Waar rauwe vlees botten krijgen voor hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Waar rauwe vlees botten krijgen voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 20:35

Ons havanezer reutje vind het heerlijk om aan een bot te liggen knagen en na verschillende botten geprobeerd te hebben heeft hij nu twee keer een rauw vlees bot gehad van de dierenwinkel.
Ons reurtje en zelf ons kleine teefje vond het heerlijk!

Graag zou ik ze dit vaker willen geven, nu is er in de dierenwinkel maar weinig keuze in rauwe vlees botten, zijn deze misschien ook ergens te bestellen of misschien in de regio Helmond te koop?

In principe is alles welkom, ik zou ook graag een kippen karkas oid. willen proberen.

Billy

Re: Waar rauwe vlees botten krijgen voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:39

Hebben jullie een islamistische slager? Die hebben dat spul meestal wel

TaTeSaZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:40

Gewoon bij de meeste slagers wel te bestellen

mergpijpje of plutobot

of bij lotgering die hebben niet alleen rauw vlees maar ook veel keuze in botten

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:40

Wij halen ze gewoon rechtstreeks bij de slager vandaan. Deze bewaart de botten ook speciaal voor de honden in de buurt, heel handig. Misschien eens bij jou in de buurt vragen?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:41

Mergpijpje zou ik door laten zagen, zal niet de eerste zijn waar het bot van de onderkaak gezaagd moet worden. Verder geen dragende botten geven, die zijn te hard..

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:00

ik zou ook goed nadenken wat voor botten je gaat geven. Staan je honden op brok of rauw vlees? Honden die op brok staan, kunnen verteringsproblemen krijgen van harde botten (lees: botten van grote dieren).

Het bot van een mergpijp is niet bedoeld om op te eten, dus let daar op. Vertrouw de slager ook niet meteen op zijn woord. Ik had hier een slager en die verkocht kale runderbotten als 'hondenbotten'. Nou, een hond mag dat dus echt niet hebben!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:07

Bij mij op de markt ( in drenthe ) staat een kraampje met gekke kluiven, riemen etc. Daar kun je ook botten en rauw vlees bestellen, dan neemt hij die de week erna voor je mee. Dat is dan ingevroren en kun je thuis laten ontdooien. Misschien staat er bij jou op de markt een vergelijkbaar kraampje???

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 09:08

Ohja de marktkraampjes hebben vaak leuke dingen. Ik had daar toen ook kalfshoefjes met schapenvet erin gekocht. Die werd zeker gewaardeerd hier!