Puk en figaro waren flessenkittens, hun moeder was doodgereden toen ze enkele weken oud waren. In het begin gingen die twee prima samen maar naarmate ze ouder werden werd Puk steeds asocialer richting figaro en figaro zag dat weer als een leuke uitdaging om te pesten
echte broer zus relatie dus...Puk is inmiddels 12 en sinds enkele weken samen met mij verhuisd naar een nieuwe woning in de binnenstad. Het gaat allemaal super, ze voelt zich echt thuis.
Nu komt het probleem
in mijn straat alleen al zijn heel veel katten die gewoon buiten komen in andermans tuinen en ze proberen zelfs in de huizen te komen. Ik heb nu nog geen schuttingdeur dus dat maakt het uiteraard nog verleidelijker dan het al is. Het plan is om de tuin puk-prof te maken en dat ze gewoon in de tuin kan chillen... Maar puk is uitermate agressief naar alle katten. Gisteren kwamen er 2 in de tuin en puk had ik vast aan een tuigje en als dat tuigje er niet aan had gezeten dan had puk die arme sullige kat gewoon aangevallen. De katten die op bezoek komen hebben geen slechte instelling ze komen ook heel voorzichtig en niet agressief in de tuin. Het probleem is dat als ik puk straks los in de tuin komt dat ik niets tegen de buurtkatten kan doen... Die klimmen op de schuttingen via buren en noem maar op
Wat is wijsheid? Puk alleen maar aan tuigje loslaten en erbij blijven , niet meer naar buiten laten of is er een andere optie?
katenren wil ik liever niet. Neemt behoorlijk wat ruimte in beslag en vind dat zonde van de tuin. Zo gigantisch is die namelijk niet en moet wel functioneel blijven