Genoeg topics hierover, en die ook veelal uitgebreid doorgelezen, maar wel allemaal erg oud, en daarom dit topic.
Half juni komt er een brits korthaar dametje bij ons wonen, om onze blauwe rus Luca te vergezellen.
Mijn vriend voert hem brokjes van de Aldi, Alexis premium, maar ik zou toch graag iets completer voer willen.
Wij willen geen kkv/barf als compleet voer geven, enkel als mogelijke aanvulling voor extra vocht en vlees.
Ik heb alle ingredienten per product vergeleken, en alle prijzen, en nu kom ik op de volgende keuzes uit als kattenvoer voor wanneer kittenlief ook 1 jaar is geworden:
Iams 16,90 per 3 kg
Carocat 11,75 per 2 kg
Acana 22,90 per 2,5 kg
Alma Nature Holistic 12,99 per 2 kg
Mijn vriend heeft ook aandeel in welke keuze ik uiteindelijk maak, omdat hij de maandelijkse kosten doet
. Acana spreekt mij erg aan door het graanvrije voer maar is best duur, carocat hoor ik veel goede verhalen over en Iams heeft veel vlees erin zitten, samen met Almo Nature Holistic.
Daarnaast ook nog het kittenvoer. Ze krijgt nu Profine kitten, maar dat vind ik niet helemaal ideaal en dan zijn er betere keuzes voor minder geld. Kan ik een willekeurig voer nemen dat me erg aanspreekt, of zou ik beter hetzelfde merk kunnen doen als ik later wil gaan voeren?
Waarom geen Royal Canin: Ik vind het enorm -te- duur voer, wat daarnaast ook vaak nog granen bevat én de stoffen BHT en BHA.
Wie heeft er meer verstand van als ik, en wie heeft ervaringen of wetenschap welke keuze het beste zou zijn?
Ik kon ze in ieder geval niet vinden. Purina wel, en daar heb ik ook een proefzakje op aangevraagd. Maar die staat wel laag in mijn lijstje van keuzes.
? Mij gaat het echt om het lust-de-kat-het.
Ze doet het nu al tijden heel goed oo Natures Best van Hills en ze vindt het heerlijk. Ook dit koop ik bij de DA.