Ibbel schreef:Hè wat een aannames weer. Op hearsay van de nieuwe bewoner trek jij een conclusie die ook niet erg van naastenliefde getuigt.
Misschien heeft dominee het beest inderdaad vanwege de verhuisellende twee weken niet gezien maar 'm uiteindelijk wél meegenomen maar is de kat alsnog ontsnapt en teruggelopen naar z'n oude huis. Of misschien heeft hij gedacht dat het dier nog bij het oude huis al weggelopen was vanwege diezelfde verhuisstress. Om nou aan te nemen dat-ie 'm willens en wetens heeft achtergelaten...
En heel héél misschien is het misschien niet eens de kat van de dominee... Hoe goed ken jij het dier?
Ik vind dat je een heel sterk punt hebt Ibbel!!
Een kat is tenslotte niet heel erg hulpbehoevend. Gebroken bekken? Hoppa, naar huis met dat beest, laat maar twee weken tot rust komen, dan loopt hij weer. Eén van de vele voorbeelden.
Onze jonge kat heeft laatst vastgezeten in de coniferen, vermoeden we. Komt een beetje zielig terug, hebben 'm een dag met rust gelaten en hoppa, hij doet het weer.
Onze oude kat is ooit een week weg geweest, heeft opgesloten gezeten in een garagebox van een seniorenflat. Komt terug, niets aan het handje. Dat is al zeker tien jaar geleden. En hij doet het nog. Inmiddels vijftien.
Wie zegt dat de beste man inderdaad niet gewoon z'n best heeft gedaan om de kat op te zoeken. Maar door verhuisellende het beestje niet heeft gezien op de momenten dat andere buren hem wel hebben gezien? Wie zegt dat het dier niet is aangereden en zelf een tijd in de bosjes heeft gelegen om zichzelf te genezen. Katten hebben een enorm zelfgenezend vermogen.
Waarom noem je het niet gewoon een buurman? In plaats van meteen dominee te zeggen en alle predikanten over één kam te laten scheren door de rest van bokt.
jesito schreef:Ik snap echt niet dat mensen dit over hun hart kunnen krijgen.
Dan moet je toch een geweten hebben als een baksteen.
Tja en een dominee is echt niet heilig in die zin, van kindertjes kunnen sommigen ook niet afblijven.
Een dominee is de benaming van een predikant bij een protestantse kerk. Vele dominees zijn gewoon getrouwd en hebben kinderen. Dus wat jij hier zegt, slaat natuurlijk kant noch wal...
Ik denk dat wanneer het was gegaan om een buitenlander en dit expliciet benoemd werd in het topic, er een stuk heftiger op werd gereageerd. Overal zitten rotte appels tussen, niet alle buitenlanders zijn hetzelfde. En dit geld ook gewoon voor een dominee. Is ook een mens, is ook niet altijd zuiver. Maar wie zuiver is van zonden, mag de eerste steen gooien
Om het maar even bij het onderwerp te houden.
Niettemin vind ik het een prettige gedachte dat je je over de kat ontfermt!