Maar nu na dit voorval krijgt ze soms opeens een paniek aanval
Wat is er gebeurd: Met koningsdag zat ik samen met een vriend op een terrasje met mijn 2 hondjes Lotte en Brandy.
Iets verderop zat een man met een Amerikaanse Pitbull XL, ik had nog met de man gesproken en de hond geaaid en de man verteld wat een prachtig beest ik het vond.
Ik ga dus iets verderop zitten met een vriend met in mijn rug een winkel met een portiek en dan een deur.
Opeens zie ik die hond op mijn Jack Russel afvliegen en jaagt haar het portiek in.
Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik niet maar ik was eerder bij die Pitbull dan de Pitbull bij mijn Jack Russel en ik grijp hem bij zijn halsband en trek hem met mijn volle gewicht weg van mijn hond waardoor ik achterover val met dat beest en mijn billen en elleboog behoorlijk pijn heb gedaan.
Mijn Jackie was dus ongedeerd (beide honden waren trouwens aan de lijn maar beide lijnen waren te lang) en we dronken nog een drankje tot dat Brandy opeens begint te gillen, niet blaffen maar echt gillen.
Ik pakte haar snel op mijn schoot en kalmeerde haar en we zijn vlug naar huis gegaan.
Maar thuis kreeg ze weer een paniek aanval en s'avonds wilde ze niet op bed slapen maar ging onder bed liggen.
Gisteren gebeurde het weer, weer gillen en dan moet ik haar echt in mijn armen nemen om haar te kalmeren.
Ik heb haar nagekeken en ze mankeert echt niets, het is volgens mij psychisch want het volgende moment is ze weer vrolijk.
Hoe moet ik hier mee omgaan?
Even voor de duidelijkheid, ik heb niks tegen Pitbulls, ik vind het prachtige en lieve honden maar ik "ken" de man van de hond een beetje en ik weet dat hij zijn honden alleen voor de show heeft en verder totaal geen verstand van honden heeft. Het ligt dus niet aan de Pitbull maar aan die man.
Ik heb verder niet echt een idee wat je eraan kunt doen, buiten haar steeds kalmeren..
.