Ik had het vandaag op werk met een klant over zieke honden, raadselachtige aandoeningen en dus op die manier ook mijn hond.
Rosco is inmiddels 11 jaar oud, en heeft al sinds een aantal jaren vreemde aanvallen. De afgelopen tijd is het gelukkig niet meer voorgekomen, voor zover wij weten..Wat er 's nachts gebeurd of wanneer wij niet thuis zijn weten we natuurlijk niet. Vandaar voor zover we weten

We zijn al bij de dierenarts geweest meerdere keren, en hebben het 1x vast weten te leggen op video. Hup zo in de auto naar de DA de volgende dag. Gelijk na de aanval heeft weinig zin. Een aanval duurt een paar minuten, en voordat je dus ergens bent is het ook alweer voorbij en is er niks meer te zien (ook niet lichamelijk)
Dierenarts bekeek het filmpje, en kon er helaas nog geen conclusie uit getrokken worden, en zodoende zijn er onderzoeken gedaan. Een CT Scan, onderzoeken aan zijn lichaam (zoals spondylose en een hernia) maar niks van dit alles bleek het te zijn. Epilepsie werd ook uitgesloten door de dierenartsen (daar hebben ze met de scan niks van aangetroffen, en zijn symptomen hadden 1 iets heel anders: hij is compleet bij bewustzijn tijdens de aanval)
Zijn smekende ogen om hulp op dat moment zijn zo hartverscheurend

Filmpje is inmiddels alweer even geleden. Zal 2-3 jaar terug zijn geweest. Hij krampt al zijn spieren samen en kan eigenlijk niks meer. Is nog wel compleet bij dus. Het lopen hier was voor het filmpje aan de dierenarts, normaal gesproken lieten we hem liggen, maar op deze manier had de DA een goed beeld van hoe hij dan loopt (of juist niet loopt)
Waarom en wanneer het verschijnt is een raadsel en er zit geen regelmaat in. De eerste keer dat we het zagen lag hij bij mijn broer op het bed, deze keer dat ik het vast heb kunnen leggen liepen we gewoon door het bos (geen dol doen, gewoon normaal wandelen, geen spannende dingen etc)
Mocht iemand het herkennen, een idee hebben of wat dan ook, reacties zijn van harte welkom. Ookal heeft hij er nu waarschijnlijk geen last van sinds een hele tijd, toch ben ik wel benieuwd wat er mis is (geweest) met mijn maatje