Goed hondenpension Zuid-Oost Brabant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Goed hondenpension Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 22:39

Hoi hoi,

Voor onze border collie van een jaar, ben ik op zoek naar een hondenpension. Normaal gaat ze als we op vakantie gaan, naar mijn schoonmoeder, maar gezien ze mee gaat is dit geen optie.
We, of voornamelijk mijn vriend, vertrouwen het allemaal niet zo makkelijk en willen echt iets fatsoenlijks voor onze hond. Dit komt vooral door gruwel verhalen die we kennen van bekenden die hun honden verwond, gestrest e.d. terug kregen.
Ik ben er wel van overtuigd dat er goede pensions zijn, alleen welke.
Dus mijn vraag; wat zijn de ervaringen met hondenpensions in zuid-oost brabant? Limburg mag ook, zelf komen we uit de regio Helmond, maar zijn zeker bereid er een stuk voor te moeten rijden.

Alvast bedankt! Ook namens onze River :)

Anneert

Re: Goed hondenpension Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 15:50

Niemand?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:55

Wij hebben ontzettend goede ervaringen met Benitons, in Gemert. Echt hele vriendelijke mensen, en de honden hebben het er echt goed. Je mag ook altijd van te voren eens kennis komen maken.
www.benitons.nl

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:59

Ikzelf woon in Helmond maar kan je helaas zo geen betrouwbare adressen aanraden.

Ik persoonlijk zou eerder kiezen voor een oppas die t uit hobby doet dan een pension, dus iemand die 1 op 1 aandacht en tijd heeft voor de hond.

Het is natuurlijk je eigen keuze maar zeker een jonge border vol met energie zou ik niet dagdelen in een hok in een pension zetten, bang voor verveling en stress door opgekropte energie. Zelfs een goed pension heeft nu eenmaal niet 24/7 tijd voor je hond. Iemand die lekker met je hond gaat wandelen en waar hij/zij lekker in huis zit lijkt me een mooiere oplossing.

Helaas kan ik ook hier geen adressen in aanraden maar ik zou gewoon eens wat afbellen en afspreken.

Veel succes er mee!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:00

Pension Boslucht in Eersel

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:02

Ik heb je een (impulsieve) pb gestuurd.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:01

Zelf geen ervaring met pensions, maar hoor inderdaad ook altijd goede ervaringen over Benitons in Gemert.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:56

ik zou niet gaan voor een particuliere opvang. Al zoveel verhalen gehoort van mensen die opeens niet meer konden en dan zit je alsnog dat je (tegen die tijd vaak dringend) opvang nodig hebt. Daarnaast hebben wij elk jaar weer een hoop meldingen binnen bij de dierenambu van honden die bij de oppas er vandoor gegaan zijn (ze konden toch deuren open maken, men vergat de poort dicht te doen, de hond toch los gelaten enz.). Vorig jaar 1 overleden hond gehad, 1 die met een gebroken poot gevonden is en 1 die nooit terug gevonden is :( Gelukkig al de rest zonder kleerscheuren terug bij de oppas al duurde het soms uren en 1x zelfs 2 dagen..

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:02

Ga eens een kijkje nemen bij Eilers in Nederweert.
Wij zijn er erg tevreden over.
Ontzettend aardige mensen met hart voor dieren,
we kregen op vakantie zelfs foto's toegestuurd met onze
vrolijk spelende honden erop.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:29

dierenfan schreef:
ik zou niet gaan voor een particuliere opvang. Al zoveel verhalen gehoort van mensen die opeens niet meer konden en dan zit je alsnog dat je (tegen die tijd vaak dringend) opvang nodig hebt. Daarnaast hebben wij elk jaar weer een hoop meldingen binnen bij de dierenambu van honden die bij de oppas er vandoor gegaan zijn (ze konden toch deuren open maken, men vergat de poort dicht te doen, de hond toch los gelaten enz.). Vorig jaar 1 overleden hond gehad, 1 die met een gebroken poot gevonden is en 1 die nooit terug gevonden is :( Gelukkig al de rest zonder kleerscheuren terug bij de oppas al duurde het soms uren en 1x zelfs 2 dagen..

Dit is gewoon een kwestie van domme pech en blijkt van weinig ervaring van de oppas als er zoiets gebeurt. Ik en mijn vriend hebben bij verschillende mensen aan huis op honden gepast en hier waren zowel hond als baasje altijd zeer tevreden over, geen weggelopen, dode of gewonde honden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 07:14

Onze hondjes moeten dit weekend ook naar een pension, wij brengen de honden naar smakterheide (vlak bij venray). Dinsdag kan ik je vertellen hoe het was :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 12:13

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik ga eens op zoek. Iemand in huis willen wij liever niet, liever iemand die River in huis neemt.