Mijn kat geeft over..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Legoblokje

Mijn kat geeft over..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 09:17

en in korte tijd nu al voor de derde keer deze ochtend.
Ik mag ook niet aan haar buik komen.
Bij mij schoot dan ook gelijk: 'buikkrampen' binnen.

We zijn van voer overgestapt.. Zou het daar aan kunnen liggen?
Ze krijgt smorgens een half blikje vlees (het is een klein blikje van het merk gourmet). Hierna heeft ze eigenlijk altijd in d'r bak brokjes liggen. Rond etenstijd als wij gaan eten, krijgt ze de andere helft van het blikje.

Ze eet blijkbaar ook gras, dit kwam er net namelijk uit..

Als het zo door gaat, ben ik zeker bereid de da op te bellen en als het moet langs te komen.

Heeft iemand hetzelfde mee gemaakt of iemand die mij kan vertellen wat hier aan de hand is?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:20

Niet meegemaakt, maar bel alsjeblieft zo snel mogelijk de DA! Succes verder :)Ik heb geleerd dat als honden/katten gras eten ze vaak erg misselijk zijn.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:21

Kan het geen haarbal zijn die haar dwars zit? James spuugt ook wel eens, soms omdat hij te snel eet, soms een haarbal, en soms wat kattengras. Ik ken mijn kat en weet dat het geen kwaad kan bij hem.

Is je kat verder ziek? Eet ze nu weer gewoon? Als ze verder gewoon happy rond loopt zou ik het even aankijken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:23

Katten eten sowieso graag (katten)gras, wordt zelfs speciaal voor ze gekweekt. Mijn hond eet elke ochtend wat gras, en hij is echt niet misselijk dan. Heeft hij wel last van zijn maag dan eet hij ook wel eens gras maar dat gaat op een hele andere manier en veel meer. Ik denk dat honden "iets" uit het gras halen wat goed is voor ze. Voor katten geld het ongeveer hetzelfde :j

Viktor238 schreef:
Niet meegemaakt, maar bel alsjeblieft zo snel mogelijk de DA! Succes verder :)Ik heb geleerd dat als honden/katten gras eten ze vaak erg misselijk zijn.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:24

Viktor238 schreef:

Ik lees hier dat kattengras eten om een haarbal kwijt te raken: http://www.zwerfkattendordrecht.nl/inde ... icle&id=25

Het kan dus geen kwaad als ze gras eten ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:25

Met gras eten is niets mis. zorgt er juist voor dat ze hun haarballen kwijt kunnen.

Drie keer op een ochtend vind ik wel wat veel, maar nog steeds geen reden tot paniek. Mocht dit de rest van de dag zo doorgaan zou ik wel de da bellen. Maar ik denk dat er gewoon wat dwars zat.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 09:26

Okee dan weet ik dat over het gras!
De eerste twee keren was het gewoon haar eten wat er weer uit kwam.
Verder loopt ze nu buiten en komt ze af en toe terug om brokken te eten..

Als ze over moet geven, komt ze ook terug om het vervolgens in huis te leggen zodat ik het op kan ruimen |o

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:26

Haha oké weet ik dat ook weer *D

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:29

Uiteraard :P

James spuugt altijd in groepjes van 3 en dan bij voorkeur verdeeld over het hele huis :Y)
JCDJK schreef:

Als ze over moet geven, komt ze ook terug om het vervolgens in huis te leggen zodat ik het op kan ruimen |o

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:31

chocobroodje schreef:
Uiteraard :P

James spuugt altijd in groepjes van 3 en dan bij voorkeur verdeeld over het hele huis :Y)
JCDJK schreef:

_/-\o_ :')

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 09:32

@ chocobroodje, ik had er al een stuk krant ondergelegd zostraks, maar daar was ze niet van gediend en schoof een stukje op en BAM, daar lag het.. Naast(!) de krant :')

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:33

-O-
JCDJK schreef:
@ chocobroodje, ik had er al een stuk krant ondergelegd zostraks, maar daar was ze niet van gediend en schoof een stukje op en BAM, daar lag het.. Naast(!) de krant :')
:')

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:34

Ohja hoor hier ook vaker geprobeerd :j Ik dirigeer hem tegenwoordig naar de gang en doe gauw alle deuren dicht. Daar ligt tenminste laminaat. De hond kijkt altijd heel schuldig en zielig alsof ie iets stouts heeft gedaan (ahh gossie) maar daar heeft james ook weinig last :') Die komt rustig kijken of en hoe ik het schoonmaak _O-

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:35

Tja... dat doen katten nou eenmaal: overgeven.

Ik zou pas aan DA denken als het een paar dagen achter elkaar aanhoudt en ze echt geen eten binnen houdt.

Als ze verder vrolijk is en goed eet, is er nu nog geen reden tot paniek zoals Viktor 238 een beetje doet laten vermoeden.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:36

Amaris schreef:

Ik zou pas aan DA denken als het een paar dagen achter elkaar aanhoudt en ze echt geen eten binnen houdt.

Als ze verder vrolijk is en goed eet, is er nu nog geen reden tot paniek zoals Viktor 238 een beetje doet laten vermoeden.

Sorry

Es_ther

Het kan ook zijn dat ze wat te snel heeft gegeten. Kat van mijn zus moet ook spugen als ie heeft zitten schrokken. Bevestigd door de DA.
En een haarbal kan. Als ie gewoon eet en drinkt kan het geen kwaad.

Adddioor

Mijn da zegt dat 1x per week overgeven voor katten normaal is. 3x op een ochtend is toch wel erg veel! Ik zou de da bellen!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:38

zou het niet gewoon komen door de plotselinge verandering van het voer?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:49

Viktor238 schreef:
Amaris schreef:

Sorry

Dat hoeft niet hoor Viktor238, je bedoelde het toch heel goed. :)

Legoblokje

Re: Mijn kat geeft over..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 10:07

Ze heeft net nog wat gras eruit gespuugd. Maar ze zit me nu al weer te plagen terwijl ik de dweil door huis haal (de dweil proberen te pakken ect..)
Ik kijk het nog wel even aan vandaag of er nog meer uit komt vandaag..

Ach die arme hond van je chocobroodje! Hahaha! _O-