Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik weet niet zeker of ik een anti trek tuig neem. Als die zo door blijft gaan waarschijnlijk wel. Maar ik heb gegoogeld over het U lead tuig maar wordt er niet veel wijzer van
en ook precies zo wil naar elke hond en is super enthiousiast en leuk
Thincla schreef:Ik heb een 1 jarige flatcoated retriever die meestal heel netjes meeloopt maar als die een andere hond ziet wordt die van enthiousiasme helemaal blij en wil die er heel graag naartoe.
Een koekje erbij houden of een speeltje helpt niet. Hij heeft ook al 2 honden diploma's en daar doet die het ook heel goed. Maar hier niet wat erg vervelend blijft.
Meestal negeer ik het en loop ik door maar hij blijft het doen. Dus wat moet ik nou doen om hem te laten stoppen hiermee?
dalmarieke schreef:zorgen dat je leuker bent dan die andere hond....is je hond bijv gek op een balletje? dan lijdt je hem daarmee af voordat hij inderdaad al dol is...wel opletten dat je hem niet beloont voor het verkeerde gedrag daarmee, idem met een koekje bijv.
Onze ras is dol op vreten, en daarmee goed om de tuin te leiden haha.
Misschien heb je nog wat aan het tuigje U Lead, van Martin Gaus....aangezien hij je voortsleept?