[LOVESTORY] Het verhaal van Tijgie en Sverre!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

[LOVESTORY] Het verhaal van Tijgie en Sverre!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 18:23

Ik wilde al een hele tijd een konijn erbij uit de opvang voor onze bostijger! (tijgie)
Alleen is tijgie best wel een dominant konijn, onze hond is dol op tijgie maar onze hond staat in rang wel onder ons konijn. :(:)
Tijgie valt onze hond namelijk aan als het haar niet aan staat. :=

Dus daarom was ik best bang voor wat tijgie zou doen naar andere konijnen, maar toch heb ik bokker Faniek benaderd.

We hebben tijgie daar heen gebracht een paar weekjes terug om haar aan een knappe konijnenman te koppelen. Vandaag kwam ze eindelijk terug! Het duurde wat langer dan gepland omdat we tijgie toch maar hebben laten helpen omdat ze enorm liep te rijden, daarna werd ze nog een beetje ziek maar ze is dankzij al de goede zorg weer helemaal de oude bostijger! Haar bijnaam is bostijger omdat ze een keer uit de ren is gesprongen het bos in (we wonen in het bos). De ren is nu gelukkig nijn-proof.

Nu zijn jullie vast benieuwd naar het koppel? :D De foto's zijn gemaakt met mijn telefoon en er ligt tijdelijk een zeil over de ren ivm de enorme hoosbui van vanmiddag, dan konden ze toch lekker de ren ontdekken zonder zwembandjes. Maar die gaat er binnenkort af en dan moeten ze zelf maar schuilen.

Ik zat naast de ren met het deurtje open, ik had wat lekkers geplukt zodat tijgie uit mijn hand kon eten en zodat Sverre aan dat idee kon wennen. Want ik zal toch in de ren moeten om te voeren en uit te mesten. Ook check ik ze geregeld op teken en knip ik de nageltjes. Dus Sverre zal toch moeten leren dat ik heeeeeel lief ben!

Ik ga binnenkort wel een keer met mijn E-reader een uurtje in de ren zitten, dan went meneer vanzelf.

De filmpjes van toen ze net in de ren waren, onze hond was ook blij verrast dat er 2 konijnen uit dat ding kwamen! :wow:

Kijk en geniet!

1. Tijgie probeert Sverre te overtuigen dat ik geen konijntjes eet. :n
Afbeelding

2. Tijgie die kent het wel! :)) Dat is het eten-mens!
Afbeelding

3. Sverre onderzoekt de boel grondig
Afbeelding

4. De tunnel!
Afbeelding

5. Kijk eens hoe groot ik ben!!!
Afbeelding

6.
Afbeelding

5. Totaal plaatje
Afbeelding

6. En als laatste Sverre die een dappere actie onderneemt en aan het grasje snuffelt, een hapje nemen is de volgende stap!
Afbeelding

Tot slot nog een filmpje:

:wave: Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn konijnen kinderen!
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 27-04-14 19:04, in het totaal 2 keer bewerkt

AfricanLady

Re: [LOVESTORY] Het verhaal van Tijgie en Sverre!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:25

Wat leuk joh!

En wat een geweldige ren

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 18:28

Dankje, mijn vader heeft hem zelf gebouwd en de inrichting heb ik gedaan. Ik probeer vaak variaties aan te brengen zoals voedsel aan het gaas hangen zodat ze moeite moeten doen voor hun eten en bezig blijven.

Mijn plan is om de ren nog 2 meter langer te maken en er een hok van drie verdiepingen bij te betrekken alleen dat weet mijn vader nog niet. O:)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:29

Ik heb ook 2 konijnen en wil van de zomer ook iets gaan maken heb nu 7 houten pallets en moet nog even kijken hoe ik het ga doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 18:31

Je kan het beste gewoon palen in de grond slaan en er dan gaas lang spannen. Je moet het gaas wel een stukje in de grond doen, iets van 30 cm, tegen het graven. Wij hebben zelf de hoeken bedekt met tegels en daar over zand zodat ze er niet uit kunnen graven.

Klein hokje er in en een stukje buis dat over was, en je hebt een ren voor bijna niks. Wij hadden alle materialen namelijk nog in huis.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:32

Nou, dat is geen ren, maar een konijnen hemel O:)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:53

Hele mooie ren !!! Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen. Top !

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 18:55

Dankjullie! Ik was één foto vergeten, die dat sverre bij me durfde te komen! :oo Die staat er nu bij!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 14:22

Kleine update:

Ik had vandaag paardenbloemblad geplukt, vooral voor tijgie want die is er dol op maar hij moet er wel wat voor doen:

De makkelijke plekjes:
Afbeelding

Sverre die rustig gaat liggen ookal vind hij het heeel spannend dat ik door de ren heen hups. (moet bukken ivm het gaas haha)
Afbeelding

Verstop plekjes aan het hok!
Afbeelding

Boven de ton
Afbeelding

Boven de tunnel! En aan het blokje hout dat er hangt om te spelen!
Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:47

Super leuk :D Je konijnen hebben een top leven bij je :D

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:27

Oh wat leuk! Je hebt me inspiratie gegeven voor al wij binnekort onze konijnenren gaan maken! Heel leuk die buis

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 18:30

De ren is inmiddels weer anders, de zwarte ton trok ongedierte aan en ze zaten er niet in. :P

binnen een maand wordt de ren vergroot met een paar meter (tot het einde van het groene hok) tot dan ligt er een bloempot in (met zand op de bodem) waar ik het gras en hooi droog kan leggen.

Afbeelding

Onze hond die het reuze interessant vond! Die is echt gek op ze en wil ze altijd aflikken enzo. :')
Afbeelding

Afbeelding

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:40

Leuk! Mijn hond wil ze alleen maar opeten, niet zo'n goede match haha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 18:41

Dat is hier andersom, de hond wil alleen maar spelen en likken (tijgie liep nog wel eens los in onze tuin, 2000m2 helemaal omheind) en dan moesten we haar zoeken. Dan was het: Roos zoek konijntje. En dan speurde ze haar op en ging haar aflikken. Dan was het meestal HAP van tijgie's kant. _O-

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:42

_O- :')

Die van mij is een jachthond maarja, konijntjes waren er eerder dus hij moet er maar aan wennen.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:44

Wat hebben ze mooi de ruimte bij jou :D Zo wil elk konijn wel wonen..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 18:47

noaxhorses schreef:
_O- :')

Die van mij is een jachthond maarja, konijntjes waren er eerder dus hij moet er maar aan wennen.

Ja, roosje jaagt ook wel op eekhoorns en wilde beesten. (naja ze rent er achter aan en struikelt overal over en geeft het snel op) Maar tijgie is nogal een apart konijn (vandaar de naam bostijger) dus die heeft respect afgedwongen bij roos. Andere konijnen vonden het meestal prima dat Roos ze kusjes gaf.

Roos is niet anders gewend dan dat het beestjes zijn die graag kusjes krijgen. (onze vorige konijnen) Ze was ook enorm blij toen ze zag dat er nog een konijn was. _O-

Dankje Lienepien95, ik probeer er alles aan te doen zodat ze een zo goed mogelijk leven hebben.

Als er nog mensen zijn die tips hebben wat betreft voeren? Ik wil namelijk graag het biks afbouwen tot alleen nog een klein beeeetje 's avonds en in de speelbal. zodat ze vooral op groenvoer leven en wat moeten doen voor hun biksjes.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:50

MarlindeRooz schreef:
Als er nog mensen zijn die tips hebben wat betreft voeren? Ik wil namelijk graag het biks afbouwen tot alleen nog een klein beeeetje 's avonds en in de speelbal. zodat ze vooral op groenvoer leven en wat moeten doen voor hun biksjes.

Vooral altijd zorgen voor voldoende hooi :) en van die dikke winterwortels als ze dat lekker vinden. Daar doen ze langer mee dan met gras enzo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 18:51

Hooi hebben ze onbeperkt, ik geef liever van verschillende groente een klein beetje. :P

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:10

Wat een heerlijk verblijf :D Heel mooi

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:53

Wauw dat is een ware konijnen hemel zeg!
En tijg is mooi zeg :D