Chief (13 jarige labrador x herder)had steeds vreemde plekjes, wondjes, hotspot etc en blijkt allergisch te zijn voor huisstofmijt. Desensibiliseren vond de dierenarts geen goed id aangezien dit prijzig is, Chief al ouder is en er geen garantie is dat het werkt. Nu moet ik dus het 1 en ander aanpassen in huis. Ik zal eerst even vertellen hoe de situatie nu thuis is, hij ligt altijd voor de bank op een kleed van 2.30x.1.50m die dus niet te wassen is, dit kleed moet er dus uit. 's nachts slaapt hij bij ons op de slaapkamer (ik weet het dit is niet handig maar ik kan het het hem (en mij en de buren) niet aandoen om nu nog alleen beneden te laten slapen) op een kindermatras van 70 x 1.60, deze moet er dus ook uit. Chief heeft artrose en spondylose en moet dus wel op een degelijke matras oid slapen.
Nu is mijn vraag, wat kan ik voor de bank neerleggen dat zacht/warm is voor z'n botten, anti allergisch is en niet 10 cm dik zodat ik m'n nek erover breek? Op de slaapkamer mag het wel gewoon dik zijn maar dus ook anti allergie en goed voor de botten. Wat voor kussen/kleden raden jullie aan die aan alle eisen voldoet?
Tja lastige allergie en bijna niet tee verhelpen. Hoe je je best ook doet huisstofmijt blijft altijd wel ergens in zitten.
Kijk uit met hoe ver je gaat of het nog leefbaar blijft voor de hond en ook jezelf.
Zou idd oude matras houden en daar een hoed omheen doen. Als je namelijk alles goed wil doen moet je ook je eigen bed, stoelen en bekleding vervangen. Geen doen dus.
Prisca helemaal voorkomen is idd helaas onmogelijk, maar ik probeer het dus maar zo goed mogelijk te doen.
De matras is van Ikea dus een lastige maat om een anti allergie hoes voor te vinden maar die word toch slecht dus ik wilde toch al wat anders voor hem om op te slapen. Dan zou ik dus ook een standaard maat matrasje kunnen kopen en dan een hoes voor eromheen.
1 geluk is dat we over een paar maanden gaan verhuizen dus het nieuwe huis kan ik dan even zeer grondig schoonmaken, het kleed dat we nu hebben liggen staat niet mooi op de nieuwe vloer dus die zou er toch al wel uitgaan
je hebt voor kinderen van die speciale dekbedjes daar een hoes omheen en die om de dag wassen (2 sets nemen) bij leen bakker te vinden zijn niet eens zo duur, goedkoper dan een een echt hypoallergeen hondebed
Ik heb het kleed naar de zolder gedaan waar hij nooit komt. Dat kleed moest toch al weg omdat de kleur in het nieuwe huis niet past. Zelfs m'n schoonouders waar Chief veel komt hebben het kleed dat in de woonkamer lag naar boven gedaan de schatten
Nu hopen dat het wat helpt (samen met schoonmaken en wat dingen op 60 graden wassen ipv 40)