Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:Mijn aanpak zou wel redelijk ''hard'' zijn.Slipketting om,raar doen,ruk eraan.Belonen als hij lief is.
Maar dat is de aanpak die moderne mensen niet waarderen.![]()
Die clickeren liever.
.
daar worden ze echt niet beter van, hier worden signalen te laat of niet goed gezien. Ik hoop dat deze hond niet is genomen om "zijn zulke lieve honden, of, kans geven"... Het zijn heerlijke honden maar je moet er een hoop in investeren, dit krijg je niet in een paar dagen of weken goed, het is een powerdog met een verleden. Kan je zeker wel goed krijgen als je het gedrag kan lezen en het voor zijn, veel trainen en laten bewegen (niet lekker los gooien in een natuur gebied, bewegen aan de lijn)
Als ze de kans krijgt hapt ze dan ook in de kuiten. Ik zorg er dan voor dat zij naar een/haar plaats wordt gestuurd en daar ook blijft. Heb voorderest geen tips, maar zorg er gewoon voor dat de hond gewoon niet de kans krijgt om achter hem aan te gaan als hij weg gaat.. Vind het ook een heel slecht idee om de hond op de bank te laten, zou ook je vriend vertellen de hond niet teveel aandacht te geven.. Dat werkt bij ons in ieder geval, maar ben geen gedragsdeskundige dus tja
sallandval schreef:geerke schreef:Mijn aanpak zou wel redelijk ''hard'' zijn.Slipketting om,raar doen,ruk eraan.Belonen als hij lief is.
Maar dat is de aanpak die moderne mensen niet waarderen.![]()
Die clickeren liever.
Dat clickeren is niet voor niets de geprefereerde methode van moderne trainers; er is heel wat wetenschappelijk onderzoek naar de gevolgen van aversieve versus bekrachtigende stimuli aan vooraf gegaan.
Als ik het zo hoor moet die vriend die bij jou langs komt de hond gewoon negeren. Blaffen, grommen en ook kwispelen zijn stress signalen, hetr is beslist geen 'maatjes-gedrag'. Laat de hond gewoon met rust als hij aangeeft zoveel stress te hebben.
essie_blue schreef:Onze herder vertoonde gelijksoortig gedrag toen zij mijn vriend net kende. Zij is heel waaks en toen ze hem mocht, mocht hij ook niet meer wegAls ze de kans krijgt hapt ze dan ook in de kuiten.
ThreeFingers schreef:Waarom is hond weg doen geen goed plan? Ik bedoel niet op MP of zo maar terug naar de rescue organisatie.
De hond is waarschijnlijk nog steeds van de rescue organisatie. Ik vind dat hun TS moeten begleiden. Hun halen dat soort honden naar NL, plaatsen de honden bij leken.
Monster schreef:Waarom mag de hond op de bank? Terwijl hij dit soort gedrag laat zien? Op de bank zitten betekent voor een hond dat hij boven de mens staat, dat hij jouw vriend bijt zegt al genoeg.. hond voelt zich de leider.
Zodra hij ook maar begint met grommen direct corrigeren. Bij dat hysterische gedoe ook direct corrigeren.
Je weet niet wat hiervoor is gebeurt, maar als hij zwaar mishandeld zou zijn, had hij waarschijnlijk ook niet bij jou of je broer in de buurt gekomen.
Je kan hem beter nu flink aanpakken zodat hij hier de rest van zijn leven nog met plezier van het leven kan genieten, dan dat dit straks uit de hand loopt, waarom ben je de cursus organisatie niet en vraag je hen om hulp?