Verhuisd, en nu onze lieve kat weggelopen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Verhuisd, en nu onze lieve kat weggelopen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 14:28

Zoals de titel al zegt.. onze lieve Muis is al 5 dagen weg ondertussen. Nog nooit is ze echt langer dan een nacht weg geweest..

Mijn moeder (ik woon op kamers) is nu 7 weken verhuisd. De katten mogen net een weekje weer naar buiten. Dat ging de eerste dagen heel goed.. Tot Muis ineens niet meer terug kwam.
We maken ons grote zorgen. Dinsdag worden gelijk asiels gebeld. En natuurlijk word er nu al gezocht, mensen in onze oude buurt zijn op de hoogste gesteld, evenals de nieuwe bewoners van ons huis. Overal word gezocht. Zelfs met pijn in de maag langs de weg. Want je weet maar nooit ;( ;(

Mijn moeder woont nu redelijk achteraf, alleen ligt er 1 grote weg langs op zo'n vijftig meter afstand. De andere kant op is alleen maar weiland/natuur.

Op facebook word deze nu gedeeld:

Afbeelding

Ik kan en wil het nog niet geloven.. ons kleine Muisje..

We geven nog niet op, zeker niet! Maar we beginnen het wel somber in te zien.

CK88

Re: Verhuisd, en nu onze lieve kat weggelopen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:14

Heb je haar al terug?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 16:16

nee, helaas niet. Deze week gaan we waarschijnlijk flyers rondhangen door de buurt. Pff, wat een nachtmerrie dit.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:17

Hoe ver is je moeder verhuist? Je hoort inderdaad wel dat ze naar hun oude huis terug lopen. Voor de rest denk ik niet dat je meer kan doen dan je nu doet... Hopelijk duikt ze binnenkort bij weer thuis of bij jullie oude huis op.

Edit: Misschien heb je hier nog wat aan: http://katkwijt.webklik.nl/page/kat-weg

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:41

Flyers ophangen inderdaad :j katten gaan in het begin altijd op verkenningstocht, steeds een beetje verder, en waarschijnlijk is je kat even de weg kwijt geraakt en loopt nog ergens in de buurt rond, of is inderdaad op weg naar het oude huis, dus langs die weg zou ik flyeren.
Ik duim voor je!

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:44

Misschien een kleine geruststelling, maar onze kat kwam na 3 maanden terug...wij waren ook verhuisd (andere kant van het land). Ze is zelf teruggekomen.

Wij hebben haar bij vermissing wel meteen gemeld bij Amivedi en daar keek ik ook dagelijks op

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:35

Ocharm, wat een schatje. Heb t gedeeld, ik ken ook redelijk wat mensen daar in de buurt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:38

Pfoe ik kan me voorstellen dat jullie flink van slag zijn.
Ik weet dat het veel werk is, maar is er ook al gekeken op de route naar het oude huis van je moeder en in de buurt van die route?
De kans is inderdaad heel groot dat ze onderweg is naar het oude huis van je moeder.
Wel fijn dat de buurt en nieuwe bewoners zo coöperatief zijn.
Ik hoop dat deze mooie dame snel weer terecht is. :(:)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 21:42

Bedankt voor de berichten, dat geeft weer hoop! Zit er even doorheen hoor.

Bedankt voor het delen, ben ik echt heel blij mee!

De flyers worden waarschijnlijk morgen geprint, en overmorgen verspreid door zowel woonplaats als oude woonplaats.

Gelukkig ligt dat niet heel erg ver uit elkaar, dus inderdaad ook al meerdere keren de weg afgezocht. Zo twee keer daags. Ook langs de weg word steeds gekeken. Je wilt er niet aan denken, maar het kan natuurlijk gebeuren.
Ik hoop zo dat ze verdwaald is en zelf haar eten bij elkaar kan scharrelen. Het is een poesje met een zwak gestel. (Incest, boerderij kat die in het asiel is gekomen)

Ik ben nog even aan het klooien met aanmelden op amivedi, omdat ik mijn moeders nieuwe adres niet uit mijn hoofd weet en zij nu niet te bereiken is haha. Het liefst wil ik alles zo snel mogelijk!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 07:48

Uiteindelijk gelukt met amivedi. Ze staat er op.. Nu hopen dat ze gevonden word. Het delen op facebook gaat ook redelijk nu.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:57

Informeer ook even bij de dierenambulance. Zij ruimen dode dieren op en melden niet altijd dat er een dier is gevonden (tenminste hier doen ze dat niet).

Ik weet hoe het is, we hebben tot 2 jaar gezocht naar een kat van mijn moeder, die dan misschien toch weer ergens was gezien.
Ik hoop dat jullie mooie kat snel terug is.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 07:58

Een tip, ga bij de asiels langs, ik ben m'n hond 5 dagen kwijtgeraakt, heb alle dagen gebeld met amivedi, dieranambulance en asiel en op het internet op meerdere dierenvermist sites gezet, tot ik via face book van het asiel kwam en mijn hond zag...en erachter kwam dat m'n hond al op dag 1 door de dierenambulance daar was gebracht... Was iets mis gegaan in de communicatie was het excuus....

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 08:00

Hevonen schreef:
Informeer ook even bij de dierenambulance. Zij ruimen dode dieren op en melden niet altijd dat er een dier is gevonden (tenminste hier doen ze dat niet).

Ik weet hoe het is, we hebben tot 2 jaar gezocht naar een kat van mijn moeder, die dan misschien toch weer ergens was gezien.
Ik hoop dat jullie mooie kat snel terug is.

Dat gaan we vandaag inderdaad doen. Ik wil er niet aan denken, maar dan kun je het in elk geval afsluiten.

knollentuin schreef:
Een tip, ga bij de asiels langs, ik ben m'n hond 5 dagen kwijtgeraakt, heb alle dagen gebeld met amivedi, dieranambulance en asiel en op het internet op meerdere dierenvermist sites gezet, tot ik via face book van het asiel kwam en mijn hond zag...en erachter kwam dat m'n hond al op dag 1 door de dierenambulance daar was gebracht... Was iets mis gegaan in de communicatie was het excuus....

Kan er inderdaad ook wel even langs gaan! Het asiel bij ons in de buurt is wel heel actief met gevonden dieren online plaatsen, maar langs gaan is inderdaad beter.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 15:02

Ik blijf gewoon updaten haha. Ook fijn voor mezelf om het van me af te schrijven.

Dierenambulance gebeld, en ze was niet opgehaald/van de weg gehaald. Hebben haar chipnummer en signalement doorgegeven.
Dierenasiel ook gebeld, daar was ze ook nog niet binnen gekomen.
Via amivedi ook nog niks.

Verder stuur ik nu dierenklinieken een bericht, 1 heeft al aangegeven de flyer in de praktijk neer te hangen.
Daarnaast heb ik geregeld dat de flyers uitgeprint worden, en gaan we die ook deze week ophangen.

Pff, ik wil mijn kleine meisje terug ;(

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:05

Waarschijnlijk terug naar haar oude huis.
Het huis waar jullie eerst woonde.
Doen katten wel vaker.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:19

Ik weet precies hoe je je voelt, ik ben ook kort geleden verhuisd en mijn kat is ook 5 dagen weggeweest. Als geruststelling: hij kwam op dag 6 (heel hongerig en hard spinnend) terug gewandeld. Hopelijk komt die van jou ook snel thuis want die onzekerheid is verschrikkelijk!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:29

hangen de flyers al ? ook bij de buren in de bus stoppen he !
En....hoe banketstaaf ook, de gemeente neemt ook wel dode dieren mee, die zou je ook moeten bellen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:35

Veertje11 schreef:
Waarschijnlijk terug naar haar oude huis.
Het huis waar jullie eerst woonde.
Doen katten wel vaker.

Misschien langs je oude huis gaan
Sterkte :(:)

Ik weet hoe het voelt maar het is een slecht idee om dat nu te zeggen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:44

Ook aan de buren ( van haar oude en nieuwe huisje ) vragen of je zelf overal even mag gaan kijken in hun tuinhuisjes, stallingen, schuur, garages e.d. ... veel katjes worden teruggevonden ergens opgesloten bij de buren...zo ook de mijne, was de garage van de overbuur binnengeglipt en had zich verstopt en toen zat ze dus bijna 2 dagen opgesloten...

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:50

Pandora2 schreef:
Ook aan de buren ( van haar oude en nieuwe huisje ) vragen of je zelf overal even mag gaan kijken in hun tuinhuisjes, stallingen, schuur, garages e.d. ... veel katjes worden teruggevonden ergens opgesloten bij de buren...zo ook de mijne, was de garage van de overbuur binnengeglipt en had zich verstopt en toen zat ze dus bijna 2 dagen opgesloten...

Zo vonden wij een kat op zolder een poos terug. Een paar weken ervoor waren onze nieuwe buren de hele buurt door geweest om te vragen of mensen hun kat hadden gezien. Zo wisten wij meteen van wie het beestje was.

Sterkte ts, en hopen op het beste!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 18:47

We gaan inderdaad de flyer ook bij de buren verspreiden. We wonen nu redelijk achteraf dus als ze bij een boerderij is aan komen lopen en je let er niet op.. tjah dan valt 1 poes meer of minder niet op!

Oude huis gaan we zo'n twee keer per dag langs. In de ochtend en de avond. De momenten waarop ze meestal naar binnen werd geroepen. Maar helaas nog niks.

Alle schuurtjes/plekjes hier op het terrein zijn al nagekeken, buren ook.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:51

pff dit is altijd zo vervelend bah.
vind het al heel naar voor de mensen waar het dan gebeurd en nu zie je maar zo, het kan je ook altijd zelf overkomen.
god wat vervelend. hopelijk vind je haar snel terug ! :(:)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:24

Zoek eens of er een lokale facebookpagina is, van een dorpskrantje, 112 oid. Daar mag je meestal ook zo'n oproep op plaatsen en dan bereik je in elk geval veel mensen in de buurt.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:27

Bah, mijn grootste angst voor mijn grote avonturier. Ik hoop dat je haar heel snel weer terughebt!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:31

Posters in supermarkten ophangen in de buurt. Of op lantaarnpalen. Hoop dat de kat snel weer terug is!