Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

quartel

Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 17:15

Mijn katten mogen van mij naar buiten en door de woonwijk heen spelen.
Ik vind dat katten gewoon katten moeten kunnen zijn als je die mogelijkheid toch hebt.

Nu begrijp ik donders goed dat een ander er niet van gediend is dat mijn katten in hun tuin hun behoefte komen doen.
Ik zie ze hier thuis ook veel liever gewoon op de kattenbak gaan.
Tegen mijn naaste buren heb ik al gezegd dat ik het totaal geen probleem vind als ze er gewoon een bak water over gooien als ze er toevallig 1 zien zitten in hun tuin.
Gegarandeerd dat ze niet meer daar terug komen.
Mijn naaste buren hebben dan ook verder geen klachten.....ik vraag er regelmatig naar.

Maar.....een paar deuren verderop op het hoekhuis heeft de bewoner een volière buiten.
Daarin zitten uiteraard zijn schatjes en die wil hij ook graag heel houden....logisch!
Hij heeft een laag hekje met daarnaast een muurtje waar ik mijn katten nog wel eens op zie liggen.
Persoonlijk zou ik juist daar een teiltje water op zetten zodat de katten uit de buurt zouden blijven.
Aan de andere kant.......het hekje is ook erg laag en een kat springt daar dan ook met gemak zo over heen.

Wat heeft deze buur vandaag nou gedaan?
Hij heeft op het muurtje een plank gelegd.......met spijkers van onderaf er in geslagen die dus meer dan 10cm met de punt naar boven er uit steken.
Als er nu een kat op springt, dan springt het dier in de rechtopstaande spijkerpunten!!!

Ik begrijp heel goed dat hij een oplossing voor het katten probleem wil maar ze pijn doen is een ander uiterste.

Ik twijfel........ieder wil hier zijn dieren beschermen....ik de mijne en hij de zijne......
Er is trouwens nog niks besproken hier over tussen mijn buur en mij maar het zit me ook niet helemaal lekker.

Mijn katten binnen houden is gewoon geen optie meer, ze lopen heel hun leven al buiten dus gaan ze dat nooit meer pikken.
Ik weet ook dat ik daarmee een risico loop dat er wat zou kunnen gebeuren dus ok....dat is onze keus, liever een kat zijn en buiten dan het dier onnodig beperken.
Katten van andere mensen moeten jou ook niet in je eigen tuin komen storen.
Dus ik begrijp ook heel goed dat mijn buur naar een oplossing zoekt.
Alleen ben ik iemand die de oplossing dan sneller zal zoeken in een koude plens water.

Aan de ene kant wil ik er wat van gaan zeggen.
Ik spreek de man verder eigenlijk nooit op een hallo na af en toe.
We hebben geen hekel aan elkaar, dus om nu ineens aan zijn deur te gaan staan zeuren vind ik ook zo wat. Ik hou de sfeer graag goed alleen niet ten koste van mijn dieren. :o

Daarom ben ik benieuwd hoe een ander dit ziet voor ik wat ga bespreken daar.
Ik zou graag jullie meningen horen, liefst zonder dat er een conflict ontstaat :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:16

Wie weet springen de katten er sowieso niet op; werkt voor duiven ook uitstekend die uitstekende pennen. Geen idee eindelijk.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-04-14 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 17:17

Ik zie mijn katten met regelmaat op dat stukje muur liggen juist....daarom zit het me ook niet helemaal lekker

vuurneon

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:18

Ook met die spijkers erop?

quera

Tsja ik geef m eigenlijk geen ongelijk.
Mijn katten komen alleen in mijn tuin. Om dit soort dingen te voorkomen. Ik wil niet dat mijn kat overlast veroorzaakt aan andere mensen. En op die plank springen ze 1 keer en daarna doen ze het niet meer. Mijn katten reageren niet op water en ik gok zo meer katten.

Vala

Jammer dat hij niet gewoon een stroomdraadje wil spannen ofzo, ik zou liever hebben dat mijn kat een opdonder kreeg van het stroom dan een spijker in een pootje.
Ik hou mijn katten ook in eigen tuin, ik wil niet dat ze overlast veroorzaken of met dit soort dingen geconfronteerd worden..
Laatst bijgewerkt door Vala op 26-04-14 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:19

Vala schreef:
Jammer dat hij niet gewoon een stroomdraadje wil spannen ofzo, ik zou liever hebben dat mijn kat een opdonder kreeg van het stroom dan een spijker in een pootje.

Waarom moet de buurman veel geld uitgeven aan andermans dieren?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:20

Buurman hier had ook ineens zijn hele schutting vol prikkeldraad gezet voor onze katten.
Dan gaan ze echt te ver..
Ik zou er toch wat van zeggen hoor.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:20

@Quera: Ben ik met je eens maar dieren opzettelijk willen verwonden vind ik ook zo wat.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 17:20

Die spijkers zitten er sinds vandaag op........en er zitten er echt heel veel doorheen geslagen.
Voor duiven gaat het niet werken want hij heeft het echt alleen op dat muurtje gedaan.
Duiven vliegen daar altijd over de schutting heen. Die is 3 x hoger dan dat muurtje.

Hij hoeft er voor mij geen geld aan uit te geven hoor.
Ik ben ook bereid zelf een waterbak te kopen en er op te zetten en bij te vullen op tijd.....dus dat is het probleem niet

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:21

Je zou eventueel met de buurman kunnen overleggen voor een katvriendelijke oplossing en dat je er eventueel aan wilt bijdragen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:22

Vala schreef:
@Quera: Ben ik met je eens maar dieren opzettelijk willen verwonden vind ik ook zo wat.

Dit is niet verwonden. Als een kat hier opspringt doet het zeer. Door die prikkel zijn ze er binnen een seconde af en doen ze het nooit meer

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Dieren verwonden ben ik het ook niet mee eens nee.
Aan de andere kant neem jij zelf de beslissing je dieren aan gevaren buiten je tuin bloot te stellen.
Voor hetzelfde geld eten je schatjes ergens vergif of worden aangereden. De enige veilige optie lijkt me toch dat je je tuin afbakend. Je neemt bewust het risico dus tja..
Ik heb straks zelf een voliere en moet er niet aan denken last te krijgen van de kat van een ander.

En ach, ze springen er 1 keer op en dan hebben ze er gelijk van geleerd.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-04-14 17:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Vala

De mooiste oplossing is je eigen tuin afzetten met schrikdraad, is het probleem voorgoed opgelost!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:23

Ik kan me het goed voorstellen. Als je je katten niet bij je wilt houden moet dat niet zijn probleem zijn lijkt me

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 17:23

Cayenne schreef:
Aan de andere kant neem jij zelf de beslissing je dieren aan gevaren buiten je tuin bloot te stellen.

Voor hetzelfde geld eten je schatjes ergens vergif of worden aangereden. De enige veilige optie lijkt me toch dat je je tuin afbakend.

Dat is ook precies mijn twijfel hier in.
Ik kan hem goed begrijpen maar het zit me gelijk ook niet helemaal lekker

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:24

Je kan het er natuurlijk ook gewoon met hem over hebben en voorstellen dat jij de kosten op je neemt voor een veilige oplossing voor het weren van jouw katten.
Dat jij bijvoorbeeld een hoger hekje voor hem betaald. (Ik maak uit de OP uit dat jij het hekje te laag vind)
Of indd een stroomdraad die gespannen kan worden. Al weet ik uit ervaring dat dit ook niet alle katten weert.

Het mooiste is natuurlijk als je ervoor kan zorgen dat jouw katten jouw tuin niet meer uit kunnen. Zo heeft niemand er last van.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 26-04-14 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:25

Slina schreef:
Buurman hier had ook ineens zijn hele schutting vol prikkeldraad gezet voor onze katten.

nee jij gaat te ver dat de buren last hebben van jou katten jij hoort ze op eigen terrein te houden!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:27

Cayenne schreef:
Voor hetzelfde geld eten je schatjes ergens vergif of worden aangereden. De enige veilige optie lijkt me toch dat je je tuin afbakend. Je neemt bewust het risico dus tja..
Ik heb straks zelf een voliere en moet er niet aan denken last te krijgen van de kat van een ander.

Inderdaad , zorgen dat je kat in je eigen tuin blijft , buren blij jij blij kat blij .......probleem opgelost

Selina

jiperdepip schreef:
Slina schreef:

nee jij gaat te ver dat de buren last hebben van jou katten jij hoort ze op eigen terrein te houden!

Pardon?

Wij hebben de hele tuin afgezet met gaas hoor, zodat ze niet wegkunnen.
Maar katten zouden geen katten zijn als ze er niet álles aan deden om te ontsnappen.
Wij delen de schutting met de buurman en daar heeft hij, tegen het gaas aan, prikkeldraad gezet.
Ga ergens anders zeuren.

Anoli

Ik kan de beste man geen ongelijk geven.
Jij kiest er voor om je katten buiten je eigen tuin te laten lopen, dus daarmee kies je ook automatisch voor het risico dat er iets (minder leuks) met ze gebeurt.

Het is de muur van die man, hij mag daar zelf op plaatsen wat hij wil.
En eerlijk gezegd denk ik dat je kat hooguit 1 poging doet en dan gelijk genoeg weet. Als hij uberhaupt al gaat springen want katten zijn niet dom en zien die spijkers ook wel.

Joltsje

hmm ik heb het idee dat katten slim genoeg zijn l. ze springer er 1x op. en ik denk zelfs nog wel tussen de spijkers (weet niet hoe ver ze uit elkaar zitten). maar nu kunnen ze niet blijven zitten.

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:30

Onze katten lopen ook gewoon buiten. Net zoals buurkatten enz.
Tuurlijk kunnen ze aangereden worden. Maar als iemand een plank met spijkers heeft, vind ik zelf iets te ver gaan. Ik persoonlijk zou naar de betreffende man lopen, en vragen of hij de volgende keer gewoon een grote emmer water over de kat heen gooit.
En omdat 1 persoon dat heeft, zou ik je eigen kat niet in de tuin houden als dat niet hoeft.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:30

Slina ik zeur niet. ik geef de oplossing, katten in je eigen tuin houden

en ja ik weet waar ik het over heb ik heb er zelf 8 , maar niemand heeft last van mijn katten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:32

De katten van mijn buren meppen de waterbak gewoon om en schijten de hele buurt onder.
Mijn kosten Catdetergernt a euro 149,- .
Mijn overbuurman was euro 1200,- kwijt om zijn volière katvrij te krijgen, stroomdraden ed. Mijn bovenbuurvrouw heeft ook een catdetergernt staan in de dakgoot a euro 149,-
En dat allemaal om 2 katten uit de buurt te houden. }:)
Praten helpt niet want hij heeft ze uit Spanje gehaald en vond het zo zielig dat ze op straat liepen.
Als je de rekening bij de eigenaar legt is ie niet thuis maar wel mekken als ze verjaagd worden.
O zo fijn katten in de buurt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-04-14 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt