Eén van mijn katten heeft een wond opgelopen op z'n kop, tussen oor en oog. Gat op zich is dicht, maar het laatste stukje krijgt de kans niet om te helen: het is nu een kale plek wat dicht wil groeien, komt dus steeds een korstje op, maar dat gaat jeuken en dan gaat ie (natuurlijk) krabben. En zo ligt het wondje iedere dag weer open. Soms wordt de plek zelfs wat groter, soms heeft ie een dag niet gekrabt en dan is het weer kleiner. Maar dicht gaat het niet.
Nou kan ik naar de dierenarts hier in de stad (mijn "eigen" dierenarts zit in een stad verderop, ik wil niet onnodig rijden met een kat in paniek) maar daar ben ik eigenlijk niet tevreden over.
De dierenarts hier wil namelijk een kraag om doen. Zodat hij domweg niet kan krabben. Theoretisch een leuk idee, maar die kraag wordt m niet, want dat is met deze kat levensgevaarlijk. Deze kat is een enorme wildebras, met een kraag gaan er ongelukken gebeuren. En deze dierenarts geloofd dat niet, ze zegt dat dat "wel mee zal vallen" en dat ik er gewoon een kraag om moet doen. Die kraag gaat het geen 5 minuten overleven, ik krijg weer een angstige kat zoals ie uit het asiel kwam of, zoals ik al schreef, gaan er dan ongelukken gebeuren. Mensen die mij kennen en bijvoorbeeld wel eens op facebook meelezen, weten dat ik niet overdrijf.
Dus zoek ik iets anders. Is er bijvoorbeeld iets wat er op gespoten kan worden, iets wat een beschermende laag geeft, of iets wat het jeuken van korstvorming tegen gaat? Mijn eigenlijke dierenarts heeft pas vanmiddag laat weer telefonisch spreekuur. Misschien doe ik hier alvast een idee op
Sluit wel minder af ook