Dag Bokkers !!

Hier een topic van mij en Gabos, mijn Mechelse herder teef.
Gabos heeft een gefocuste blik, 99% concentratie, luistert goed, leert graag bij en houdt ervan om dieren achterna te zitten en op te drijven...
Je hoort mij misschien al aankomen...
Ik zit eraan te denken om haar te leren om vee bijeen te drijven
Probleem is... Ik heb niet echt een idee hoe ik dit moet aanpakken... Met haar op les gaan zie ik niet meteen zitten, omdat ik weet dat ze niet echt geweldig goed om kan met andere honden. Vooral dan de ongemanierde enthousiastelingen. Hoewel ik denk dat ze op een hondenschool wel gemanierd zullen zijn, ik wil het risico niet meteen nemen.
Ik zou het dus liever zelf aanleren bij mij thuis

Websites, boeken, artikels,... Maar ook mensen die ervaring hebben met herdershonden te benutten als een échte herdershond om vee op te drijven ??
Alle tips hieromtrent zijn immers welkom !
Ikzelf ben van Regio Oost-Vlaanderen, meer bepaald van de omgeving van Bassevelde/Assenede.
Indien er mensen zijn die eventueel een goede hondenschool weten bij mij in de buurt die zulke lessen aanbied, dan is dit ook welkom. Ik heb niet meteen als doel lessen te gaan nemen, maar ik kan me wel gaan informeren uiteraard

Alvast ontzettend bedankt voor de hulp !
Groetjes
Lisa
En een pootje van Gabos
Al denk ik dat de Duitse Herder hier geschikter voor is dan een mechelse..
Maar daarbij ook gevaarlijker! Een trap achteruit of een kopstoot kan je hond flink beschadigen. Ik zou een rasvereniging contacteren over het veedrijven met koeien
.