Wat is dit voor een ras volgens jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vilheide

Wat is dit voor een ras volgens jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 13:53

Kennissen van ons hebben vorige week deze pup opgehaald. Ze hebben hem gekocht als Jack Russel maar ik denk dat het een kruising Jack Russel met Teckel is. In mijn ogen in elk geval geen rasechte Jack. Al beweerd de fokker anders. Verder is het een lieverdje hoor. Maar ik ben benieuwd wat jullie denken wat het er voor één is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:54

Kan best teckel doorheen zitten?
Maar blijkbaar is het sowieso geen raszuiver hondje, anders hoef je ook niet te twijfelen of het wel een echt jack is.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 29-04-14 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:55

Das een rasechte jack lijkt mij. Een vriendin van me heeft ook regelmatig nestjes en die zien er het zelfde uit.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:55

Ik denk toch dat het een Jackie is ;) Vriendin van mij had er precies zo eentje, waar we beide ouders van hebben gezien, inclusief papieren..

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:56

Een kruising jack in ieder geval. Kennissen hebben er precies zo één. Leek als pup ook precies op deze. Is uiteindelijk uitgegroeid tot iets dat veel op een jack lijkt. Deze heeft wel wat kortere pootjes, dus de vergelijking met een teckel zie ik ook wel.. Vind hem wel een tamelijk groot koppie hebben, misschien dat dit nog bijtrekt of het zou aan de kruising kunnen liggen?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:12

Huni schreef:
Das een rasechte jack lijkt mij. Een vriendin van me heeft ook regelmatig nestjes en die zien er het zelfde uit.

Dit is geen rasechte jack russell.
Naast dat raszuivere jacks een stamboom hebben voldoet deze hond totaal niet aan de rasstandaard.

Het is gewoon een kruising :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:14

wow wat een stoer hondje is dat :)

Shirley

Re: Wat is dit voor een ras volgens jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:16

Wat een geweldig beestje :D
Die pootjes !

Kan er verder niks zinnigs over zeggen, sorry -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:18

Ik heb er de ballen verstand van, maar hij is lang en lijkt dus op een teckel in mijn ogen :')

Hij is wel heel aandoenlijk :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:02

Dit kan absoluut nooit een jack zijn wegens de kleuren die de pup heeft. Echter men verkoopt het wel als jack en een paar jaar geleden zelfs als jack russeLL met exclusief kleurtje hahaha en mensen geven er goed geld voor. Deze kruisingen zijn overigens vaak vele malen pittiger qua karakter dan de echte stamboom jack russells maar dat komt door de andere rassen die erin zitten. Een tekkel is een heel pittig en eigenwijs hondje. Combineer je dat met een zeer energiek hondje waar ook jachtdrift in zit dan krijg je dat dus dubbelop. Hier in de buurt ook een paar van die hussells en dat zijn me daar eigenwijze felle donders...... Niet 1 van die hondjes kan overigens ook fatsoenlijk los lopen maar dat kan toeval zijn natuurlijk.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:02

http://www.nvjrt.nl/index.php/de-jack-r ... arschuwing

Citaat:
Met enige regelmaat worden in advertenties en op internet, Black and Tan-kleurige Jack Russells aangeboden. Deze honden zouden dan zeer exclusief zijn en worden (dus) ook tegen hoge prijzen aangeboden. Misschien zijn deze honden dan "exclusief", Jack Russells zijn het zeker niet!

Een Jack Russell is volgens de rasstandaard "overheersend wit met zwarte en/of tankleurige aftekening". Het tankleur mag van licht tot warm kastanje-kleur zijn. Maar de hond is dus overheersend wit.

Volgens de zg. kleurvererving kan een Jack Russell nooit black and tan zijn. Stelt u zich eens voor; een witte Rottweiler of Dobermann (beide rassen zijn normaal black and tan)! Dan zou u toch ook zeggen; dit is een miskleur, of dit is geen "echte".

Een dure exclusieve Black and Tan-Jack Russell Terriër is gewoon een hele dure bastaard! Dit heeft niets meer met een rashond te maken.
LET OP: ook blauwe, gouden zilver en voskleurige enz. zijn GEEN Jack Russell Terriers!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:08

Nou dat lijkt me duidelijk. Zou dit eens printen en zien wat de "fokkers" dan nog volhouden :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:06

wees overigens maar blij met de tekkel erin en niet de duitse pincher dat gebeurd ook nogal eens en is nog een stukje heftiger aanwezig....

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:09

Als je een rashondje koopt zitten er toch papieren bij dus dat zou toch het antwoord zijn. Hoe dan ook....het hondje is echt super schattig <3

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 20:51

dierenfan schreef:
http://www.nvjrt.nl/index.php/de-jack-r ... arschuwing

Citaat:
Met enige regelmaat worden in advertenties en op internet, Black and Tan-kleurige Jack Russells aangeboden. Deze honden zouden dan zeer exclusief zijn en worden (dus) ook tegen hoge prijzen aangeboden. Misschien zijn deze honden dan "exclusief", Jack Russells zijn het zeker niet!

Een Jack Russell is volgens de rasstandaard "overheersend wit met zwarte en/of tankleurige aftekening". Het tankleur mag van licht tot warm kastanje-kleur zijn. Maar de hond is dus overheersend wit.

Volgens de zg. kleurvererving kan een Jack Russell nooit black and tan zijn. Stelt u zich eens voor; een witte Rottweiler of Dobermann (beide rassen zijn normaal black and tan)! Dan zou u toch ook zeggen; dit is een miskleur, of dit is geen "echte".

Een dure exclusieve Black and Tan-Jack Russell Terriër is gewoon een hele dure bastaard! Dit heeft niets meer met een rashond te maken.
LET OP: ook blauwe, gouden zilver en voskleurige enz. zijn GEEN Jack Russell Terriers!!

Dit had ik ook al gelezen op de site van de Jack Russelclub.

Er zitten geen papieren bij, maar volgens mij denken mensen dat ze al een rashond fokken als beide ouders van hetzelfde ras zijn.
Ik heb zelf stamboom hollandse herders gefokt dus weet wel een beetje hoe het gaat in dat wereldje.
Voor mij is het inderdaad zo dat het pas een raszuivere hond is als er stamboom bij zit.
Alles wat geen stamboom bezit is of stamboomloos of een kruising.

En op mijn laatste zin zal ik waarschijnlijk veel respons gaan krijgen van mensen die het hier totaal niet mee eens zijn. ;) ;)