gewoon een schutting die vervangen word voor een betere kwaliteit en links een lage schutting met heg van de buurman. Ik ben van plan daar gaas te doen. Het zijn huurhuizen dus ik mag niet doen wat ik wil zeg maar :D katenren wil ik liever niet. Neemt behoorlijk wat ruimte in beslag en vind dat zonde van de tuin. Zo gigantisch is die namelijk niet en moet wel functioneel blijven

En het is niet mogelijk om je hele tuin met gaas te omheinen en ook de bovenkant zodat er niks in en uit kan? Als jij door de schuttingdeur de tuin verlaat kan je zelf rekening houden met je kat dus zo hoef je niet je kleine tuin nog kleiner te maken..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 13:31

Ik ga niet de hele tuin met gaas doen en al helemaal niet erboven, het is een echte volksbuurt en ik heb dus een benedenwoning maar ik heb dus ook bovenburen. Als ik mijn tuin ga omtoveren tot een fort denk ik niet dat dit gewaardeerd word xD

Sowieso moet eerst de schutting vervangen worden en een nieuwe tuinder erin worden gezet en een gedeelte betegeld worden zodat ik ook lekker in de tuin kan zitten. Nu is het een oerwoud :+ misschien dat tegen die tijd de katten al afgeschrikt zijn.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:34

Zonder bovenkant is het volgens mij ook al voor elkaar te krijgen dat je kat binnen blijft en de rest buiten maar hoe weet ik alleen niet..