Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dierenfan schreef:tja dat is de reden waarom men katten gewoon moet laten helpen en als ze niet geholpen zijn ook niet op straat moet laten.... Idd is de kans heel groot dat ze haar kittens daar ergens verstopt heeft en die gaan jullie pas zien als ze dus mee gaan lopen met mams naar huis en dan zijn ze wild ook........
met meer mazzel vind iemand het nest EN mams en gaat alles naar een dierenopvang
kionasuppie schreef:Is wel vaker zo dat katten voor de bevalling weg gaan helaas, Dit om een rustig plekje te zoeken om hun nestje te krijgen, alleen het jammere daaraan is dat de jonge katjes wild worden...
correct me if i'm wrong

Margee schreef:Wij hadden een verwilderde kat al bij het huis lopen, zij kreeg ieder jaar een nestje.
Het duurde nooit lang en ze bracht ze naar ons toe (ze werden echt gedropt!), beetje schuw misschien maar ik heb ze allemaal mak gekregen en er een thuis voor gevonden. Uiteindelijk had ik haar zover dat ik haar kon pakken en hebben we haar kunnen laten steriliseren. Het hoeft heus niet altijd verkeerd te gaan. Misschien was het haar gewoon te druk.
Hebben jullie wel voer voor haar laten staan?
enjoy86 schreef:dierenfan schreef:tja dat is de reden waarom men katten gewoon moet laten helpen en als ze niet geholpen zijn ook niet op straat moet laten.... Idd is de kans heel groot dat ze haar kittens daar ergens verstopt heeft en die gaan jullie pas zien als ze dus mee gaan lopen met mams naar huis en dan zijn ze wild ook........
met meer mazzel vind iemand het nest EN mams en gaat alles naar een dierenopvang
Wij hebben haar bewust niet laten helpen aangezien wij hier heel landelijk wonen en we altijd katten kunnen gebruiken ivm muizen en ons ook erg op deze kittens verheugen.
Maar dat deze (bokt) reactie zou komen had ik wel verwacht
Ook niet gechipt en ze mag hier blijven wonen... Het kan dus zomaar zijn dat dit ook met jullie kat gebeurt is. 

enjoy86 schreef:kionasuppie schreef:Is wel vaker zo dat katten voor de bevalling weg gaan helaas, Dit om een rustig plekje te zoeken om hun nestje te krijgen, alleen het jammere daaraan is dat de jonge katjes wild worden...
correct me if i'm wrong
weet je ook hoe lang de poes dan normaal gesproken wegblijft?
zou ik deze kittens met veel liefde, tijd en voer dan niet meer "tam" kunnen krijgen?
enjoy86 schreef:kionasuppie schreef:Is wel vaker zo dat katten voor de bevalling weg gaan helaas, Dit om een rustig plekje te zoeken om hun nestje te krijgen, alleen het jammere daaraan is dat de jonge katjes wild worden...
correct me if i'm wrong
zou ik deze kittens met veel liefde, tijd en voer dan niet meer "tam" kunnen krijgen?
KimD schreef:Het scheelt maar 30 KM maar dit is mijn verhaal van de andere kant:
[BB-ITP] We zochten paaseieren maar vonden...![]()
Dier in het vervolg goed binnenhouden dus, want nu heb ik een kat die niet gechipt is en al bijna 2 weken nergens als vermist staat opgegeven.Ook niet gechipt en ze mag hier blijven wonen... Het kan dus zomaar zijn dat dit ook met jullie kat gebeurt is.

enjoy86 schreef:Margee schreef:Wij hadden een verwilderde kat al bij het huis lopen, zij kreeg ieder jaar een nestje.
Het duurde nooit lang en ze bracht ze naar ons toe (ze werden echt gedropt!), beetje schuw misschien maar ik heb ze allemaal mak gekregen en er een thuis voor gevonden. Uiteindelijk had ik haar zover dat ik haar kon pakken en hebben we haar kunnen laten steriliseren. Het hoeft heus niet altijd verkeerd te gaan. Misschien was het haar gewoon te druk.
Hebben jullie wel voer voor haar laten staan?
ja het voer staat klaar.
hoe oud waren jullie kittens als ze gedropt werden?
KimD schreef:Nee het gaat me erom dat dit dus zomaar bij jullie kat ook gebeurt kan zijn, ze heeft ergens anders kittens geworpen, een voorbijganger vind haar en haar kittens en besluit ze in huis te nemen of naar de opvang te brengen. Kat is niet gechipt en komt in het asiel terecht... jullie zien haar en haar kittens nooit meer terug.
Ik zeg niet dat dit is gebeurt, maar het kán wel. Is ze gechipt? Zo ja, maak overal een melding... dierenartsen, asiels etc. Als iemand haar daadwerkelijk opvangt en naar de eigenaar zoekt wordt deze tenminste gevonden.
correct me if i'm wrong