Dominee laat kat achter na verhuizing, vermagerd en ziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dominee laat kat achter na verhuizing, vermagerd en ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:29

Gister zag ik tot mijn grote verbazing de kat van de dominee die hier vlakbij woonde over de stoep zwalken (letterlijk). Vel over been, ogen vol pus. Tot mijn verbazing, omdat de dominee al zo'n twee maanden geleden is verhuisd. Ik ben een vervoersmandje van huis gaan halen om de kat te vangen, maar eenmaal terug op de plek was hij onvindbaar. Ik heb de nieuwe bewoonster van het voormalige huis van de dominee gevraagd of zij de kat had overgenomen van de vorige bewoner. Zij vertelde dat dit niet het geval was. De dominee had volgens haar aangegeven de kat 'al twee weken niet te hebben gezien' en is toen zonder pardon verhuisd. Zijn buurman verklaart dat dit de grootste onzin is die hij ooit heeft gehoord, want hij zag de kat dagelijks in de tuin en op de oprit van de dominee zitten. De kat is dus bewust achtergelaten en sterft nu dus de hongerdood! Vandaag ben ik de buurt rondgegaan om overal in de tuinen te zoeken. Ik heb mijn nummer achtergelaten zodat ze mij kunnen bellen als ze de kat zien, ik kom hem dan halen en breng hem naar het asiel. Helaas was ik net te laat, bij één persoon die ik vanmiddag sprak had de kat de hele ochtend in de tuin gelegen. Toen ik er was, was hij helaas alweer foetsie.. Gisteravond heb ik de kat nog bij mij achter het huis horen miauwen, helaas kon ik hem in het donker niet goed vinden. Ik heb nu een bak kattenbrokken neergezet in de hoop dat hij deze vindt, voor het te laat is, want hij was er echt zeer slecht aan toe en houdt het geen week meer uit. :n
Ik ben vandaag meerdere keren in de buurt gaan zoeken en houd mijn telefoon bij me in de hoop dat iemand me belt. Ik zit er echt mee in m'n maag, dat arme beestje zag er vreselijk uit. Ik kan het niet verkroppen als ik straks te laat ben en hij ergens dood ligt te gaan.

Heb uw naaste lief krijgt bij deze dominee wel een hele vreemde lading... :n
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-04-14 19:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Dominee laat kat achter na verhuizing, vermagerd en ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:36

He gatsie wat een verhaal.. Idd, heb uw naasten lief roepen ze zo hard :n

Hoop dat je hem nog vindt!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:40

Jeetje...
Als hij regelmatig in de buurt van je achtertuin zit, bakje met voer zetten? Als die echt honger heeft zal hij het wel vinden... Het is tenminste al een begin'..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:41

Hè wat een aannames weer. Op hearsay van de nieuwe bewoner trek jij een conclusie die ook niet erg van naastenliefde getuigt.
Misschien heeft dominee het beest inderdaad vanwege de verhuisellende twee weken niet gezien maar 'm uiteindelijk wél meegenomen maar is de kat alsnog ontsnapt en teruggelopen naar z'n oude huis. Of misschien heeft hij gedacht dat het dier nog bij het oude huis al weggelopen was vanwege diezelfde verhuisstress. Om nou aan te nemen dat-ie 'm willens en wetens heeft achtergelaten...

En heel héél misschien is het misschien niet eens de kat van de dominee... Hoe goed ken jij het dier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:44

Ik heb inderdaad voer neergezet. Ik hoop dat hij het vindt, maar ben bang dat hij hier niet zo snel weer komt omdat hij weet dat mijn katten hier wonen.

@Ibbel: Teruggelopen is onmogelijk, de 'beste man' is verhuisd naar verweggistan (honderden kilometers verderop) en mensen hier in de buurt zijn de kat altijd blijven zien (als ik dat eerder had geweten, had ik natuurlijk al lang actie ondernomen). Als hij oprecht geïnteresseerd zou zijn in zijn kat, had hij de nieuwe bewoner (die een groot kattenliefhebster is) kunnen vragen of zij de kat voor hem wilde vangen. Hij heeft nooit meer contact opgenomen over het dier.

Ik weet 1000% zeker dat het de kat van de dominee is. Als kitten is het dier (een aantal jaar geleden) wel eens bij ons in de tuin geweest om met mijn (toen ook) kittens te spelen. Het dier had een adreskoker om met de naam en het adres van de dominee. Ik ken alle katten in de buurt en weet dus 1000% zeker dat dit déze kat betreft. Andere mensen in de buurt trouwens ook.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-04-14 19:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:46

Misschien ook bij het huis van het oude baasje wat voer neerzetten?
Arme dier :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:55

maar als de nieuwe bewoonster een kattenliefhebber is,heeft zij dan het arme beest niet eerder gezien?
Lijkt mij dat het opvalt als een kat broodmager is.
Lief dat je moeite doet! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:57

Ze gaf aan dat zij de kat eigenlijk nooit bij haar huis ziet (volgens mij is ze ook niet zoveel thuis, en wie weet lette ze er ook nooit echt op..). :( Maar als ze hem ziet, lokt ze hem de garage in en belt ze me.

Het is inderdaad wel een idee om ook nog op andere plekken waar de kat gesignaleerd is, brokjes neer te zetten.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:59

Nou zeg,wat een naar iets wat die dominee gedaan heeft! _-:(
Dat is nou het toppunt van schijnheiligheid. -:(-
Ik hoop dat je het beestje snel vind en kunt helpen,waardeloos om een dier zo achter te laten. -O-

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:02

schandalig dat mensen zo met hun "huis"dier omgaan zeg.

ik hoop dat de kat idd niet is overleden.

beestje hoort bij iemand die erom geeft. :j :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:06

Wat treurig zeg :n Dat is allerminst netjes!
Echt top dat jij je zo voor het beestje in zet TS! Ik hoop dat je ze gauw vinden kan :(:)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:11

Ik snap echt niet dat mensen dit over hun hart kunnen krijgen.
Dan moet je toch een geweten hebben als een baksteen.
Tja en een dominee is echt niet heilig in die zin, van kindertjes kunnen sommigen ook niet afblijven.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:11

Oja, hopelijk vind je het arme dier, goed dat je je over 'm ontfermt.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:14

In welke plaats speelt deze ellende zich af?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:16

Als die nieuwe bewoonster de kat nooit bij het huis ziet, had de dominee misschien toch gelijk dat hij de kat al 14 dagen niet gezien had....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:19

ach bah wat sneu, ik snap het echt niet. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:46

Billy schreef:
Als die nieuwe bewoonster de kat nooit bij het huis ziet, had de dominee misschien toch gelijk dat hij de kat al 14 dagen niet gezien had....

Dat kan ik me niet echt voorstellen, omdat meerdere buren de kat wel regelmatig zien en zagen. :)

En dan nog, ook al ben je je dier twee weken kwijt (wat niet vreemd is als je je kater niet laat castreren, die gaat op vrouwtjesjacht), dan ga je toch wel informeren of iemand je kat heeft gezien en laat je hem toch niet aan zijn lot over?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:51

Mocht het een hond zijn, stond half bokt vast wel op zijn kop. Het is niet omdat het een kat is dat het baasje geen enkele verantwoordelijkheid heeft :n

Laat je ze achter, vooruit dan, niet my cup of tea maar goed; even checken of de nieuwe bewoonster de kat wat voer wil zetten en in de gaten te houden is toch maar een kleine moeite? Het is een dominee, er was vast wel iemand die hem wilde helpen. Bovendien is het toch maar makkelijk om je eigen verantwoordelijkheden af te schuiven en de kat achter te laten / niet meer te bellen etc.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 20:58

Het maakt ook niet zoveel uit wie het dier wel of niet achtergelaten heeft. Feit is dat de kat daar mager en ziek rondloopt.behalve het feit dat het erg zielig is voor de kat zelf, is het ook een gevaar voor andere katten die er rond lopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 21:03

tessacheyenne schreef:
In welke plaats speelt deze ellende zich af?

In het oosten van de provincie Groningen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:27

Vandaag weer meerdere keren gezocht en nog weer andere mensen gevraagd, zij gaven aan hem mogelijk afgelopen week in huis te hebben gehad (via het luikje) bij de brokjes. Dat zou heel mooi zijn, want dan heeft hij blijkbaar toch ergens brokjes weten te pikken. Dat verklaart ook meteen dat hij het nog zo lang vol heeft gehouden. Vandaag is hij helaas nergens gesignaleerd. Ik ben bang dat hij inmiddels toch overleden is... Maar we blijven zoeken. :)

Gister trouwens gehoord dat de koster van de kerk ook al contact had opgenomen over het achterlaten van de kat, omdat meerdere mensen hier melding over hadden gedaan bij hem. Helaas komt er 0,0 respons van de ex-dominee.

Mouzs_engel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:33

owh, wat een nare rotstreek. ALs je niet met je dier om kan gaan breng hem dan weg naar een asiel of begin er gwn niet aan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:40

Ibbel schreef:
Hè wat een aannames weer. Op hearsay van de nieuwe bewoner trek jij een conclusie die ook niet erg van naastenliefde getuigt.
Misschien heeft dominee het beest inderdaad vanwege de verhuisellende twee weken niet gezien maar 'm uiteindelijk wél meegenomen maar is de kat alsnog ontsnapt en teruggelopen naar z'n oude huis. Of misschien heeft hij gedacht dat het dier nog bij het oude huis al weggelopen was vanwege diezelfde verhuisstress. Om nou aan te nemen dat-ie 'm willens en wetens heeft achtergelaten...

En heel héél misschien is het misschien niet eens de kat van de dominee... Hoe goed ken jij het dier?

Ik vind dat je een heel sterk punt hebt Ibbel!!

Een kat is tenslotte niet heel erg hulpbehoevend. Gebroken bekken? Hoppa, naar huis met dat beest, laat maar twee weken tot rust komen, dan loopt hij weer. Eén van de vele voorbeelden.
Onze jonge kat heeft laatst vastgezeten in de coniferen, vermoeden we. Komt een beetje zielig terug, hebben 'm een dag met rust gelaten en hoppa, hij doet het weer.
Onze oude kat is ooit een week weg geweest, heeft opgesloten gezeten in een garagebox van een seniorenflat. Komt terug, niets aan het handje. Dat is al zeker tien jaar geleden. En hij doet het nog. Inmiddels vijftien.

Wie zegt dat de beste man inderdaad niet gewoon z'n best heeft gedaan om de kat op te zoeken. Maar door verhuisellende het beestje niet heeft gezien op de momenten dat andere buren hem wel hebben gezien? Wie zegt dat het dier niet is aangereden en zelf een tijd in de bosjes heeft gelegen om zichzelf te genezen. Katten hebben een enorm zelfgenezend vermogen.

Waarom noem je het niet gewoon een buurman? In plaats van meteen dominee te zeggen en alle predikanten over één kam te laten scheren door de rest van bokt.

jesito schreef:
Ik snap echt niet dat mensen dit over hun hart kunnen krijgen.
Dan moet je toch een geweten hebben als een baksteen.
Tja en een dominee is echt niet heilig in die zin, van kindertjes kunnen sommigen ook niet afblijven.

Een dominee is de benaming van een predikant bij een protestantse kerk. Vele dominees zijn gewoon getrouwd en hebben kinderen. Dus wat jij hier zegt, slaat natuurlijk kant noch wal...

Ik denk dat wanneer het was gegaan om een buitenlander en dit expliciet benoemd werd in het topic, er een stuk heftiger op werd gereageerd. Overal zitten rotte appels tussen, niet alle buitenlanders zijn hetzelfde. En dit geld ook gewoon voor een dominee. Is ook een mens, is ook niet altijd zuiver. Maar wie zuiver is van zonden, mag de eerste steen gooien :) Om het maar even bij het onderwerp te houden.

Niettemin vind ik het een prettige gedachte dat je je over de kat ontfermt!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:49

In verweggistan is helaas niet altijd goed internetverkeer mogelijk.

ik vind het wel vreemd dat de bewoonster de kat niet ziet maar de buren wel, staan die de hele dag voor het raam?

verder worden hier hele vreemde aannames gedaan.
dominee's zijn niet rooms ten eerste.
ten tweede weten we ook niet wat de dominee al heeft geregeld voor de kat toen hij wegging.
wie weet heeft hij gemeente of familieleden ingeschakeld en hebben die de kat ook nooit kunnen vinden.
Of had het diertje al een nieuw tehuis gekregen maar is teruggelopen.
persoonlijk vind ik dit een beetje stoken richting de kerk.

maar het is fijn dat de kat nu weer verzorgd wordt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:55

jee...de hele kerk is weer beledigt.Voor hetzelfde geld had TS geschreven dat er een bouwvakker verhuisd was en de kat er had gelaten.Wat maakt het uit?Dat arme beest is gewoon aan zijn lot overgelaten.En dat gebeurt jammergenoeg dagelijks.Met alle dieren door allerlei soorten mensen,ook mensen die geloven.