Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
r_lolita schreef:Nouja zielig.. die van mij zit al 10 (bijna 11!) jaar alleen en heeft het prima naar zijn zin hoor..
Maar aangezien die van jou wel altijd een maatje heeft gehad denk ik dat dat toch wat lastiger is.
Een advertentie op Bokt of Marktplaats zetten? en eventueel gewoon een opvang bellen om te kijken wat de mogelijkheden daar zijn.
Succes!
Air schreef:Je hebt dieren genomen en dan zul je er ook voor moeten zorgen... een maatje is een hoge vereiste voor een gelukkig konijnenleven.
Hoe oud is ze?
Niet tot de dood. Dit soort obsessieve ideeën zorgen ervoor dat konijnen verwaarloosd worden en alleen komen te zitten bij mensen. Je kunt het ook zo zien: Elk jaar dat je goed voor een dier zorgt heeft mee geholpen aan een goed leven van dat dier. Als je zelf dieren op de wereld zet vind ik het ook een ander verhaal, maar als je een dier neemt die al geboren is dan is elk jaar dat jij voor hem zorgt mooi mee genomen. Natuurlijk hoe langer hoe beter, maar de kwaliteit staat boven de kwantiteit. 
niet gelijk oordelen Geryon. r_lolita schreef:Wat zielig van mijn konijntje?
Die heeft 't prima naar z'n zin. Vergeet niet dat niet elk dier met z'n 2e te houden is, in het geval van Pluisje ging dat mis.niet gelijk oordelen Geryon.

r_lolita schreef:Je weet helemaal niet hoe het zit beste Geryon. Ik heb het met 3 verschillende konijnen geprobeerd. Met een ervaren iemand erbij. en wat niet gaat gaat niet. Verder heeft Pluis het prima naar zijn zin. Als het écht zo zielig is als jij zegt, had dat beestje dan 11 geworden? Nah, denk het niet.
Ben jij ook vriendinnen met de eerstvolgende drie personen die je hebt ontmoet? Bij konijnen is het niet veel anders, die zin ook heel verschillend en kunnen erg kieskeurig zijn. En dat kan ik weten met mijn groepen konijnen. Haar leeftijd heeft er natuurlijk niets mee te maken. Een dier kan ongelukkig zijn maar toch heel lang leven. Of overlijden van ongelukkigheid door het missen van een bepaald vriendje (zoals een van de mijne)
. Sunshinee schreef:tja, je kan je konijnen bij elkaar zetten en wachten tot ze elkaar vermoorden of verstandig doen en uit elkaar halen als het gewoon echt niet lukt..
Dan zijn ze toch echt gelukkiger alleen als met een 'vriendje' wat meer een vijand is.
Ook niet alle mensen kunnen het met elkaar vinden, dus waarom zou jij een vriendje uitkiezen voor je konijn terwijl die hem of haar niet eens aardig vind.. en om nou met 10 verschillende konijnen te proberen is ook weer zo wat..
TS, ik zou een nieuw vriendje oid nemen want die van jou is het gewend.
Maar die konijnen zijn zeldzaam.

Geryon schreef:Sunshinee schreef:tja, je kan je konijnen bij elkaar zetten en wachten tot ze elkaar vermoorden of verstandig doen en uit elkaar halen als het gewoon echt niet lukt..
Dan zijn ze toch echt gelukkiger alleen als met een 'vriendje' wat meer een vijand is.
Ook niet alle mensen kunnen het met elkaar vinden, dus waarom zou jij een vriendje uitkiezen voor je konijn terwijl die hem of haar niet eens aardig vind.. en om nou met 10 verschillende konijnen te proberen is ook weer zo wat..
TS, ik zou een nieuw vriendje oid nemen want die van jou is het gewend.
Natuurlijk! Het hele idee van een konijn een vriendje willen geven is om het gelukkig te maken. Het zou dus heel krom zijn als je hem alsnog een vriendje geeft terwijl hij er ongelukkig mee isMaar die konijnen zijn zeldzaam.
Jij hebt liever dat het eenzaam is dan dat je er veel moeite (10 konijnen) voor doet? Wauw wat heb jij een hart voor dieren.
r_lolita schreef:Ja wel 3 verschillende! Bizar hé![]()
Nee beste Geryon heel simpel. Ik ben een dierenvriend en mijn konijn is gelukkig. Geloof me, had deze reacties kunnen verwachten natuurlijk! Vind ik ook helemaal niet erg, want je mag zeggen wat je wilt, maar zolang mijn konijn gelukkig is vind ik het prima. Hij heeft de hele tuin en zijn binnen hok. Kunnen jou konijnen praten? '' als we alleen zitten zijn we niet gelukkig?'' zo kom jij een beetje op mij over. Vind het fijn als je niet meer op mij reageert en dit anders via PB doet. Ga niet mijn tijd verspillen aan mensen die helemaal doorgeslagen zijn net zoals mijn buren
Dankjewel!
r_lolita schreef:Ja behalve uitzonderingen! Inderdaad ! goed dat je dat zelf ook ziet.
meneer heeft gewoon bijna de hele tuin tot zijn beschikking hoor.