Boef Renzo verkent het bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Boef Renzo verkent het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 13:55

Renzo, mijn inmiddels 11-jarige bouvier is het absoluut niet eens met zijn leeftijd: als het aan hem ligt zou hij eeuwig puppy blijven.
Hij vindt het dan ook heerlijk om naast de fiets ergens met mij heen te gaan.
Aangezien ik nog niet zo heel lang in Almere woon ken ik de omgeving nog niet zo goed, vanmorgen kwamen we dus weer wat nieuws tegen: De Bosrand. Dit is een stuk bos tussen twee woonwijken in.
Aan het begin stond een bord waar onder anderen werd gesproken over een 'laarzenpad' dat was aangelegd, dat beloofde dus niet veel goeds en ik vreesde al voor mijn roze gympen. Maar oké, ik wilde Rens dat lolletje wel gunnen.

Meneer vindt het er wel erg aanlokkelijk uitzien
Afbeelding

"Gaan we nou nog verder?"
Afbeelding

Even uitpuffen op een boomstronk
Afbeelding

Afbeelding

"Baas, waar ga je naartoe?"
Afbeelding

Ondanks zijn leeftijd klimt hij graag ergens bovenop voor de foto
Afbeelding

Nu snap ik waarom het een laarzenpad heet
Afbeelding

Selfie! (Meneer had inmiddels een zeiknatte kop door het struinen door de bosjes
Afbeelding

Tegen het eind had hij zijn tong zo ongeveer op de grond hangen, maar buiten zit er geen rem op Renzo
Afbeelding

Hij dacht op de terugweg nog wel even een sprintje te kunnen trekken naast de fiets, maar dat viel toch tegen. Even bijkomen.
Afbeelding

Bij thuiskomt was Rens zó vies dat ik hem op een handdoek naar de badkamer heb gesleept, gelukkig vindt hij dit altijd ontzettend vermakelijk en hij bleef dan ook braaf liggen.
Afbeelding

Vervolgens moest meneer onder de douche, dit vond hij dan weer minder vermakelijk, maar het föhnen naderhand is eigenlijk toch ook wel best lekker.

Maar als de rust dan weer is teruggekeerd, is het eigenlijk toch wel een oude man aan het worden.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :wave:

wyko

Re: Boef Renzo verkent het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:00

Wat een leuke hond, en je ziet niet aan hem dat hij al zo'n leeftijd heeft!

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:46

Haha dat met die handdoek is best slim bedacht :P
Mooie hond!

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:17

Wat een ontzettend leuke hond!

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:19

Haha wat leuk! :)

countrygirl4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:48

Erg leuk verslag. Je hond geniet er echt van leuk hoor

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:51

Ahh wat lief.. Een oude Boef.. Wij hebben thuis ook altijd Bouviers gehad, echt geweldige honden.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:32

Leuke boef heb je, mijn laatste boef was twaalf en half geworden en ook altijd fit en gezond geweest... Hoop dat je nog lang van je boef kan genieten, zijn heerlijke honden.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:39

Mooie fotoreeks :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 20:59

Ah wat een lieve reacties allemaal.
Ik denk dat het een hoop scheelt dat Renzo dénkt dat hij nog een jonge hond is. Hij kijkt nog altijd even helder uit z'n ogen, ookal heeft hij aan beide ogen last van staar. Dus hij ziet het niet allemaal meer even helder. Dit leidt er nog wel eens toe dat meneer tegen een lantaarnpaal, prullenbak of verkeersbord aan loopt. :=

Toen hij met zijn modderpoten voor de deur stond moest ik wel even slikken, we hebben namelijk licht laminaat en daar zie je dus ieder vlekje op. Maar toen kwam ik dus op het idee met de handdoek. Vanaf dat we hem hadden, hebben we de meest gekke dingen met hem gedaan zodat hij daar gewend aan raakte. Zo vindt hij het dus ook prima om op een handdoek of zijn kussen door de kamer te worden gesleept. Evenals een bezoekje aan de dierenarts, dat is in zijn ogen een uitstapje en hij gedraagt zich dan ook altijd voorbeeldig. :(:)

Voor Renzo hadden mijn ouders ook al een bouvier, die was 3 toen ik werd geboren dus ik ben van jongs af aan gewend geweest aan zo'n lieve beer in huis. De aanschaf van Renzo was dus een logisch vervolg na het overlijden van de eerste hond. Al heeft het nog zo'n ruim 3 jaar geduurd voor Renzo bij ons kwam. We hebben hem overigens gewoon als puppy bij de fokker vandaan.
Ik hoop ook dat we nog lang van hem kunnen genieten, al houd ik wel in mijn achterhoofd dat iedere dag die hij nu nog als vrolijke boef meemaakt een cadeautje is.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:08

Leuke hond :) <3

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:19

Wat een leuke boef heb je daar en nog super fit voor zijn leeftijd zeg :D

Ik heb hier ook 2 liggen, een 9/10 jarig teefje dat niet onderdoet voor een 1 jarige... Helaas artrose in de voorpoten dus moet haar echt afremmen. En een bijna 13 jarige ouwe knakker die het wonderbaarlijk genoeg eigenlijk nog goed doet, maar niet meer zoals die van jou helaas haha. Hij wilt wel eens uitvallen richting duiven maar daarna denkt zijn lichaam geloof ik ook echt van, nu is het goed geweest :Y)

Vind die van jou wel echt iets hebben qua uitstraling, echt een mooi dier om te zien ( ook al moet ik nog altijd wennen aan de staarten haha, dat na 9 jaar nog..)